Visa ett inlägg
Gammal 2018-12-14, 23:30   #13
tosjodin
 
Reg.datum: jul 2016
Inlägg: 42
Sharp$: 673
Standard

Känns som en härlig V75-omgång vi har framför oss med gott om roliga drag och dessutom en jackpot på Åby.

Två stora favoriter med frågetecken för dessutom. Framför allt Arch Lane som är orutinerad, valpig och ska ut och resa för första gången. I spets verkar det dessutom vara upptaget. Klart han har högst segerchans i loppet men 68% som det är i skrivande stund är ju löjligt mycket. Får hoppas det inte droppar allt för mycket tills det är dags.

Nadal har såklart också högst segerchans i sitt lopp men även han är överspelad som jag ser det. Väldigt liten chans att han håller upp ledningen och då är man alltid sårbar från spår 1. Han måste hitta ut för han vinner inte från tredje inner. Man kan ju hoppas att övriga kuskar är så pass med i matchen att de gör vad de kan för att stänga in honom. Nadal har dessutom haft form väldigt länge, borde väl vända neråt snart?

Vad ska man spika då? Jag lutar starkt åt Stonewashd Diamant i alla fall. Visserligen jobbigt läge men jag tror hon är klart bästa hästen. Ruggigt intryck senast men imponerade i princip lika mycket på mig gången innan också när hon mötte grabbarna på V75. Hoppas PU lutar sig bakåt i biken och kör bara, då tror jag hon krossar allt!

Även Velten Versailles är tänkbar som spik tycker jag. Verkar vara en riktigt fin häst och har ju fått en klar fördel gentemot Amarindienne tack vare spårlottningen. 23% finns det ett fint spelvärde i.

Några spelvärda skrällar:
Gigant Invalley
Vikings Preacher
Turno di Azzurra
Global Raceway
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
coolmanriver (+10)
tosjodin är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat