Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2018-11-26, 21:01   #1
Administrator
 
Reg.datum: feb 2017
Inlägg: 7 744
Sharp$: 9131
Standard

Onsdagen 28 nov - V86 Åby/Solvalla


Här pratar vi om onsdagens tävlingar på

Åby
Längd: 1000 m
Bredd: 22,3 m (2140 m), 22,3 m (1640 m)
Upplopp: 180 m
Open stretch: Ja, dubbla
Vinklad startbilsvinge: Nej


Solvalla
Längd: 1000 m
Bredd: 20,7 m (2140 m), 21,7 m (1640 m)
Upplopp: 196 m
Open stretch: Nej
Vinklad startbilsvinge: Nej



Lycka till därute!
__________________
Mer kass än vass - men glad ändå!


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-11-27, 11:09   #2
Administrator
 
Reg.datum: feb 2017
Inlägg: 7 744
Sharp$: 9131
Standard

Drar igång tankarna kring morgondagen:
(Fetade hästar är min förstarank i respektive lopp just nu)


Avd I - 1640a
Vi öppnar spelformen med litet fält över kort distans på Åby. Med open strech så brukar väl alla få chansen men visst borde väl 6 Offshore Man ta spets och är därmed hästen att slå? Förvisso favorit i nuläget men jag gillar att gå kort i inledningen. Kanske rent av spik?


Avd II - 2140a
8 Knifetown Winner spelas till favorit i andra avdelningen och står magiskt rätt inne på pengarna. Är snabb ut och kommer väl laddas för spets? Tänkbar spik då värsta motbuden dragit ännu sämre spår. Grym inledning i så fall men man ska våga för att vinna!

Spåret gör dock att jag nog eventuellt vill säga syn. 3 Persos Smokie är åter efter kortare vila och får Jepson upp. Sitter väl rygg ledaren och hoppas på lucka. Inte tokhet men åker nog med vid gardering. Draget är 9 Picasso som kan avsluta bra men då måste resan bli rätt.

4 Moutain Cleaver får ett hyfsat kuskplus med Erik upp nu. Kan väl bli BFRO här nu med tanke på vilket datum vi har. Har väl inte visat något än men ska det skrälla så...

Annars är väl formkorten 11 Forecast och 12 Blue Star Champion egentligen de värsta motbuden men har ju verkligen dragit nitlotterna i spårtombolan.


Avd III - 2140 a
Stolopp och svårlöst. Ingves favorit just nu med 3 Callmeawiner och lär sikta på spets här. Tror dock det kan häxa då både 2 Princess Teamer och 4 MT Laroche brukar kunna öppna rätt friskt. 12 Cheerful Rivner står väl för klassen i fältet och får favoriten kämpa lite för mycket för ledningen så kan PU mycket väl hinna dit i tid.


Avd IV - 2140a
Treåringslopp och visst blir Djuses 3 Tinten lite för stor favorit? Spelad uppåt 50% och åter efter vila gör att jag säger syn. Här blir det att ta många streck och när man hittar Örjan, Uffe och Erik till singelprocent så åker de med tidigt. Särskilt i lopp som dessa då styrningen verkligen kan bli avgörande. Får se om jag tar med alla 12 till slut. Lär nog bli en hel del skoryck här och det kan ju ge duktig effekt på 3-åringarna.


Avd V - 2640a Spårtrappa!
Får känslan att många kommer singla 9 Cashback Pellini här och visst är formen fin. Jag är dock inne på att gå emot kollektivet och funderar på om inte 7 Magic Happens tar detta. Alternativt blir det lås på de båda. Lite vingelrisk på Magic iofs men jag tror nog PU hittar ner i vettigt läge tidigt. Är ju inte helt ovanligt att det byts ledare ett gäng gånger i långloppen på Åby så man hittar nog fram till slagläge rätt tidigt.

Vill man gå utanför favoritduon så ska 14 Rajah Dinverne med även om Westholm troligtvis kör bort chansen. Vidare kanske det kan vara dags för 2 Joyride Cane som får fin resa eller varför inte 3 Cargo Door?


Avd VI - 2140a
Öppet igen och här behövs nog många streck. Favorit blir 9 Deep Sea på prestationen senast. Tidiga strykningen av 4 innebär att 7 Evander Am kommer ner ett hack och kan väl nå ledningen tidigt? Ska slås därifrån. Eller svarar L-Å Söderholm med 6 Ridgehead Mikko? Minst spelad men absolut inte omöjlig som vinnare. Svårt. Här behövs mer jobb i arkivet.


Avd VII - 1640a
Här lär väl Wim Paal ladda med 2 Una Blessed och ta spets relativt enkelt? Troligtvis siktas väl 3 Stella Newman mot rygg ledaren då och med Åbys OS så finns väl chansen att man hinner dit den här gången? Tänkbart spikförslag men att ta bort ledaren i kortlopp är aldrig roligt. PU selar även ut fine 11 Stonewashed Diamant som jag dumt nog gått emot ett par gånger. Tas med vid gardering trots spåret. 5 Ma Running kan vara ett lyxstreck men spår 5 på 1640a är aldrig fel och hästen är det inget större fel på. Det är kusken som gör att jag tvekar...


Avd VIII - 2140a
Avslutningen känns vidöppet och många som kan vinna men jag får nog nöja mig med kvintetten 1,2,3,4,6.

Många TV-lappar lär sitta med spik på 1 Coogan inför sista. Örjan lär försöka försvara innerspåret och lyckas man är vinstchansen god. 6 Man at Work har pausat men Nurmos brukar ställa i ordning fint och kapacitetsmässigt räcker man långt här. Jag tar även med 4 All Star och 2 Indy Lane som båda varit ute i tuffa gäng och gjort det bra samt 3 Mrs Lindy som avslutade fint senast.
__________________
Mer kass än vass - men glad ändå!


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
AmaerildeRimfrost (+2), viking90 (+5), oinkk (+5), Dahle (+5), Major (+5), Basse (+5), Helgesson (+5), asgaya3141 (+3)
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-11-27, 14:07   #3
 
Reg.datum: maj 2017
Inlägg: 869
Sharp$: 4380
Standard

Avd 1 2-3 fina 11-tider på distansen och bra spår, 4 formen? Favoriten känns lite överspelad med sin 38 % på läget, lite osäker på kusk o vart den hamnar men spets så är det spets o slut förmodligen. Men 2 står på tur för vinst utan skor, bike o helstängt, här ska köras till spets. 2-6 sunt lås kanske

Avd 2 Känns som 8 inte möter något speciellt att prata om. Spåret dock lurigt men snabb ut.

Avd 3 ja 3 haft tuffa lägen nu svår att nå vid spets om den når dit vill säga. Men dragen 8-11 fina avslut 11 möter bara ston igen. Samt 12 är väl bästa hästen men trafikproblem att vänta

Avd 4 Treåringar målar på o hoppas på galopper som så ofta sker bland dessa "bebisar". Vill inte hänga Tinten i julgranen

Avd 5 Hästar 2 7 9 sunda men finns drag 2 11 samt 1 nu med kusk som inte kört den i galopp så ofta väl 7 % det gillas

Avd 6 Borde inte ens va hårt i mål för CASTOR BRIC inte favvo tackarr. Spikar där andra målar på är väl kusken som skaver lite, blir så jävla dyrt att gardera också

Avd 7 2 lär väl ta spets sen vinna men 5 möter bara ston nu å kan 3 få tidigare lucka denna gång? Peter har väl bra häst men bort-lottad? Mega-skräll 8 rikaste hästen

Avd 8 Ja inte var dragen svårfunna denna omgång men sen ska man har turen med sig som man aldrig har. 2 3 6 7 4 redan julafton?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
viking90 (+5), oinkk (+5), Dahle (+5), Basse (+5), asgaya3141 (+3)

Senast redigerad av kire1111 den 2018-11-27 klockan 16:06.
kire1111 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-11-27, 17:02   #4
 
