Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2018-11-10, 02:54   #121
 
Reg.datum: dec 2014
Ort: Stockholm
Inlägg: 142
Sharp$: 2285
Standard

Sjukt svår omgång och finner obehagligt många minus på samtliga favoriter. Kör nog Nadal Broline och don’t mind me till sist som spikar efter mycket analyserande
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
BroderH (+5)

Senast redigerad av Executive den 2018-11-10 klockan 11:00.
Executive är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-11-10, 02:56   #122
 
Reg.datum: mar 2012
Ort: stockholm
Inlägg: 15 403
Sharp$: 30288
Standard

Ska försöka sammaställa TN,TT,SV och Ögat mot Strecklistan

Avd 1

Här är man ganska överrens med spelarna.
11 Rajah Silvia och 10 Claud de bussy rankas högst, följt av 1 Messiah. Precis som strecklistan. Speltjänsterna rankar up 9 Allowable som bara är 3%

Avd2

3/4 Speltjänster spikar 10 Maintainability som är 26 procentare nu men lär sluta över 30%.

Rankas upp gör 13 Bluestar Champion 6%
Rankas ner gör 1 BBS Daydream 7% och 6 Kabanoss 16%

Avd3

9 Nadal Broline spikas av 2/4. 4 Zenit brick spikas av 1/4 . Den sista låser på de 4 som har chans.

Den tidiga streckfavoriten 2 Makethemark kommer tappa favoritskapet till 9 Nadal Broline som troligen når upp till nästan 40 % när det är spelstopp. Frågan är hur strecken på Zenit Brick ändras? Slutar det på 38 Nadal och 21 Zenit är kanske Zenit Brick den med bäst värde? Nadal har bra chans men knappast nästan dubbelts så stor chans som Zenit Brick.

Avd4

Anmärkningsvärt är att ingen rankat 6 Topspin 40 % som 1:a eller 2:a.
Med kanske ligger i sakens natur? Speltjänsterna kan ju inte ta betalt för att säga att veckans största favorit är en bra spik...

Topspin sjunker nog till 33-35% och då kanske det är värde på den istället?

Rankas upp gör 13 Gun Palema 12% och 12 Global Upfront 6%
De flesta speltjänsterna rankar 3 Arvika By Night före Topspin.

Avd 5

Den klara favoriten 8 Logo Light 27% rankas inte först av någon speltjänst. Men hålls ändå ganska högt i ranken.

De drag som flera rankar up är 7 Bo C 12% och 6 Ferry Boko 3%!
Dissas av samtliga gör 1 Jula Extreme 21%

Har inte läst allas analyser men gissar att de tror att 6!Ferry Boko Spetsar och 7 Bo C får ta över ledning och därmed hamnar 1 & 8 punchigt på det.

Avd 6

Spridda skurar med 4 olika tipsettor - 3,7,10 & 11!

7 Milliondollarrhyme 7 % och 11 Indy Lane 5 % är de som rankas upp.

3 Esprit Sisu 28 % rankas genomgående högt men bara först av 1/4.

Dissas i förhållande till streckfördelningen gör :
1 Doctor Doxey Zenz 18%
5 Stonewashed Diamant 5%
10 Track Angle 11 %

Avd 7

Storfavoriten 1 Dont Mind Me 40% rankas högt av 3/4 dissas av 1/4.
Ingen speltjänst spikat 1 Dont Mind Me.

9 Isor Håleryd 8% & 2 Dartagnan Sisu 4 % är de som rankas högts i förhållande till streckfördelningen.

8 Disco Volante 8% rankas också upp ordentligt av 2/4 ( rankad 1:a och 2:a)

Slutsats

9 Nadal Broline riskerar att bli dagens största favorit.

6 Topspin och 1 Dont Mind Me som varit de största favoriterna sjunker nog något

Hästar som är värde just nu riskerar att förstöras när "alla" helt plötslig skriker ur dem:

Avd 1) 9 Allowable 3%
Avd 2) 12 Blue Star Champion 6%
Avd 3) 9 Nadal Broline 32% på väg mot 40% ( var väl 25-27% igår?)
Avd 4) 12 Global Upfront 6%
Avd 5) 7 Bo C 12 % och 6 Ferry Boko 3%
Avd 6) 7 Milliondollarrhyme 7% och 11 Indy Lane 5%
Avd 7) 9 Isor Håleryd 8 % och 2 Dartagnan Sisu 4 %
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Rakka (+50), CalleP (+5), Torstens (+5), fri (+10), tosjodin (+5), viking90 (+10), godisbilen (+20), Henkezan (+5), Executive (+5), mindmaze (+20), Timotimo (+6), Gotland (+5)
Basse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-11-10, 03:27   #123
 
Reg.datum: mar 2012
Ort: stockholm
Inlägg: 15 403
Sharp$: 30288
Standard

Egentligen skall man väl leta spikar/lås där speltjänsterna rankat ner, eller åtminstone inte rankat upp hästar man själv tror på.

Typ spika:

8 Hawk Cliff är inte dissad någonstans men heller inte upprankad och den lär stanna kring sina 13 % den är nu.

Det snurrar hästar i skallen nu, lol

Timo har rätt- fredagen skall man inte öppna ett travprogram eller se ett travlopp. Grund pluggandet skall redan vara klart.

Bättre att ta en vilodag för att sedan gå upp tidigt lördag och göra klar systemet i lugn och ro med utvilad hjärna..... säger jag kl 04:26 efter 18 timmar i startlistor och lopparkiv

Kommer vara en zombie i morgon när systemet skall göras klart...

God Natt !
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
777 (+5), Gotland (+5), AmaerildeRimfrost (+1), Fulsprit (+5)
Basse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-11-10, 04:25   #124
777
 
Reg.datum: aug 2014
Inlägg: 580
Sharp$: 277
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Basse Visa inlägg
Egentligen skall man väl leta spikar/lås där speltjänsterna rankat ner, eller åtminstone inte rankat upp hästar man själv tror på.

Typ spika:

8 Hawk Cliff är inte dissad någonstans men heller inte upprankad och den lär stanna kring sina 13 % den är nu.

Det snurrar hästar i skallen nu, lol

Timo har rätt- fredagen skall man inte öppna ett travprogram eller se ett travlopp. Grund pluggandet skall redan vara klart.

Bättre att ta en vilodag för att sedan gå upp tidigt lördag och göra klar systemet i lugn och ro med utvilad hjärna..... säger jag kl 04:26 efter 18 timmar i startlistor och lopparkiv

Kommer vara en zombie i morgon när systemet skall göras klart...

God Natt !

Har strävat flitigt i natt, systemet ändrat några hundra ggr. Mkt viktigt att det blir rätt eftersom jag tänker slösa lite den här gången! Men slutar nog så här.
777 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-11-10, 06:10   #125
 
Reg.datum: jul 2014
Inlägg: 693
Sharp$: 4046
Standard

Är det verkligen bara fyra hästar som kan vinna i guld? Själv har jag knappt sett vilka mer hästar som är med i loppet. Tänk om en femte häst skulle vinna och ALLA åker redan i tredje loppet...
SakanAA är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-11-10, 07:06   #126
 
doobs avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Skara, Sverige
Inlägg: 6 998
Sharp$: 838
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SakanAA Visa inlägg
Är det verkligen bara fyra hästar som kan vinna i guld? Själv har jag knappt sett vilka mer hästar som är med i loppet. Tänk om en femte häst skulle vinna och ALLA åker redan i tredje loppet...
Det är ett måste att det sker för att ge den höga miljonutdelning alla drömmer om! Men inte troligt....
__________________
Twitter: @sharpsdoob
doob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-11-10, 07:37   #127
fri
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 728
Sharp$: 1510
Standard

Vinnar- och platsodds


Efter att under lååång tid retat mig på att behöva trassla med att behöva välja "Andra spel" och sedan "Vinnare" eller "Plats" för att hitta hur mycket pengar som spelats i varje lopp, hittade jag av en slump detta under dubbelpilen nedåt till vänster om loppnumret när jag slant med musen och tryckte fel (svettiga fingrar). Där ser man. Dessutom öppnas detta för alla lopp samtidigt (tillsammans med propositionerna). Inte ens detta visste man. Hur ska man då kunna ha 7 rätt?
Hoppas att Alexander UR hinner fram i första och Vischio Holz i 6:e.
__________________
"Eat your betting money but don’t bet your eating money."
fri är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-11-10, 07:37   #128
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5203
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fulsprit Visa inlägg
Kommer ALDRIG till spets har jag nu kommit fram till - MTM eller MS kommer laddas dit och släpper inte till någon annan än dessa. Om MTM kommer till spets, varför släppa till de värsta konkurrenterna? Samma med MS - varför skulle denna ladda järnet för att sedan släppa när det är Sundbyholms korta upplopp?

Nadal får loppet kört i halsen med hårt tempo hela vägen, tror jag!

Make the Mark till spets? När blev den startsnabb?

Och ska dessutom gå med skor idag?
Stankarn är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-11-10, 08:59   #129
 
Reg.datum: jul 2018
Ort: Halland
Inlägg: 6 458
Sharp$: 17411
Standard

Nu är dagen verkligen här, är det Julafton?

Jag tror Dont Mind Me kommer vara kraftigt förbättrad nu när den förhoppningsvis kommer till spets.
viking90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-11-10, 09:03   #130
 
Reg.datum: jul 2018
Ort: Halland
Inlägg: 6 458
Sharp$: 17411
Standard

Nu blev jag lite ställd här, Avd 4 där blev 4 Econic struken.

Hur blir det med 6 Topspin ni i voltstart?
viking90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-11-10, 09:14   #131
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 393
Sharp$: 2151


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av viking90 Visa inlägg
Nu blev jag lite ställd här, Avd 4 där blev 4 Econic struken.

Hur blir det med 6 Topspin ni i voltstart?

Den behåller sitt spår.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
viking90 (+5)
LeBanner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-11-10, 09:17   #132
 
Klankes avatar
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 3 715
Sharp$: 696
Standard

Utdelningarna de senaste fyra åren i November månad på Eskilstuna har legat mellan några tusen till 800 kkr dock får man ju 6 ggr mer idag eftersom det är 120 miljoner istället för normala 20. Den högsta utdelningen har varit runt 8 miljoner.

Jag tror många spelar efter att bli ensamma men det lär nog bli svårt då alla kör "samma spikar" Vill man ta potten måste man gå utanför ramen.

Jag skulle tippa att utdelningen blir mellan 400kkr och 4 miljoner idag.
Klanke är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-11-10, 09:19   #133
 
Reg.datum: dec 2012
Inlägg: 2 092
Sharp$: 6127
Standard

Delar med mig av mina tankar, har ju ändå inte varit helt ur form det senaste. Ruskigt svår omgång och det borde bli bra pengar om än kanske inte rekordutdelning utifrån hur många som kommer att spela. Tror att nyckeln är att våga gå fullt ut på sina idéer, har inte råd att plocka med hästar "bara för att"

1: Jättesvårt lopp. Mitt förstastreck är Alexander UR med springspår, bra kusk och gjort det bra när den inte galopperat. Claude Debussy är kanske bäst men galopperar också ofta. En del varningar för Copitex på bfro men tveksam till kusk och tror de med tillägg kan bli för svåra. Asalan D.K. känns också lite obehaglig trots läget och måste nog med. Blir däremot förvånad om Redén vinner med treåring och när han kör själv. På start annars mest rädd för Nurmos häst, känns som det är något lurigt där på kapabel häst.
Rank: 12,10-3,15,11,5,7,9,14,1,8

2: Lady Zappa är tveklöst mitt förstastreck och om procenten stannar på rimlig nivå så kan det bli spik på startsnabbhet, bra läge och ok kusk. Har mest respekt för Den of Warlock som kan vara riktigt bra. Men blir långt fram för tveksam kusk. Lurigt också med BBS Daydream om den får sitta i spets en stund. Bra kusk. Tveksam till favoriten, upplever att Oskar J lite överspelas.
Rank: 7,14,1-13,15,10,12

3: Tycker eg. bara att två hästar är aktuella om nu Makethemark verkligen går med skor. Lite fördel Zenit tycker jag på att den kommer att sitta med långt fram, knallform och bästa kusken. Men lär bli dödens och oroande att BG spikar Nadal. Gillar verkligen Nadal men tycker inte den ska vara dubbelt så mkt streckad som Zenit. Tar en eller två i detta lopp.
Rank: 4,9-5,2

4: Återigen ett svårt lopp men där det kanske ändå känns lite mer skiktat. Jag tror att 3,6,11,12,13 räcker långt med möjliga skrällstreck för 7 och kanske 8. Finns nog risk för att favoriten vinner trots allt. Lär väl sitta i spets och inte är väl någon av de på tillägg sådana som bara går fram och trycker? Skulle vara Global Upfront isf.
Rank: 6,13,12,11,3-7,8

