Delar med mig av mina tankar, har ju ändå inte varit helt ur form det senaste. Ruskigt svår omgång och det borde bli bra pengar om än kanske inte rekordutdelning utifrån hur många som kommer att spela. Tror att nyckeln är att våga gå fullt ut på sina idéer, har inte råd att plocka med hästar "bara för att"
1: Jättesvårt lopp. Mitt förstastreck är Alexander UR med springspår, bra kusk och gjort det bra när den inte galopperat. Claude Debussy är kanske bäst men galopperar också ofta. En del varningar för Copitex på bfro men tveksam till kusk och tror de med tillägg kan bli för svåra. Asalan D.K. känns också lite obehaglig trots läget och måste nog med. Blir däremot förvånad om Redén vinner med treåring och när han kör själv. På start annars mest rädd för Nurmos häst, känns som det är något lurigt där på kapabel häst.
Rank: 12,10-3,15,11,5,7,9,14,1,8
2: Lady Zappa är tveklöst mitt förstastreck och om procenten stannar på rimlig nivå så kan det bli spik på startsnabbhet, bra läge och ok kusk. Har mest respekt för Den of Warlock som kan vara riktigt bra. Men blir långt fram för tveksam kusk. Lurigt också med BBS Daydream om den får sitta i spets en stund. Bra kusk. Tveksam till favoriten, upplever att Oskar J lite överspelas.
Rank: 7,14,1-13,15,10,12
3: Tycker eg. bara att två hästar är aktuella om nu Makethemark verkligen går med skor. Lite fördel Zenit tycker jag på att den kommer att sitta med långt fram, knallform och bästa kusken. Men lär bli dödens och oroande att BG spikar Nadal. Gillar verkligen Nadal men tycker inte den ska vara dubbelt så mkt streckad som Zenit. Tar en eller två i detta lopp.
Rank: 4,9-5,2
4: Återigen ett svårt lopp men där det kanske ändå känns lite mer skiktat. Jag tror att 3,6,11,12,13 räcker långt med möjliga skrällstreck för 7 och kanske 8. Finns nog risk för att favoriten vinner trots allt. Lär väl sitta i spets och inte är väl någon av de på tillägg sådana som bara går fram och trycker? Skulle vara Global Upfront isf.
Rank: 6,13,12,11,3-7,8
5: Lite samma som förra, känns lite lättare plocka bort ett gäng. Tror mest på Bo C och hade spikat om jag var säker på spets. Men diffus form och kanske hamna illa till. Logo Light är väl bäst men gör sällan två bra lopp i rad och kan få långt fram. Vikings Topline är väl nästa måstestreck till 2%. Det skrivs obehagligt lite om Jula Extreme som ju är bra och med där framme oavsett. Det varnas för Mega Star här men hur ofta vinner Johan Wiman på V75? Can Lane är ju bra och Xanthis Coktail spikade jag när den vann på V 75. Men tveksamt värde på båda dessa.
Rank: 7,1,12-8,10,4,11
6: Superlurigt lopp som kan bli dyrt. Hawk Cliff är min och många andras förstahäst men känns tveksamt spika från läget och med en häst som tidigare haft svårt att vinna. Men såg ju ruggig ut senast. Vischio Holz streckar jag därefter, tror kanske det är bästa hästen och tror den kan vinna från dödens om den kommer dit före Untersteiners. Esprit Sisu hade varit förstastreck om jag vore säker på att den kommer till spets hyfsat lätt. Men flera andra kör om det plus att det finns ett par starka som kan pressa i dödens. Stonewashd Diamant är en av dem. Behöver nog höja sig ett snäpp men kan göra det utan skor om det nu blir så. Många varnar också för Track Angle som kan vara en kanon och som nog bör streckas. Däremot låter jag nog bli MillionDollarRhyme även om den var ruggig senaste, Doktor Doxey där för mycket kan gå fel med tveksam kusk och Indy Lane med trött-Jorma från bakspår. Men behöver nog inte vara fel att streck alla här..
Rank: 8,12-3,10,5-11,7,1
7: Även här känns favoriten tveksam och Silver har ju varit minst sagt skrällbenäget i närtid. Jag har varit inne på att det är dags för Isor Håleryd som är en kanon i grunden och har sett fin ut. Men jag börjar vackla på att den ju ännu så länge lever lite på gamla meriter och har ett strulige. Men tidigt streck. Gillar Zoko Lane mycket och den har visat tidigare att den kan slå bättre hästar än så här. Speedy Foxy Vicane är också riktigt bra men frågan är vart den hamnar. Disco Volante känns det smygpositivt på men frågan är vart den hamnar. Och tveksamt om den kan vinna från dödens. Dear Friend har ständigt varit underskattad, även av mig. Skulle kunna bli kört i halsen på den. Till sist nämns Mr Golden Quick som alltid spurtar bra och Juvels Boy när BG säger "knallform", då är den streckvärd till 1%..
Rank: 9,10,11-5,6,12,1,8,2
Och sen återstår det ju att se om det går att köra barfota. Är ju ändå avgörande info på en del av hästarna.
Kul omgång!