Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2018-10-23, 21:55   #1
Administrator
 
Reg.datum: feb 2017
Inlägg: 7 744
Sharp$: 9131
Standard

V86 onsdag 24 oktober Åby/Solvalla


Här pratar vi om onsdagens tävlingar på


Åby
Längd: 1000 m
Bredd: 22,3 m (2140 m), 22,3 m (1640 m)
Upplopp: 180 m
Open stretch: Ja, dubbla
Vinklad startbilsvinge: Nej


Solvalla
Längd: 1000 m
Bredd: 20,7 m (2140 m), 21,7 m (1640 m)
Upplopp: 196 m
Open stretch: Nej
Vinklad startbilsvinge: Nej



Lycka till därute!
__________________
Mer kass än vass - men glad ändå!


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-10-23, 22:42   #2
Administrator
 
Reg.datum: feb 2017
Inlägg: 7 744
Sharp$: 9131
Standard

Här kommer lite tisdagstankar.

Avd I
Två hästar jämnspelade varav en 3-åring. Nja, säger jag och letar efter lite roligare vinnare. 7 Glowbull Fusion (Dahlén!) och 6 Enjoy Ginko (jag gillar CE) åker med på lappen.

Avd II
Här lär väl 2 He´s Marvellous bli megalampa när allt är inlämnat och visst är chansen bra. Borde vara straffspark och värsta motbuden har antingen inte startat på ett tag (6) eller hoppar titt som tätt (11,1) där 11 Aventador SF visserligen har bra fart för klassen men Jorma, bakspår och hopphäst gör att jag nog står över helt. Örjans styrning 3 Chapter Review känns tidigast vid gardering men det slutar nog med spik för mig på 2.

Avd III
50% på en 3-åring? Ja visst kan det vara så att man "bara vinner" men spår 7 i ett lopp med unga hästar gör att jag garderar. 2 Alfa Minerva och 4 Destiny först emot men även 8 Fossens Wally åker med. Här går det säkert att hitta drag med utrustningsändringar under morgondagen.

Avd IV
Här var jag först inne på att spika 4 Aria med ÖK men sedan kom jag på att det sällan är en god idé att singla en 3-åring som är ute mot äldre hästar. 2 Lima Mermaid borde väl kunna nå spets härifrån och kan nog rinna undan. Tidig till nuvarande 5%! Tar även med 7 Stardust Melody och 5 Chacha Sisu. Kanske även Benzons 6 Lullaby Sir borde få plats...

Avd V
Jag spikar nog 1 Bankrobber här och hoppas att det blir för långt fram för de där bak.

Avd VI
Jackpot och 75% på 1 Caligula. Svårt! Når man spets så är loppet över. Men det lutar nog åt att jag garderar. Visar sig väl kanske dumt till slut men man måste få drömma lite. Borde inte 2 Stampede Alley kunna vara ett kul streck till 3%. Tar även med BjörnErikÖrjan och kryddar med 5 Vine Vision.

Avd VII
Funderar på att singla 1 Frisco Runner som fått bästa läget av de tänkbara. 10 Aperfectdream var inte på topp senast och har den fatanastiska förkortningen KUBUAG i raden nu. Är förhoppningsvis bättre nu men läget är ju inte spännande direkt. Detsamma gäller för 12 Invicible HC. Spår 4 i volt är inte heller särskilt kul annars tycker jag att Valborg Marje är tidig. Kanske 7 Chipline kan vara ett motbud om man nu inte spikar.

Avd VIII
Bucks to Burn är väl det man vill ha då sista loppet gått i mål och visst har hästen varit fin på slutet. Ska givetvis med på kupongen men jag streckar på och hoppas att 2 Gomez har hittat formen eller att 6 Gianluca Boko (5%!!!) kan rinna undan från spets!



Nåväl, vi får se hur allting landar imorgon...
__________________
Mer kass än vass - men glad ändå!


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
viking90 (+5), trance_error (+5)
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-10-23, 23:11   #3
 
Reg.datum: jul 2018
Ort: Halland
Inlägg: 6 458
Sharp$: 17413
Standard

Blickade igenom startlistan lite som nedvarvning efter jobbet innan läggdags.
Fick ihop lite tankar, spelar ingen eget system men brukar vara intressant att "rätta" sina tankar efter loppen för att se sin form...

Avd 1 - Jag är lite allergisk att spika Conrad L speciellt nu när det är en 3 åring mot äldre.
Men den vann med exakt samma utgångsläget i senaste starten, snabb ut spets o slut och det verkar ju vara en riktigt fin häst.
Kuskförstärkning på 11 Cooling Break O.O som aldrig vunnit tidigare kanske Lill Unter kan göra det omöjliga med den.
Sen det givna budet 7 Glowbull Fusion med Jepson/Dahlén duon.
Bergh ska väl med vid gardering också givetvis. 6 Enjoy Ginco med Christoffer Eriksson är intressant med, ja det blir dyrt om man inte spikar.

Avd 2 - Lite väl många galopper senaste tiden på He´s Marvelous, Örjan&Redén är alltid intressant. Tina Gel har mött en del tufft tidigare men mötte enkel senast och borde väl vunnit det loppet för att vara het här MEN hästen kördes bort och blev fastlåst långt bak i kön men när den väl fick fritt gick den fint på upploppet! 2% nu!?!

Avd 3 - 7 med 100% i segerprocent blir väl givna favoriten, men tror en del på Uhrbergs uppsittning. Pass upp på Ingves han är i form för tillfället.

Avd 4 - Aria har mött stoeliten i sin åldersklass en del gånger i A Sweet Dance, lättare emot nu. Det fixar väl Örjan detta.

Avd 5 - Återigen Conrad L med en bra chans som de verkar men 15 hästars lopp voltstart och en del på tillägg är upplagt för en skräll.

Avd 6 - De här är väl straffspark för Caligula. V86 kan ju ge bra utdelning trots att storfavoriten vinner så spik och bläddra vidare.

Avd 7 - Lås på APerfectDream och Invincible HC

Avd 8 - Urchin har jag jagat de senaste starterna , Erik upp nu igen.
Likaså Zeus Karsk och Gomez men ingen av de här 3 hästarna har betalt tillbaka nåt vidare till mig än...
viking90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-10-24, 09:25   #4
 
Reg.datum: jul 2018
Ort: Halland
Inlägg: 6 458
Sharp$: 17413
Standard

Lämnade in en kupong trots allt med mina första tankar, bortsett från att jag spikade i avd 5 och inte Conrad då utan gick på Gotlands idé med Bankrobber.

V86
Inlämnat: 2018-10-24, 09:51
Solvalla, Åby
Onsdag 2018-10-24
Start: 20:30
Kostnad: 90,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 5, 6, 7, 11 (8, 9)
2: 2, 3, 4, 11 (6, 9)
3: 4, 5, 7 (2, 8)
4: 4 Aria (1, 7)
5: 1 Bankrobber (11, 14)
6: 1 Caligula (3, 2)
7: 10, 12 (1, 4)
8: 2, 10, 11 (3, 7)

5x4x3x1x1x1x2x3 = 360 rader.
360 x 1 x 0,25 kr = 90,00 kr.
Totalt: 90,00 kr.
Rättningskod: WBW CQZ LBH
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Gotland (+5), Bowery (+5)
viking90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-10-24, 10:10   #5
 
Reg.datum: jan 2014
Inlägg: 436
Sharp$: 4956
Standard

i avd 6 kan 12 Eskimo Brother (Björn Goop) vara en idé eller är Caligula för tuff?

gick med bra fart över mål senast och bör ­vara ännu bättre till den här gången. Läget inte så roligt men jag förväntar mig att han är långt framme om det inte strular. Helstängt och eventuellt barfota bak och så lättas han fram, säger Markus B Svedberg.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Basse (+5)
Torstens är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-10-24, 10:49   #6
 
Reg.datum: maj 2017
Inlägg: 869
Sharp$: 4380
Standard

Avd 1 Super Steve kan öppna halvbra, kan bli fast och är tre år mot äldre hästar samt distansen lite? 5 bra sist, kanske tar över ledningen, vunnit på distansen. 6 form uppåt fin från tillägg sist. GLOWBULL FUSION oj oj, fin och kämpar in i mål samt kuskplus! 9 vunnit från tillägg 1640 säger en del om hästen samt nu en 14-tid..

Avd 2 Kollar man vad den mött och att den nästan kvalade in till Europaderbyt så ska det inte ens bli svårt för nr 2. Men överspelade divan Goop brukar jag sällan spika nu för tiden. 5 ska passas från bättre läge nu, 2 % galet

Avd 3 Treåringar o sto = skrällopp. 2 4 7 är tidiga. 8 spåret å hur ska den köras?

Avd 4 Skrällopp nr 2. Draget LOVELY Flicka. Annars är väl 5 given nu med Uffe, 15% är väl ett fynd eg

Avd 5 Läget samt tidig spets. Måste till en superhäst på bakvolten om någon ska hinna fatt bankrånaren. Galopp el sjukdom emot

Avd 6 CALIGULA 70 % jo den har bra chans, tidig ledning sen runt om förmodligen suck. Annars dyrt lopp

Avd 7 Frisco Runner bra i ledningen men får han den? I min bok kommer 4 ta den och kan bli strid där fram o då gynnas bakspår 7-12 - 10!

Avd 8 Svårt lopp går inte igång på spår 11 50% spelad å vann i v4 sist, trams. 2 9 10 7 3 sitter man rätt så säker.
kire1111 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-10-24, 11:38   #7
 
Reg.datum: jun 2018
Inlägg: 5 382
Sharp$: 4405
Standard

Jag fattar ingenting i sista avdelningen med bucks to burn, jag plockar inte ens med den på min andelslapp. Totalt överstreckad och felstreckad enligt mig, tar gladeligen på mig dumstruten ikväll kl 22 om den nu vinner. Och gravöl får det bli i sådant fall
Bowery är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-10-24, 12:30   #8
 
Reg.datum: okt 2014
Inlägg: 698
Sharp$: 3039
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Bowery Visa inlägg
Jag fattar ingenting i sista avdelningen med bucks to burn, jag plockar inte ens med den på min andelslapp. Totalt överstreckad och felstreckad enligt mig, tar gladeligen på mig dumstruten ikväll kl 22 om den nu vinner. Och gravöl får det bli i sådant fall
Döm inte ut den på tiden hos Walmann. Den kommer vara oerhört förbättrad hos Redén och det har man väl redan sett som han har bollat med motståndet.
Nu en ordentlig kusk i vagnen dessutom.

Jag spikar utan att blinka :-)
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Tirich är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-10-24, 12:48   #9
 
Reg.datum: jun 2018
Inlägg: 5 382
Sharp$: 4405
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Tirich Visa inlägg
Döm inte ut den på tiden hos Walmann. Den kommer vara oerhört förbättrad hos Redén och det har man väl redan sett som han har bollat med motståndet.
Nu en ordentlig kusk i vagnen dessutom.

Jag spikar utan att blinka :-)
Hehe ja vi har alla olika uppfattningar. Sir Henry p hill som är en härdad v75 häst skulle jag mycket hellre spika över aktuell distans i sådant fall.
Nej schas med 50% i sista avd från bakspår!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Tirich (+1), Basse (+5)
Bowery är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-10-24, 14:02   #10
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Ufo del Rio lär bli kvällens superdrag, otroligt bra senast med ny balans och kusken verkar rejält optimistisk...3% nu, vi får si...
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-10-24, 14:14   #11
 
Reg.datum: aug 2014
Inlägg: 240
Sharp$: 948
Standard

Jamie Oliver är en av mina favoriter som gett mig fina pengar, blir chansspik i svårt lopp. Dd 7-alla

Avd
1: 1, 5 (7, 6)
2: 6 Jamie Oliver (2, 11)
3: 7 Princess Corner (4, 2)
4: 1, 4, 8 (7, 5)
5: 1, 10, 11, 14, 15 (4, 7)
6: 1, 2 (3, 6)
7: 7, 10, 12 (1, 4)
8: 3, 7, 9, 10, 11 (2, 1)

Blev många ettor hmmm... blir kul lopp ikväll i vilket fall. Unters är inte riktigt i form verkar det som. Första hoppas jag räcker med favoritlåset.
Godismia är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-10-24, 14:37   #12
 
Reg.datum: maj 2017
Inlägg: 869
Sharp$: 4380
Standard

Märkligt att många hoppar CHACHA SISU för är tuffare nu emot sägs det. Har spår 5, Ulf upp, bara ston nu samt några som är emot är 3 år el har sämre spår. Men BUCKS TO BURN spår 11 och tuffare emot görs till mega-favoriten i nästa andetag utan att ens blinka
kire1111 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-10-24, 15:04   #13
 
Reg.datum: jan 2014
Inlägg: 436
Sharp$: 4956
Standard

5 Chacha Sisu (Ulf Ohlsson) har vunnit lätt och ­varit jättefin. Är rätt snabb ut och jag åker 120 mil så det är klart jag tror på en bra chans. Går barfota runt om, säger Håkan Berglund.
Torstens är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-10-24, 15:18   #14
Super Moderator
 
Skaeggets avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Ort: Karlstad
Inlägg: 4 218
Sharp$: 8852
Standard

Jag håller med Chacha Sisu börjar segla upp som ett tänkbart spikbud, till bra % dessutom!
__________________
@skgget


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Skaegget är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-10-24, 16:09   #15
 
Reg.datum: maj 2015
Inlägg: 943
Sharp$: 2743
Standard

2 Lima Mermaid tar väl spets i avd IV? Slår Chacha Sisu den?
Spiritus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td