Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2018-11-17, 11:40   #31
 
TOBYTYKEs avatar
 
Reg.datum: apr 2011
Ort: Göteborg
Inlägg: 1 850
Sharp$: 8042
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av fri Visa inlägg
Tydligen ska Jon Skolmen ta över Goops styrningar.
Ingves tar över på Promo Kemp och alla vet ju vilken kraftfull och offensiv kusk det är.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
trance_error (+5)
TOBYTYKE är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-11-17, 11:59   #32
 
Reg.datum: maj 2012
Inlägg: 233
Sharp$: 3000
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fulsprit Visa inlägg
Bjerkeban är för det första ingen "skitbana" - har du ens varit där? "bristfällig info" - finns hur mycket som helst om du bara orkar ställa ner ölen ett par minuter och leta. Har läst lika mycket om dagens startande som inför en helsvensk dito, så detta är enkom struntprat.

Låg utdelning är dock en verklig risk...
Ok, jag uttryckte mig kanske lite otydligt, ska försöka förtydliga så vissa förstår.

Bjerke är en spelmässig skitbana, det står jag fast vid. Utan statistiskt belägg känns det som att utdelningarna sällan blir bra. Och loppen ganska ointressante. Men det är min upplevelse, andra kanske har annan åsikt.
Själva bankroppen, publikplatser, omgivning mm har jag ingen som helst åsikt om. Jag pratar spel och ingenting annat.

Och sen är det så att man ju försöker ha ett liv vid sidan om travet också och då föredrar jag svenska omgångar där man redan vid startlistornas presentation får en överblick över omgången och man slipper köra 40h i arkivet bara för att ställa norska hästar mot svenska.

Så jag ber om ursäkt om jag uttryckte mig otydligt. Men jag ska se det positivt, efter ganska mkt (och faktiskt framgångsrikt) spelande på sistone kom omgången faktiskt ganska lämpligt. Man kan ägna sig åt annat helt enkelt .
Så vad bra att det var trav på Bjerke .
svepet är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-11-17, 12:22   #33
 
Reg.datum: maj 2018
Inlägg: 1 221
Sharp$: 3451
Standard

– 4 Vainqueuer R.P. kämpade otroligt bra senast. Med tanke på vilket spår han hade så var det nog hans bästa lopp. Jag joggade honom i onsdags och allt var normalt. Han är väldigt fin att resa med, så det tar han bra. Kort distans är inte Vainqueur R.P.'s bästa även om han blir allt snabbare. Han möter några bra sprinters som har mer fördel av distansen så i första hand är han ett platsbud. 3 Seven And Seven, som jag också sköter, är nog vår bästa chans i loppet. Han är gynnad av kort distans och fungerade otroligt bra i ett jobb på Jarlsberg i tisdags. Han ska tävla med skor denna gång, vilket fungerade bra i jobbet. Seven And Seven tycker jag har bäst chans av våra tre hästar i loppet. 9 Giveitgasandgo är också distansgynnad, men han var inte på topp senast. Skulle han vara det så har han bra chans, men det är inte säkert att det är det. Det är Vainqueuer R.P. som har visat bäst form i senaste loppet var våra hästar.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
coolmanriver (+5), Billman (+5)
vargen77 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-11-17, 12:22   #34
 
Reg.datum: feb 2015
Inlägg: 28
Sharp$: 261
Standard

Tre hård betrodda som jag tror man kan skippa är Crackajack, Normandie Royal och Happy Steel.

Crackajack spelar vi svenskar upp av någon märklig anledning. Visst vinstrik och fint spår men kommer inte till spets och kommer ha tuffare hästar runt sig i kön. Överstreckad.

I stoloppet tror jag Happy Steel är chanslös. Upp i klass och starttrög. Kommer hamna en bra bit bak och därifrån slår hon inte dessa. Påminner om Stonewashd Diamant förra helgen, toppinsats men aldrig ens nära. Normandie Royal kommer bli förbisprungen från start. Visst om toktempo och lucka finns en viss chans men 22%? Skulle vart 5% för att vara intressant från rygg ledaren.
Carla är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-11-17, 12:22   #35
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 393
Sharp$: 2151


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Ser att Unibet ger 7.50 på Giveitgasandgo... Det är ett ruskigt överodds.

Kolla vinsten för 2 starter sen då den lekte med bl.a. Oasis Bi, Jairo, Generaal Bianco och Västerboonthenews. Ser ni några såna hästar i dagens startfält?

Nu är det visserligen bakspår idag och då kan det alltid strula, men det är bara 9 hästar till start och Giveitgas borde kunna visa hur fruktansvärt överlögsen den är här.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Bowery (+10), Fulsprit (+5)
LeBanner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-11-17, 12:55   #36
 
Reg.datum: mar 2012
Ort: stockholm
Inlägg: 15 403
Sharp$: 30288
Standard

Tycker omgången vart lite mer spelvärd nu när det är Peter Ingves som skall köra Promo Kemp i sista.

På förhand var det min "bästa spik"

Men det tipset var baserat på att BG med hjälp av sin pondus skulle få spets då de andra kuskarna ofta viker ner sig och inte utmanar BG till 100% när BG vill ha spets med en favorit. Med Ingves däremot... även om PI lyckas ta spets är chansen/risken mycket större att spetsstriden blir långvarig och det går för fort första varvet.

Kommer gardera sista nu istället.

Vill inte spricka på t.ex 8,10&11 som alla är gynnade av om det går fort i början.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
coolmanriver (+5)
Basse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-11-17, 13:16   #37
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av vargen77 Visa inlägg
– 4 Vainqueuer R.P. kämpade otroligt bra senast. Med tanke på vilket spår han hade så var det nog hans bästa lopp. Jag joggade honom i onsdags och allt var normalt. Han är väldigt fin att resa med, så det tar han bra. Kort distans är inte Vainqueur R.P.'s bästa även om han blir allt snabbare. Han möter några bra sprinters som har mer fördel av distansen så i första hand är han ett platsbud. 3 Seven And Seven, som jag också sköter, är nog vår bästa chans i loppet. Han är gynnad av kort distans och fungerade otroligt bra i ett jobb på Jarlsberg i tisdags. Han ska tävla med skor denna gång, vilket fungerade bra i jobbet. Seven And Seven tycker jag har bäst chans av våra tre hästar i loppet. 9 Giveitgasandgo är också distansgynnad, men han var inte på topp senast. Skulle han vara det så har han bra chans, men det är inte säkert att det är det. Det är Vainqueuer R.P. som har visat bäst form i senaste loppet var våra hästar.
Jag har också sett/hört intervjun med Frode Hamre. Min direktinformation från stallet är dock helt annorlunda. Att det blir rejäl stallkörning tvivlar väl ingen på.

Här säger min man, att loppet står mellan 4 och 9. 3 dissas.

Jag har streckat 1,4 och 9 på mitt bolagssystem.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
asgaya3141 (+5), Torstens (+5)
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-11-17, 13:44   #38
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

V4
Inlämnat: 2018-11-17, 14:42
Bjerke - NO
Lördag 2018-11-17
Start: 14:45
Kostnad: 64,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 4 Amarone Classic (6, 5)
2: 4, 5 (3, 1)
3: 6, 7, 9, 10 (2, 4)
4: 3, 4, 6, 9 (5, 1)

1x2x4x4 = 32 rader.
32 x 1 x 2,00 kr = 64,00 kr.
Totalt: 64,00 kr.
Rättningskod: Speldeg till V75
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-11-17, 13:46   #39
 
Reg.datum: maj 2013
Inlägg: 4 038
Sharp$: 2231
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
Jag har också sett/hört intervjun med Frode Hamre. Min direktinformation från stallet är dock helt annorlunda. Att det blir rejäl stallkörning tvivlar väl ingen på.