Reg.datum: jul 2018
Ort: Halland
Inlägg: 6 458
Sharp$: 17413
Standard

Avd1: 7 hästar 1640m, här kan det nog laddas från alla möjliga håll och att det är på Åby med Open Strech gör att detta loppet känns väldigt svårt att få grepp om.
Säkraste är väl att helgardera med endast 7 på start men man vill ju gärna få en god start på kupongen utan att slösa streck, så vitt jag kan se är det endast 6 som vunnit på sprinterdistans. 2 Frankie Brodde känns mer åt stayerhållet men blir det bra tempo första varvet kanske han kan lunka förbi dem på upploppet.

Avd2: Som många andra tycker Knifetown Winner känns som en sund spik vid gardering är givetvis Great Kine Wine tidig.

Avd3: 11 Drip Drop (3%) har vunnit 3 gånger på 43 försök 2 av de vinsterna har kommit inom de 3 senaste starterna, livets toppform på den! Näst senaste vann den mot 8 Call me Sally efter ett lopp i dödens. Senast gick den ett par hundra meter i dödens mot Caligula men tappade mycket sista halvvarvet hoppas inte det var ett för stort tecken på att formen börjat dippa. Drip Drop är mitt stora drag i omgången men den blir bara en av många i detta loppen på min kupong.

Avd4: Låser på 3-12. 12 är tydligen helbror med Zenit Brick så den borde ju tåla att göra en del grovjobb själv. 3 har visat sig ha en riktigt snabb avslutning.

Avd5: Mitt andra fina drag för omgången är 3 Cargo Door, den har vunnit på denna distansen tidigare efter ett lopp i dödens men håll trots det undan för Milliondollarrhyme som körts i ryggar. En del andra roliga åker med på kupongen 4 Machiavelli bl.a.

Avd6: Jag väljer att "chansspika" precis som kire1111 5 Castor Brick som blivit nedstruken till 4:e spår nu med. Senast kördes den invändigt utan att få fritt på upploppet två vinster i rad innan dess.

Avd7: Låser på 3 hästar 2-3-11 det känns "säkert".

Avd8: Avslutar även här med 3 hästar 1-2-3. 4 All Star är väldigt tidigt där efter men lämnar den utanför pga. kusken. Att en såpass vass häst som 12 Thelma de Glatigne är spelad på 0% är otroligt, men den är väl mer av en spetshäst så den lär ju få svårt att vinna men 0% är ändå spännande.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Gotland (+5), Dahle (+5), Basse (+5), asgaya3141 (+3)
viking90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-11-27, 20:55   #5
 
Reg.datum: feb 2013
Ort: Anderstorp
Inlägg: 539
Sharp$: 5112
Standard

Lite småtankar och idéer

Morgondagens klara måste väl vara i avd 7
5 MA Running som fick ett fint prepare i förra veckan.
Kördes väl knappast då för bästa placering...
Tar väl betalt för det nu..
__________________
Lita på ditt första intryck, krydda med lite sharpsexpertis... Succé
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Gotland (+5), Dahle (+5), Basse (+5)
Kocken14 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-11-27, 23:27   #6
 
Reg.datum: jun 2014
Inlägg: 6 638
Sharp$: 22761
Standard

Äntligen ett bra spår på mitt drag, kusken/tränaren behöver bara hålla hästen i andra spår och denna gång hamnar den några hack längre fram i fältet. Med såna avslutningar som den gjort ska det mycket till att den inte tar sin efterlängtade segern. Mött hårt motstånd hela tiden. In i lopparkivet och kolla.
Hästen jag pratar om är nr.2 Indy Lane
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Gotland (+5), Basse (+5), viking90 (+5)

