Avd1: 7 hästar 1640m, här kan det nog laddas från alla möjliga håll och att det är på Åby med Open Strech gör att detta loppet känns väldigt svårt att få grepp om.
Säkraste är väl att helgardera med endast 7 på start men man vill ju gärna få en god start på kupongen utan att slösa streck, så vitt jag kan se är det endast 6 som vunnit på sprinterdistans. 2 Frankie Brodde känns mer åt stayerhållet men blir det bra tempo första varvet kanske han kan lunka förbi dem på upploppet.
Avd2: Som många andra tycker Knifetown Winner känns som en sund spik vid gardering är givetvis Great Kine Wine tidig.
Avd3: 11 Drip Drop (3%) har vunnit 3 gånger på 43 försök 2 av de vinsterna har kommit inom de 3 senaste starterna, livets toppform på den! Näst senaste vann den mot 8 Call me Sally efter ett lopp i dödens. Senast gick den ett par hundra meter i dödens mot Caligula men tappade mycket sista halvvarvet hoppas inte det var ett för stort tecken på att formen börjat dippa. Drip Drop är mitt stora drag i omgången men den blir bara en av många i detta loppen på min kupong.
Avd4: Låser på 3-12. 12 är tydligen helbror med Zenit Brick så den borde ju tåla att göra en del grovjobb själv. 3 har visat sig ha en riktigt snabb avslutning.
Avd5: Mitt andra fina drag för omgången är 3 Cargo Door, den har vunnit på denna distansen tidigare efter ett lopp i dödens men håll trots det undan för Milliondollarrhyme som körts i ryggar. En del andra roliga åker med på kupongen 4 Machiavelli bl.a.
Avd6: Jag väljer att "chansspika" precis som kire1111 5 Castor Brick som blivit nedstruken till 4:e spår nu med. Senast kördes den invändigt utan att få fritt på upploppet två vinster i rad innan dess.
Avd7: Låser på 3 hästar 2-3-11 det känns "säkert".
Avd8: Avslutar även här med 3 hästar 1-2-3. 4 All Star är väldigt tidigt där efter men lämnar den utanför pga. kusken. Att en såpass vass häst som 12 Thelma de Glatigne är spelad på 0% är otroligt, men den är väl mer av en spetshäst så den lär ju få svårt att vinna men 0% är ändå spännande.
|