Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2018-11-26, 21:04   #1
Administrator
 
Reg.datum: feb 2017
Inlägg: 7 744
Sharp$: 9131
Standard

Lördagen den 1 dec - V75 Jägersro Jackpot


Här pratar vi om lördagens tävlingar på

Jägersro
Längd: 1000 m
Bredd: 23,0 m (2140 m), 23,0 m (1640 m)
Upplopp: 190 m
Open stretch: Nej
Vinklad startbilsvinge: Ja


Lycka till därute!
__________________
Mer kass än vass - men glad ändå!


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-11-27, 08:10   #2
 
Reg.datum: maj 2017
Inlägg: 869
Sharp$: 4380
Standard

Avd 1
10 är väl bästa hästen. Men volt, tillägg, banan, sto och kusken lämnar en del att önska för att spika. Där det kommer bli omstart å massa galopper plus trafikproblem. Skulle inte bli förvånad om hemmakuskarna lurar till sig vinst med sina lottohästar samt med Örjan.

Avd 2
Draget va ju inte svårt att hitta nr 5. Lås kan väl va en idé 2-5..

Avd 3
Ja 1 lär väl vinna bara frågan hur. Spets, utvändigt, rygg, baklänges på tre ben..

Avd 4
Ja Svente lär väl stå segrandes. Men som så ofta när två träter vinner en tredje å man står med byxorna neddragna med vasselin i baken samt bara två år. 1-4 kan nog utmana en solig dag.. Å garderar man så är det väl synd att åka på Adrian som kör som en orädd hyena.

Avd 5
Svårt att se att det ska gå utanför 1 3 4 5 6. Lite bortglömt sto fin tid på 1640 mot hingstar bra placering då från spår 9. Nu bra med stålar på kontot å bättre läge.. Given nr 4

Avd 6
Får en ny chans nr 6

Avd 7
Ja inte svårt att lista ut detta. Kommer bli kamp om spets å driva upp km tempot. Kommer gynna 6 7 8. Kommer med på min bong ialf.. Blir nog en dd för mig 6-8,6 om den blir spelvärd
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Gotland (+5), Dahle (+5), Trinity (+2)

Senast redigerad av kire1111 den 2018-11-27 klockan 14:19.
kire1111 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-11-30, 09:59   #3
Super Moderator
 
Skaeggets avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Ort: Karlstad
Inlägg: 4 218
Sharp$: 8852
Standard

Jag vågar inte spika favoriten i Uppfödningslöpningen. Det är blott tvååringar.
Tycker nog att Speedy Fox är väl bortglömd i avd 6 också.
__________________
@skgget


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Dahle (+5)
Skaegget är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-11-30, 11:23   #4
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 122

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Äntligen hemmabanan Det sporrar ju en lite för att se till att hitta sju vinnare! Hade planer på att ta mig dit ett tag men så verkar det inte bli på både gott och ont. Man inbillar sig dock att det är roligare än vad det är - men travet fastnade på 1900-talet när resten av Sverige växlade upp! Härligt med Uppfödningslöpningen också!

Dante Boko till 5% känns riktigt intressant trots bakspår!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Dahle (+5), Trinity (+2)
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-11-30, 11:24   #5
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 765
Sharp$: 37649
Standard

Viktigt att notera är att vinterns skoförbud startar på lördag.

1) Fyraåringarna bör ha god chans att ta ner treåringarna. Det är ju egentligen rätt stor skillnad mellan tre- och fyraåringar, men samtidigt så fyller alla hästar år om en månad och det jämnar ut oddsen lite. Så jag lutar nog åt att ta alla fyraåringar och komplettera med de bästa treåringarna.

2) En handfull hästar gör upp. Kan dock tänka mig att spika Master Hill som vann direkt i debuten för Nurmos. Det är en omgång utan klara vinnare, med undantag av favoriten i nästa lopp.

3) Illuminati blir omgångens mest anlitade singelstreck och det blir nog svårt att göra annorlunda än de flesta andra i morgon. Problemet är spåret då han inte kan ta spets, så Lövgrens uppgift är att hitta ut direkt. Gör han det så borde loppet vara över.

4) Tvååringar och det är bara att gardera. De fyller i o f sig tre år snart och några av dem sticker ut, men de är ändå under utveckling så mycket kan hända.