Senast redigerad av Dahle den 2018-11-27 klockan 23:29.
Dahle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-11-28, 08:31   #7
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Dahle Visa inlägg
Äntligen ett bra spår på mitt drag, kusken/tränaren behöver bara hålla hästen i andra spår och denna gång hamnar den några hack längre fram i fältet. Med såna avslutningar som den gjort ska det mycket till att den inte tar sin efterlängtade segern. Mött hårt motstånd hela tiden. In i lopparkivet och kolla.
Hästen jag pratar om är nr.2 Indy Lane
Håller helt med! Det enda jobbiga är att tränaren kör annars hade jag spikat. Men Björn har väl vunnit förr så kanske.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Dahle (+3)
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-11-28, 08:41   #8
 
trance_errors avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Ort: Stockholm
Inlägg: 6 295
Sharp$: 1094
Standard

Hubbabbubba har du hittat spikar?
Köper en andel om du vill starta.

Senast redigerad av trance_error den 2018-11-28 klockan 08:42.
trance_error är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-11-28, 09:12   #9
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Borde inte Stonewashed D vara stenklar trots spåret? Om man börjar gardera och inte tror på SD (obs inte partiet!!..hästen!!!) så måste man ju gardera och Flirting Girl är helt bortglömt. Bör vara 2,3,4,5,11 som gör upp om detta. Men jag tycker SD kliver ner i klass och borde vinna från dödens.
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-11-28, 09:15   #10
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av trance_error Visa inlägg
Hubbabbubba har du hittat spikar?
Köper en andel om du vill starta.
Svårt att hitta spikar! Vad menar du? Köper en andel om jag vill starta? Skulle jag göra ett andelsspel här på Sharps? Det är ju Basses uppgift.

Senast redigerad av HuBBaBuBBa den 2018-11-28 klockan 09:17.
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-11-28, 09:32   #11
 
trance_errors avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Ort: Stockholm
Inlägg: 6 295
Sharp$: 1094
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av HuBBaBuBBa Visa inlägg
Svårt att hitta spikar! Vad menar du? Köper en andel om jag vill starta? Skulle jag göra ett andelsspel här på Sharps? Det är ju Basses uppgift.
Alla har rätt att starta andel?
Följer dina tips, fick in ett DD till 220ggr tidigare tack vare dina tips.
Innan du tog en paus? Ca 1 år sen om jag minns rätt.

Senast redigerad av trance_error den 2018-11-28 klockan 09:34.
trance_error är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-11-28, 11:43   #12
 
Reg.datum: jan 2014
Inlägg: 436
Sharp$: 4956
Standard

Spantes tidiga tankar https://www.solvalla.se/nyheter/sp1128
Torstens är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-11-28, 11:55   #13
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av trance_error Visa inlägg
Alla har rätt att starta andel?
Följer dina tips, fick in ett DD till 220ggr tidigare tack vare dina tips.
Innan du tog en paus? Ca 1 år sen om jag minns rätt.
Tack det va snällt sagt! Tog faktiskt en lång paus. På några år. Men jag minns dubbeln. 2 an i sista om jag inte minns fel. Hade tyvärr bara 20 kronor på den dubbeln men det gav ju bra 4400kr
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
trance_error (+5)
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-11-28, 11:57   #14
 
Reg.datum: okt 2012
Ort: Norrbotten
Inlägg: 141
Sharp$: 1368
Standard

Tankar v86

Avd1: Sisita starten innan skoförbudet gör att det blir maxat på 3 Tequiero grif startsnabb men lite vek i slutet av loppen när den går i ledningen blir troligen släpp till den som är först framme av 4 Furious Frances i ny regi vad kan robban göra med denna "gamla" goop häst eller 6 Offshore Man.
2 Frankie Brodda måste ha överpace men vem trycker upp farten ? troligen ingen vinner gör ledaren eller rygg ledaren.

