Viktigt att notera är att vinterns skoförbud startar på lördag.
1) Fyraåringarna bör ha god chans att ta ner treåringarna. Det är ju egentligen rätt stor skillnad mellan tre- och fyraåringar, men samtidigt så fyller alla hästar år om en månad och det jämnar ut oddsen lite. Så jag lutar nog åt att ta alla fyraåringar och komplettera med de bästa treåringarna.
2) En handfull hästar gör upp. Kan dock tänka mig att spika Master Hill som vann direkt i debuten för Nurmos. Det är en omgång utan klara vinnare, med undantag av favoriten i nästa lopp.
3) Illuminati blir omgångens mest anlitade singelstreck och det blir nog svårt att göra annorlunda än de flesta andra i morgon. Problemet är spåret då han inte kan ta spets, så Lövgrens uppgift är att hitta ut direkt. Gör han det så borde loppet vara över.
4) Tvååringar och det är bara att gardera. De fyller i o f sig tre år snart och några av dem sticker ut, men de är ändå under utveckling så mycket kan hända.
5) Kortlopp med Gustafsson som favorit. Fin häst som står lite byngligt till. Inget jag vill spika den här gången. Partizan Face från bra spår och hemmabana är en av flera som är intressant.
6) Isor Håleryd tog jag en rå och spikade förra gången. Det här är ju en jäkligt bra häst i grunden. Levererade inte alls då och kanske inte är mogen nu heller, men jag är sugen på att spika igen och sätta den innan den börjar bli favoritspelad.
7) Jairo på väg upp i form igen enligt Lövgren. Star Advisor Joli sitter nog i spets direkt och hade det varit kortlopp så kunde man ha spikat. Nu lägger jag nog på några ytterligare hästar. Dante Boko är ju en riktigt bra häst som verkar vara på gång så smått.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten: Trinity (+2)
|