Tjaa vad ska man säga jag har lirat Milan både som Seria A vinnare och CL vinnare, CL enbart pga av oddset på 34 som jag tog är för högt imo.
Visst är anfallet Milans starkaste sida i dagens läge inte bara för värvningarna av Ibrahimovic & Robinho utan även en slimmad Ronaldinho och en ett år äldre Pato som får hålla sig skadefri förhoppningsvis. Finns inte många anfall som är bättre än dessa i form om det ens finns något.
Försvaret ? Thiago Silva är en av dem bästa mittbackarna i världen redan nu och kommer bli ännu bättre dessutom har han Nesta bredvid sig som fortfarande håller hög klass, Antonini kanske inte kändaste namnet på vänsterback platsen men han har utvecklats något enormt senaste tiden och sammarbetet med Ronaldinho på vänsterkanten är fenomenalt. På högerbacken kommer förmodligen Zambrotta att trilla runt som kommer göra det helt ok men endå den klart svagaste i backlinjen tror vi kommer få se Sokratis & Bonera spela där en hel del.
Mittfältet:
Kapten Ambrosini kommer vara given tillsammans med Pirlo den tredje mittfältsplatsen kommer Flamini, Seedorf, Gattuso & Kevin Prince Boateng att slåss om, Jag föredrar helt klart Flamini eller Prince får ut mycket mer energi utav dem. Ambro kommer göra sitt jobb bra som tvåvägspelare och är jävligt bra med huvudet, Jag hoppas och tror att Pirlo kommer få lite mer glöd i detta "nya" Milan då är han livsfarlig med sin spelförståelse och geniala passningar.
Milan är MINST lika bra som Inter, Bayern och även Real Madrid imo.
Enda lagen jag känner är lite starkare är Barcelona, Man UTD och Chelsea.
Visst Milan ska inte vara i närheten av att vara favoriter på något sätt men att dem har såpass mycket högre odds än Inter, Bayern, Real och Arsenal(!!!!)?!? är inte rätt någonstans.
oh well det är lite av mina tankar och ja jag är Milan fan
FORZA MILAN