Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2018-12-14, 11:09   #1
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 765
Sharp$: 37649
Standard

V75 Åby 14/12


Ser inte att någon har skapat en tråd inför morgondagens V75:a - det är ju nästan skandal.

Det är faktiskt lite svårt med spikarna. En eller två hästar? Nadal Broline får ett kanonlopp. Antingen blir det spets eller rygg ledaren på open strech. Formen är i zenit och han har toppchans att vinna. Västerboonthenews är utmanaren om ledningen och Örjan lär göra vad han kan för att göra livet surt för Nadal.

Arch Lane är den andra av två stora favoriter i omgången. Ska ut på sin första långresa, och har också en god chans om det inte inverkar negativt. Kanske gör ett minst 1 av 2-system på dessa. Men jag måste hitta ett par till spikar.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
viking90 (+1), bokis29 (+5), 777 (+5)
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-14, 13:54   #2
 
Reg.datum: jan 2015
Inlägg: 1 944
Sharp$: 2183
Standard

Bidrar med lite intervjuer hämtat från http://www.ebbes-travstudio.se/14441062Om folk ej känner till denna sida.
Spoiler:
INTERVJUER//KOMMENTARER INFÖR V75-ÅBY LÖRDAG 15 DECEMBER

V75-1, Silver, 2 640 m, auto

1 Sir Q.C. (Örjan Kihlström) tycker jag ­bara blir bättre och bättre hela tiden efter den korta vilan. Det går fort i klasserna och jag är nöjd med hur han känns för dagen. Motståndet har jag dålig koll på och han går som senast på Jägersro, säger Stefan Melander.

2 Velvet Gio (Carl Johan Jepson) har ­varit bra på slutet och är nu ute på en passande distans. Han är dock uppanmäld här men trots det tycker vi att han ska räknas med chans i loppet. Jag ser det som min bästa chans i V75-omgången och vi testar even­tuellt en bike, säger Magnus Dahlén.

3 Great King Wine (Kaj Widell) fick ett tufft lopp i den senaste starten men känns på gång till den här starten. Vi gör nu debut i ­silverdivisionen och läget är intressant. Härifrån tror jag vi kommer att få en fin resa och han har alltid en vass avslutning. Inga ­ändringar, säger Admir Zukanovic.

4 Gigant Invalley (Jörgen Sjunnesson) känns fin och kan öppna kvickt från start, men avgör lite själv hur han vill göra. Jag var nöjd med den senaste insatsen och läget kan jag inte klaga på. Det kan vara en nackdel med lång distans och jag har dålig koll på motståndet, men jag tror att han duger. Inga ändringar, säger Truls Desserud.

5 Race Cowboyland (Morten Friis) STARTAR EJ

6 Baron Gift (Rickard Svanstedt) ­krånglade bakom vingen senast och hamnade sist. Formen är helt okej och vi kommer att öva en del på startbilsmomentet. Om det ­skulle klaffa kan vi vara med där framme och jag ser det som en typisk outsider. Inga ­ändringar, säger Rickard Svanstedt.

7 Mr Perfect (Kevin Oscarsson) är bra i ­ordning och satt fast med gott om krafter i den senaste starten. Jag tycker han duger i klassen och är nöjd med hur han känns, men vi riskerar vingel från det här läget. Inga ändringar, säger Jim Oscarsson.

8 Sobel Conway (Peter Untersteiner) gör det bra hela tiden men nu har vi ett knepigt läge som gör att vi får försöka hitta en vettig position. Han har en vass speed till slut men det blir svårt att vinna den här gången. Inga ändringar, säger Peter Untersteiner.

9 Stepping Spaceboy (Stefan Söderkvist) var bra i skymundan i den senaste ­starten och har nu dessutom blivit åtgärdad. Han har etablerat sig i klassen och den här ­gången får vi köra bakifrån. Jag tror han är den som har bäst chans av mina i loppet. Inga ändringar, säger Admir Zukanovic.

10 Raggamuffin (Mikael J Andersson) känns fin och har tagit det senaste loppet på ett bra sätt. Den här distansen passar och skulle det bli rätt ryggar, och en ­optimal resa, kan vi vara med där framme, men självklart behövs en del tur på vägen. Inga ­ändringar, säger Lars Järpedal.

11 Antonio Trot (Jorma Kontio) känns fin och han är en stark och rejäl häst. ­Distansen gynnar honom men utgångsläget gör att vi blir utelämnade och får hoppas på turen. Att gå med skor är inget problem och skulle man strecka några stycken kan det vara värt att ta med honom. Inga ändringar, säger C-G Björkroth i stall Timo Nurmos.

12 Olle Rols (Peter Ingves) var jag nöjd med i senaste starten och nu borde han ha gått framåt ytterligare med det loppet i ­kroppen. Läget är som det är och härifrån måste det klaffa, men det finns kapacitet för att vara med och göra upp om segern. Inga ­ändringar, säger Mats Rånlund.

V75-2, Klass II, 2 640 m, volt

1 Moneykeeper (Andre Eklundh) är en ­ganska kapabel häst som inte riktigt ­blommat ut ännu. Han är lite valpig och det är därför som galopperna kommit. Den här gången möter vi tuffa hästar och jag ligger lågt. Inga ändringar, säger André Eklundh.

2 Din Lymmel (Peter Ingves) känns det bra med och han är i fin i jobben hemma i träning. Han brukar vanligtvis uppföra sig sansat och jag tycker att formen pekar uppåt. Inga ändringar, säger Peter U Andersson.

3 Arch Lane (Björn Goop) var riktigt bra vid segern i senaste starten på Solvalla med krafter kvar i mål. Läget är bra och jag tror detta är en klassklättrare och en motiverad favorit i loppet. Inga ändringar, säger C-G Björkroth i stall Timo Nurmos.

4 Silent Hill (Peter Untersteiner) får ta det lugnt från start med sitt fjärdespår i volten och vi lär tappa en del. Han känns fin och har ett lopp i kroppen och borde vara ­bättre nu. Jag tycker att han duger bra i klassen och ändrar ingenting, säger Peter Untersteiner.

5 Maple Hill’s Eto’o (Kevin Oscarsson) vann senast på Eskilstuna och jag tycker att han är i ett bra skick. Distansen passar men jag är lite orolig över femtespåret i volten. ­Formen pekar uppåt och jag ändrar ingenting sedan senast, säger Jim Oscarsson.

6 Vikings Preacher (Anders ­Christiansson) känns enormt bra i träning och vi laddar det som går ifrån springspåret för att nå ledningen. Om vi kommer dit så kör vi där då jag tror på min häst. Insatsen senast var bra och han hade gott om krafter kvar i mål. Inga ändringar, säger Tony Löfqvist.

7 Rocky Bear (Håkan E Johansson) kommer med tre raka segrar och känns väldigt bra i jobben hemma. Det gäller att försöka pricka starten så gott det går för att inte hamna illa till. Vi laddar vad vi kan. Om det klaffar kanske det kan vara en rysare. Inga ändringar, säger Håkan E Johansson.

8 Ibra Sånna (Sajmir Ceka) verkar det bra med och han har gjort det bra på slutet. Det här utgångsläget behöver inte vara dåligt då vi får försöka smyga med invändigt och hoppas på open stretch. Han gör alltid sitt ­yttersta i loppen och är vi fyra, femma är jag nöjd. Det blir eventuellt ett norskt huvudlag, säger Sophie Ställberg.

9 Perfect Gede (Micael Stjernström) har bra form och känns fin i jobben. Nu är motståndet alldeles för tufft och jag har inga segerförhoppningar. Distansen är en fördel men jag är nöjd med en peng. Inga ändringar, säger Christer Johansson.

10 Farlander Am (Carl Johan Jepson) ­utvecklas på ett fint sätt och kändes bra i travet i senaste starten. Han duger i sällskapet men läget drar ner en del förhoppningar. Vi har siktat mot detta lopp men det är svårt att säga hur långt det räcker. Inga ändringar, säger Magnus Dahlén.

11 Staro Kipling (Erik Adielsson) känns fin och har suttit fast två gånger på slutet. Han hänger med bra i loppen men det blir svårt att rå på Nurmos häst den här gången. Från det här läget behöver vi en del tur och jag ­ligger lågt, säger Lars I Nilsson.

12 Evan Williams Sisu (Bo Falsig) ­kändes ­inte som han skulle i den senaste starten och nu har vi ett hopplöst läge. Att det blir skor nu är ett minus och jag har inga förhoppningar om en framskjuten placering. Inga ändringar, säger Bo Falsig.

V75-3, Guld, 1 640 m, auto

1 Nadal Broline (Erik Adielsson) fick äntligen vinna i det senaste loppet – och som han gjorde det. Tussarna var sparade och han känns grymt fin efter det. Det är alltid tufft i gulddivisionen men jag tror som vanligt på min häst. Skor på honom påverkar ­inte mycket, säger Reijo Liljendahl.

2 Rokkakudo (Stefan Söderkvist) känns fin och jag är alltid nöjd med honom men den här gången anmälde vi honom i ett väldigt tufft lopp. Guld passade in i schemat så vi testar, men jag har inga förhoppningar att vara med där framme. Läget är intressant och vi smyger med till en liten peng. Inga ändringar, säger Anna Forssell.

3 Art on Line (Björn Goop) känns bra för ­dagen och läget är intressant. Nu försöker vi hitta rygg ledaren för att kunna lifta med till en vettig peng. Han är lite upp och ner i ­prestationerna, men om han har en bra dag kan det vara en platschans i loppet. Inga ändringar, säger Mikko Aho.

4 VästerboontheNews (Örjan Kihlström) blev dragen bakåt av en för dagen sjuk häst senast. Det går inte att värdera insatsen, det var en liten joggingtur. Det var samma när han vann på Kalmar i den näst ­senaste starten, han var ute på en joggingtur, men då fick han faktiskt sträcka ut lite. Min häst känns jättefin i träningen. När skoförbudet kom för några år sedan trodde jag att han skulle missgynnas av det men han har blivit bättre för varje år, på i stort sett allting. Han är ingen renodlad sprinterhäst utan jag tror han är minst lika bra över full väg. Piper han till ledningen här så… därifrån ska han slås och jag tycker det är en hygglig vinstchans, säger Lars Brindeborg.