5: Lite samma som förra, känns lite lättare plocka bort ett gäng. Tror mest på Bo C och hade spikat om jag var säker på spets. Men diffus form och kanske hamna illa till. Logo Light är väl bäst men gör sällan två bra lopp i rad och kan få långt fram. Vikings Topline är väl nästa måstestreck till 2%. Det skrivs obehagligt lite om Jula Extreme som ju är bra och med där framme oavsett. Det varnas för Mega Star här men hur ofta vinner Johan Wiman på V75? Can Lane är ju bra och Xanthis Coktail spikade jag när den vann på V 75. Men tveksamt värde på båda dessa.
Rank: 7,1,12-8,10,4,11

6: Superlurigt lopp som kan bli dyrt. Hawk Cliff är min och många andras förstahäst men känns tveksamt spika från läget och med en häst som tidigare haft svårt att vinna. Men såg ju ruggig ut senast. Vischio Holz streckar jag därefter, tror kanske det är bästa hästen och tror den kan vinna från dödens om den kommer dit före Untersteiners. Esprit Sisu hade varit förstastreck om jag vore säker på att den kommer till spets hyfsat lätt. Men flera andra kör om det plus att det finns ett par starka som kan pressa i dödens. Stonewashd Diamant är en av dem. Behöver nog höja sig ett snäpp men kan göra det utan skor om det nu blir så. Många varnar också för Track Angle som kan vara en kanon och som nog bör streckas. Däremot låter jag nog bli MillionDollarRhyme även om den var ruggig senaste, Doktor Doxey där för mycket kan gå fel med tveksam kusk och Indy Lane med trött-Jorma från bakspår. Men behöver nog inte vara fel att streck alla här..
Rank: 8,12-3,10,5-11,7,1

7: Även här känns favoriten tveksam och Silver har ju varit minst sagt skrällbenäget i närtid. Jag har varit inne på att det är dags för Isor Håleryd som är en kanon i grunden och har sett fin ut. Men jag börjar vackla på att den ju ännu så länge lever lite på gamla meriter och har ett strulige. Men tidigt streck. Gillar Zoko Lane mycket och den har visat tidigare att den kan slå bättre hästar än så här. Speedy Foxy Vicane är också riktigt bra men frågan är vart den hamnar. Disco Volante känns det smygpositivt på men frågan är vart den hamnar. Och tveksamt om den kan vinna från dödens. Dear Friend har ständigt varit underskattad, även av mig. Skulle kunna bli kört i halsen på den. Till sist nämns Mr Golden Quick som alltid spurtar bra och Juvels Boy när BG säger "knallform", då är den streckvärd till 1%..
Rank: 9,10,11-5,6,12,1,8,2

Och sen återstår det ju att se om det går att köra barfota. Är ju ändå avgörande info på en del av hästarna.

Kul omgång!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
eveton (+5), Henkezan (+5)

Senast redigerad av tvablaa den 2018-11-10 klockan 09:24.
tvablaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-11-10, 09:40   #134
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Kan ju va så att Johan väljer att gå upp i dödens och trycka sönder 1 i dont mind me och om Peter sitter i rygg och johan dör och sesam öppnar sig kan ju Isor vinna. Vågar inte lämna Zoko Lane utanför. Thomas Uhrberg har 2 styrningar och det känns som om han kan vinna med någon av dem.
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-11-10, 09:48   #135
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 735
Sharp$: 37604
Standard

I en på förhand svår omgång så har jag fastnat för tre spikar (med reservation för ändring inför inlämnandet).

Rajah Silvio, vilken jag redan nämnt, Nadal Broline och Isor Håleryd. Rajah Silvio har som sagt ett svårt spår, är ovan vid voltstart och har varit sjuk, men jag tror Goop löser detta och att det är bästa hästen i loppet. Nadal Broline kommer med toppform, har en härlig slutrökare och borde vinna när som helst. Makethemark ska gå med skor, Milligan's School ser ut att ha tappat den bästa formen medan Zenit Brick är uppåt, men nog också den som får göra jobbet. Isor Håleryd är omgångens chansspik. Det här är ju en topphäst som nu har två lopp i kroppen, men han har också ett svårt spår i ett ganska öppet lopp. Jag gillar att försöka ta dem innan alla andra gör det och till drygt 8 % så kan det bli ett genidrag.
Shooter är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Svara



td