5) Kortlopp med Gustafsson som favorit. Fin häst som står lite byngligt till. Inget jag vill spika den här gången. Partizan Face från bra spår och hemmabana är en av flera som är intressant.

6) Isor Håleryd tog jag en rå och spikade förra gången. Det här är ju en jäkligt bra häst i grunden. Levererade inte alls då och kanske inte är mogen nu heller, men jag är sugen på att spika igen och sätta den innan den börjar bli favoritspelad.

7) Jairo på väg upp i form igen enligt Lövgren. Star Advisor Joli sitter nog i spets direkt och hade det varit kortlopp så kunde man ha spikat. Nu lägger jag nog på några ytterligare hästar. Dante Boko är ju en riktigt bra häst som verkar vara på gång så smått.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Trinity (+2)
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-11-30, 12:47   #6
 
Reg.datum: jun 2014
Inlägg: 6 638
Sharp$: 22761
Standard

Edios avslutning sist sitter kvar på näthinnan, kul drag till 4%, om man inte spikar
Mikko Aho får inte sova en gång till
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Basse (+5), Trinity (+2)
Dahle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-11-30, 19:41   #7
 
Reg.datum: dec 2012
Inlägg: 2 093
Sharp$: 6131
Standard

Vid första anblick känns det som rätt stor risk för låg utdelning då flera favoriter eg. känns numret större än sina konkurrenter. Men finns väl eg. frågetecken på samtliga av dem.
Tankar:
1:
Favoriten: Rätt favorit och borde vara fördel tillägg.
Första motbud: 12 och Lugauer lyckas ju allt bättre med sina styrningar tycker jag.
Skräll: 5, utländsk häst med bra kusk.
2:
Favoriten: Kändes som ett tydligt spikförslag tills strykningen kom
Första motbud: Känns väldigt positivt på 5 och om kusken får iväg den bra blir den svårslagen.
Skräll: 9 har gjort det bra i de flesta lopp men utan att vinna.
3:
Favoriten: Klart favoriten är bäst. Men lite vinna eller försvinna och värd att gardera.
Första motbud: Tveklöst 2 som borde hitta spets. Jag tror dessa två räcker långt.
Skräll: Ingen tydlig men 6 har äntligen ok läge.
4:
Favoriten: Är självklart ett av de första strecken.
Första motbud: Men 2 känns före och jag är inne på att spika den, obesegrad och snabb ut.
Skräll: Alla de andra typ men 7 visar bra utveckling.
5:
Favoriten: Är säkert bäst men absolut ingen spik för mig, inte barfota och kusken är ändå ett frågetecken.
Första motbud: Utan tvekan 5 som gjorde det mkt bra senast och kanske kan hinna före favoriten fram till dödens eller ledning om nu Kontio mot förmodan släpper.
Skräll: 4, rikast i loppet och ett av toppspåren. Gissar att Sjödén kommer att pusha för den
6:
Favoriten: Rätt favorit tycker jag och kommer den förbi 3 i starten är nog loppet slut. Men känns ytterst tveksam och därför gardering.
Första motbud: Olle Rols såg grym ut senast och kanske har den tagit ytterligare kliv nu.
Skräll: Ingen tydlig tycker jag men väljer 1 på att den är van vid skor.
7:
Favoriten: Är väl befogad favorit och tveklöst bästa hästen. Men känns lite lurigt vart den hamnar från början.
Första motbud: Utan tvekan 1 som garanterat tar spets. Och körs den där tror jag den kan hålla hela vägen. För vem ska sätta upp tempot? Lite inne på chansspik eller iaf ensam A.
Skräll: 5, var ju inte så länge den skrällde ordentligt.

Blir nog ett reducerat baserat på dessa tankar.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Dahle (+5), Trinity (+2)
tvablaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-11-30, 20:46   #8
 
Reg.datum: dec 2014
Ort: Stockholm
Inlägg: 142
Sharp$: 2287
Standard

Klantigt av den gode Jens att glömma Coin Perdu som fortsatt tävlar.
Executive är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-11-30, 21:25   #9
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2392
Standard

Tävlar Mister JP verkligen fortfarande?

Kanske minns fel, tyckte jag läste att den gick till avel nyligen. ( Kanske bara tillfälligt iofs )

http://sulkysport.se/mister-j-p-till-vasterbo/
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-11-30, 22:22   #10
 
Reg.datum: okt 2016
Inlägg: 1 077
Sharp$: 93
Standard

Candy la marc har förlorat 4 felfria lopp, fast i derbystoet, sedan tre förluster mot Mily. Men Mily är inte med nu, alltså seger? Att sweet on you är så mycket spelad förstår jag ingenting av. Thats art kan däremot vinna, särskilt om den kommer till ledning, men skor och vanlig vagn är väl inget plus. Lutar kanske åt spik på 10.

Master Hill tvekar jag inte en sekund på att spika. Pra häst!

Låser nog tredje på 1-2 och målar resten, ett omvänt tv-system som gör att man kan ägna sig åt annat om man spricker i början, eller om man har tur och är kvar efter tre, sitter med mycket hästar på slutet.

Kanske gör en liten med Olle rols spik också, lopp i kroppen då han såg jättefin ut och dominerade denna årstid förra året.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Torstens (+2), Basse (+5), mackpeter (+3), Dahle (+5), Trinity (+2)
travanalys är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-11-30, 22:59   #11
 
Reg.datum: mar 2012
Ort: stockholm
Inlägg: 15 403
Sharp$: 30288
Standard

Skotvånget löser avdelning 6?

Sir QC vann 8/11 förra vintern - extremt gynnad av att alla går med skor

Olle Rolls vann 5/5 förra vinter - även här är man gynnad av skotvånget.

Med lås på 5 & 10 lär man komma långt i sjätte

Även 1 Isor Håleryd gynnas då den alltid går med skor.

Ganska många av favoriterna är renodlade barfotahästar, lätt att glömma bort det och bara gå på hur de presterat på slutet - men kolla även hur de fungerat MED skor :-)
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Dahle (+7), AmaerildeRimfrost (+6), pojmonen (+5), Trinity (+2), nalle (+5), Gotland (+5)
Basse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-11-30, 23:17   #12
 
Reg.datum: mar 2012
Ort: stockholm
Inlägg: 15 403
Sharp$: 30288
Standard

I avdelning 7 är det också några som utmärker sig som klart gynnade av skotvånget

4 Jairo hade resultaten 2,1,2,1,1,3,4 under förra vintern

6 Västerboonthenews hade raden 1,2,1,1,3

10 Dante boko hade 2/2 i december i fjol, har även presterat bra med skor tidigare

5 Art on Line går i stort sett alltid med skor, mötte VBOTN senast och höll fint som tvåa.
0,7. % på den är för lite. Ett roligt lyxstreck för den som har streck över i sista avdelningen

Dessa 4 är de som är mest gynnade av att alla går med skor
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Dahle (+7), bokis29 (+5), Trinity (+2)
Basse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-01, 09:13   #13
 
Reg.datum: feb 2013
Ort: Skövde
Inlägg: 238
Sharp$: 5403
Standard

I första v7 tycker jag att att sweet on you bör vara långt fram i rankingen.
En hårding som jag har luskat fram bra träningsrapporter på. Möjligt att jag spikar
till bra %.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Gotland (+5)

Senast redigerad av Gotland den 2018-12-01 klockan 09:23. Anledning: Länk till raderat inlägg
jAnman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-01, 09:14   #14
 
Reg.datum: jul 2017
Inlägg: 5 021
Sharp$: 14791
Standard

Känns som Jairo i sista blir mer och mer klar som vinnare , mycket som gynnar .. körning , hemmabana, spår och att det är skor på ! Lövgren brukar oftast ha bra tränat också !

Sen tror ja båth/Örjan vinner i 2 åringsloppet .. Örjan o mycket pengar i loppet brukar ju sluta med vinnst för honom då !!

Mina drag : Blir avd:2 3 Staro Kipling spets o släpp och får bra rygg! Kusk som vinner mycket på Jägersro också! Sedan avd:6 10 Olle rolls , håller den sig på benen så är den nog överlägsen i kapacit än dem första där! Kör Lungt nu Ingves o ta dem på upploppet.

Mitt andelsspel :

https://tillsammans.atg.se/inbjudan/MAXN-AYC2-28400

Senast redigerad av zimonzzon85 den 2018-12-01 klockan 10:12.
zimonzzon85 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-01, 09:21   #15
777
 
Reg.datum: aug 2014
Inlägg: 580
Sharp$: 277
Standard

Tänker inte spela i dag. Detta är tredje gången som jag bestämt att inte spela när det är 2-åringslopp och första gången jag lyckas hålla föresatsen.

Lycka till alla
777 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td