Rank 3-4-6

Avd2: 3 Persos Smokie till spets släpper till stallkompisen 8 Knifetown Winner som laddas den är inte alltid ren i travet och det finns en liten risk för galopp in i första sväng vid laddning.
6 Great King Wine är lite ojämn men om den har en bra dag är det en utmanare.
9 Picasso är kusklös men kapabel men man säger ju att även en blind höna kan hitta ett korn så varför inte dock ej de bästa startryggarna.
I övrigt chans för 11,12,5,4

Rank 8-6-9-11-12-5-4-3

Avd3: Spets för 2 Princess Teemer körs där?? om släpp 5 Melissa Montoya bra ut 4 M.T. Laroche bra ut men körs troligen med skor vilket missgynnar hästen samt vek i slutstrider laddas troligen inte. 3 Callmeawinner dålig ut i enda autostarten från spår 5 kan kanske öppna bättre men ?. 6 Velvetter V75 favorit senast Frode hyllar hästen kanske bara bäst med ryggresa kan då speeda ner allt. 8 Callmesally kvick ut bra sist kan duga. 12 Cheerful Rivner bra häst men läget? kanske körs fram mot dödens tidigt med i matchen då.
11 Drip Drop kapacitet men läget kan kanske dras fram av 12 om den körs bara sista varvet kan då duga.

Rank 6-2-12-3-8-11

Avd4: Spets 4 Iglesias Boshoeve kan vara SoS.
Motbud 3 Tinten nu med framspår kan öppna???, 12 Dallas Brick trots spåret kan bli en del galopper, 10 B.W.T Divane hyfsad finska med Erik, 8 Accolade för första gången med kusk, 1 Neo Sånna rygg ledaren om lucka, 5 Nicois Du Gull Om felfri, 6 Crazymonster inte helt borta visat viss kapacitet.

Rank 4-1-3-12-8-6-5

Avd5: 2 Joyride Cane till spets släpper troligen till 3 Cargo Door som körs i ledningen.
4 Machiavelli bra sist inte borta om fin ryggresa i 2 spår och om den inte får gå för tidigt.
7 Magic Happens långsam ut tappar och blir troligen hängande i spåren chansen inte så stor att den lyckas vinna detta. 9 Cashback Pellini bra startryggar kapacitet att vinna kan dock galoppera inte helt ovanligt för denna.
11 Trophy Spring fast sist fin form vunnit på distansen tidigare inte omöjlig.
13 Global Touchdown i ny regi gör säkert ett ok lopp men tvivlar på vinst direkt.
14 Radjah Dínverne bra avslutning sist 1 vinst på distansen troligen inte den 2:a här.
15 Come On Hugo mycket fin 4 åring vunnit på distansen slog då Cuba Libre Ice var mycket tapper 3 :a efter tungt 1 varv sist mot mycket bra motstånd Flemming har vältränat kan räcka trots spåret.

Rank 15-3-2-9-11-4

Avd6: 6 Ridgehead Mikko till spets släpper troligen till 7 Evander Am dödens för 3 Definitift Launcher 2 utv 2 Sergie Phefirst 3 utv för 5 Castor brick som körs fram i dödens och kanske får överta.
Spik på 5 Castor Brick vinner från dödens eller ledningen.

Rank 5-3-8-2-9-12-10

Avd7: Spets 2 Una Blessed som släpper till 3 Stella Newman eftersom det finns open strech och den är bäst med rygg resa 3 inv 1 Ilona Håleryd som det var surr om senast.
Dödens 8 Croquet Rose 2 utv 5 Ma Running kommer till slut 11 Sonewashed Diamant som inte är gynnad av distansen.

Rank 2-3-8-1-11-5

Avd8: Till Spets 6 Man At Work mycket kapabel full distans?, 1 Coogan rygg ledaren om lucka chans, 2 Indy Lane tränarkörd men har chansen här ändå tidig, 3 MRS Lindy sto ibland herrarna kan gå med Uffe och bra läge, 4 All Star chans om barfota annars inte så stor kolla upp, 11 Global Signature suttit fast kapabel viss chans trots spåret, 7 Minnestads Equador bra sist värre gäng nu kanske.

Rank 6-2-1-11-4-3-7
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Torstens (+3), Dahle (+5), MikaF (+5), viking90 (+5), asgaya3141 (+3)
NORTHLAD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-11-28, 11:57   #15
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Hur mycket ska jag göra andel för? 200 kronor per andel x10st? 2000 kronor system?
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td