Vid första anblick känns det som rätt stor risk för låg utdelning då flera favoriter eg. känns numret större än sina konkurrenter. Men finns väl eg. frågetecken på samtliga av dem.
Tankar:
1:
Favoriten: Rätt favorit och borde vara fördel tillägg.
Första motbud: 12 och Lugauer lyckas ju allt bättre med sina styrningar tycker jag.
Skräll: 5, utländsk häst med bra kusk.
2:
Favoriten: Kändes som ett tydligt spikförslag tills strykningen kom
Första motbud: Känns väldigt positivt på 5 och om kusken får iväg den bra blir den svårslagen.
Skräll: 9 har gjort det bra i de flesta lopp men utan att vinna.
3:
Favoriten: Klart favoriten är bäst. Men lite vinna eller försvinna och värd att gardera.
Första motbud: Tveklöst 2 som borde hitta spets. Jag tror dessa två räcker långt.
Skräll: Ingen tydlig men 6 har äntligen ok läge.
4:
Favoriten: Är självklart ett av de första strecken.
Första motbud: Men 2 känns före och jag är inne på att spika den, obesegrad och snabb ut.
Skräll: Alla de andra typ men 7 visar bra utveckling.
5:
Favoriten: Är säkert bäst men absolut ingen spik för mig, inte barfota och kusken är ändå ett frågetecken.
Första motbud: Utan tvekan 5 som gjorde det mkt bra senast och kanske kan hinna före favoriten fram till dödens eller ledning om nu Kontio mot förmodan släpper.
Skräll: 4, rikast i loppet och ett av toppspåren. Gissar att Sjödén kommer att pusha för den

6:
Favoriten: Rätt favorit tycker jag och kommer den förbi 3 i starten är nog loppet slut. Men känns ytterst tveksam och därför gardering.
Första motbud: Olle Rols såg grym ut senast och kanske har den tagit ytterligare kliv nu.
Skräll: Ingen tydlig tycker jag men väljer 1 på att den är van vid skor.
7:
Favoriten: Är väl befogad favorit och tveklöst bästa hästen. Men känns lite lurigt vart den hamnar från början.
Första motbud: Utan tvekan 1 som garanterat tar spets. Och körs den där tror jag den kan hålla hela vägen. För vem ska sätta upp tempot? Lite inne på chansspik eller iaf ensam A.
Skräll: 5, var ju inte så länge den skrällde ordentligt.
Blir nog ett reducerat baserat på dessa tankar.