Visa ett inlägg
Gammal 2018-12-06, 18:05   #4
Galoppen
 
Reg.datum: feb 2015
Inlägg: 124
Sharp$: 1271
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Faktum är att oddsen svänger massor de sista minuterna innan spelstopp och det kvittar om beräkningarna görs sekundsnabbt.

På Marcus Lindgrens tid var lejonparten av DD-omsättningen spelad långt innan spelstopp och det innebar att det gick att göra vettiga uppskattningar av DD-odds vs vinstchans.

Ett enkelt sätt att testa dina teorier i lugn och ro är att göra en skärmdump av DD-odds-matrisen några minuter innan spelstopp och sedan göra alla dina beräkningar i lugn och ro för att sedan jämföra med den slutliga DD-odds-matrisen efter att omgången är slutförd.

Jag hävdar att DD-odds-matrisen tagen ca 2-5 minuter innan spelstopp skiljer sig otäckt mycket jämfört med den slutliga. Så otäckt mycket att jag spelar DD ytterst sällan numera. I princip endast som backup till flerloppsstreckspelen och då räknar jag kallt med att oddset kan förändras 25-30% på någon minut vid spelstopp.
Jag håller med dig fullt ut. Men jag menar också på att variansen den sista minuten jämnar ut sig över tid, ibland svänger oddsen åt rätt håll och ibland inte. Detta såvida du inte baserar dina spel på det som skriks ut i studion.
Galoppen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat