Citat:
Ursprungligen postat av Fulsprit
Bjerkeban är för det första ingen "skitbana" - har du ens varit där? "bristfällig info" - finns hur mycket som helst om du bara orkar ställa ner ölen ett par minuter och leta. Har läst lika mycket om dagens startande som inför en helsvensk dito, så detta är enkom struntprat.
Låg utdelning är dock en verklig risk...
|
Ok, jag uttryckte mig kanske lite otydligt, ska försöka förtydliga så vissa förstår.
Bjerke är en spelmässig skitbana, det står jag fast vid. Utan statistiskt belägg känns det som att utdelningarna sällan blir bra. Och loppen ganska ointressante. Men det är min upplevelse, andra kanske har annan åsikt.
Själva bankroppen, publikplatser, omgivning mm har jag ingen som helst åsikt om. Jag pratar spel och ingenting annat.
Och sen är det så att man ju försöker ha ett liv vid sidan om travet också och då föredrar jag svenska omgångar där man redan vid startlistornas presentation får en överblick över omgången och man slipper köra 40h i arkivet bara för att ställa norska hästar mot svenska.
Så jag ber om ursäkt om jag uttryckte mig otydligt. Men jag ska se det positivt, efter ganska mkt (och faktiskt framgångsrikt) spelande på sistone kom omgången faktiskt ganska lämpligt. Man kan ägna sig åt annat helt enkelt

.
Så vad bra att det var trav på Bjerke

.