Här säger min man, att loppet står mellan 4 och 9. 3 dissas.

Jag har streckat 1,4 och 9 på mitt bolagssystem.
Jag har haft en mkt stark känsla om Enterprise som häst att den inte tar ut sig själv alla ggr o hoppas den gör det snart, Jepson får chansen igen o nu är det bättre distans(stegräknare säger Stefan M.)o vill tro att snart visar kusen sig vara överlägsen detta sällskap precis som jag alltid trott
coolmanriver är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-11-17, 13:56   #40
 
Reg.datum: aug 2013
Inlägg: 293
Sharp$: 2442
Standard

Skötaren


Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
Jag har också sett/hört intervjun med Frode Hamre. Min direktinformation från stallet är dock helt annorlunda. Att det blir rejäl stallkörning tvivlar väl ingen på.

Här säger min man, att loppet står mellan 4 och 9. 3 dissas.

Jag har streckat 1,4 och 9 på mitt bolagssystem.
Men jag fick en känsla av att det var skötaren till de två hästarna som uttalade sig. Närmare så kan man väl inte komma i stallet. Med reservation att skötare på norska betyder tränare.
Billman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-11-17, 13:56   #41
 
Reg.datum: maj 2014
Inlägg: 99
Sharp$: 1496
Standard

Roligt att det är full fart på forumet..Perra sitter och klagar på ett annat forum säger att detta är dött..Varför skriver han i 2 person hela tiden knepig man detdär..
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
coolmanriver (+10), Basse (+5)
schadow är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-11-17, 13:58   #42
 
Reg.datum: jun 2018
Inlägg: 5 382
Sharp$: 4405
Standard

Haha han hänger på AB Perra va ? ska in l tjöööta men lite... NOT !
Bowery är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-11-17, 14:08   #43
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

Mitt bolagssystem

1) 2,3,7 r4-6 (stjärnämnet och dunderfavoriten 3 har haft skadeproblem. Här får han harva i dödens utanför 2 i 4-500 m. Vi får se om han tål det)

2) 3 r5-6 (min man i stall Hamre säger, att amerikanskan 3 är stallets bästa vinstchans)

3) 5,10 r4-1 (låser på de två överlägsna)

4) 1,2,4,5,6,12 r3-8 (1 leder länge. Ta sedan med 4,5,6. Tar med även 2 och 12. Jeppe Juel skriker upp 10 - det vill jag se först)

5) 1,2,3,5 r4-11 (hög klass på detta stolopp. 4 Leder men ger sig i tid. Streckar de fyra bästa)

6) 1,4,9 r5-3 (stall Hamre mycket uppåt på 4 och 5. 1 slåss med 3 om ledningen. Man stimmar upp 5, men den har hittills inte levererat, så jag avstår)

7) 1,2,3,4,5,6,11 r10-8 (storfavoriten 2 körs inte av Björn. Vi garderar hårt)

Kostar 1512:-. Lycka till!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
asgaya3141 (+5)
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-11-17, 14:10   #44
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Billman Visa inlägg
Men jag fick en känsla av att det var skötaren till de två hästarna som uttalade sig. Närmare så kan man väl inte komma i stallet. Med reservation att skötare på norska betyder tränare.
Jag avslöjar inte min källa. Men inte är det en stalldräng.
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-11-17, 14:13   #45
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

V4
Inlämnat: 2018-11-17, 14:44
Bjerke - NO
Lördag 2018-11-17
Start: 14:45
Kostnad: 32,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 4 Amarone Classic (6, 5)
2: 5 Lykkje Birk (3, 4)
3: 2, 6, 7, 9 (10, 4)
4: 3, 4, 6, 9 (5, 1)

1x1x4x4 = 16 rader.
16 x 1 x 2,00 kr = 32,00 kr.
Totalt: 32,00 kr.
Rättningskod: QKQ
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
mackpeter (+6)
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td