5 Olympic Kronos (Adrian Kolgjini) har varit förkyld som gjort att han strukits i de två senaste montéloppen. Nu mår han bra och känns strålande i jobben och han kommer göra en bra insats. Kan vara trea-fyra men får det svårt att vinna. Kommer att gå med lätta skor runt om, säger Lutfi Kolgjini.

6 Turno di Azzurra (Peter Ingves) ­svarade för en fin insats i den senaste starten på ­Jägersro och han duger i klassen. Nu har vi ett läge som riskerar vingel och vi behöver en del tur härifrån. Jag ser ändå honom som den med bäst chans av mina i omgången. Inga ändringar, säger Steen Juul.

7 Probo O.P. (Wilhelm Paal) har bra form och svarade för en godkänd insats i den ­senaste starten på Jägersro. Han gillar att gå bak­ifrån och att det är skor är inget problem för hästen. Nadal Broline blir givetvis svår att rå på, men där bakom kan vi vara. Inga ­ändringar, säger Wilhelm Paal.

8 Highspeed Call (Peter Untersteiner) har inte den där rätta formen och läget är ­förstås helt iskallt. När vi anmälde så hoppades vi på ett bättre läge så klart och nu ­skulle jag vara riktigt nöjd med den sista pengen i det här loppet. Jag gör inga ändringar, säger Nicklas Pettersson.

9 Seven and Seven (Carl Johan Jepson) är fortfarande ung och vi har svårt att hitta lopp åt honom, så han får starta på här. Adrian var jättenöjd med honom i tisdagens jobb. Det är en väldigt fin häst som kommer ­göra en bättre insats nu än i den senaste starten men får det svårt att vinna här. Han kommer att lättas i balansen jämfört med senaste starten, säger Lutfi Kolgjini.

V75-4, 3-åringar, 2 140 m, auto

1 Townshend Broline (Peter Untersteiner) var duktig i den senaste starten vid spets­segern på Åby och allt känns fortsatt fint i träningen. Vi kommer troligtvis inte att ­kunna nå ledningen här och vi lär ­hamna en bit bak vilket kan bli chansartat. Inga ­ändringar, säger Peter Untersteiner.

2 Sato (Håkan E Johansson) känns otroligt laddad för dagen och har gått flera bra jobb. Han har galopperat bakom bilen tidigare så jag kommer att ta det lite lugnare och prioritera en felfri resa först och främst. Jag fyller 70 år på lördag och det vore underbart att få vinna med någon av mina hästar. Inga ändringar, säger Håkan E Johansson.

3 Zoey Kronos (Adrian Kolgjini) har vi inte hittat lopp för vilket gjort att hon inte startat på en månad. Tränar på bra och gjorde det bra i lill-comebacken i den senaste starten på Jägersro. Hon kommer i alla fall rejält förbättrad till den här starten. Möter bra motstånd men får ses som en outsider. Inga ändringar, säger Lutfi Kolgjini.

4 Velten Versailles (Rick Ebbinge) har ett bra läge och är ett av spetsbuden i loppet. Var tvåa i senaste loppet mot äldre hästar och är som de flesta i loppet ett stort framtidslöfte. Ska med på kupongen.

5 Rudisha (Robert Bergh) har gott om kunnande och ett passande läge. Han kan öppna skapligt och det finns en hel del kapacitet. Jag tycker att man ska räkna med honom även om det kan vara problem med travet ibland. Inga ändringar, säger Brian Jörgensen i stall Robert Bergh.

6 DjohnDjohn (Peter Ingves) är helt okej från start men blev tempotorsk i den ­senaste starten. Möter tuffa konkurrenter nu och ska normalt inte kunna räcka till.

7 Speedy Tilly (Mikael J Andersson) var jag inte riktigt nöjd med i den senaste starten på Färjestad men allt känns som det ska efteråt i träningen. Den här starten blir ett litet test för honom och vi kommer att köra ett snällt lopp med honom. Jag gör inga ändringar, säger Mikael J Andersson.

8 Chocolate Toll (Kim Eriksson) har varit bra på slutet men nu har vi fått ett hopplöst ­utgångsläge. Vi möter riktigt bra hästar och härifrån behöver vi förlita oss på turen. Inga ändringar, säger Tomas Malmqvist.

9 Stand by Ken (Johan Untersteiner) blir bara bättre och bättre hela tiden och han känns jättefin i träningen. Läget är helt okej då han kan avsluta vasst den sista biten och skulle det klaffa så är vi med långt framme i det här loppet. Det blir eventuellt rycktussar för första gången, säger Joakim Granlund i stall Johan Untersteiner.

10 Credicone (Erik Adielsson) är en rätt så fin häst som är en bror till Waffle Cone. I den senaste starten satt vi fast med krafter kvar på Bjerke och jag tycker att han duger bra i klassen. Att gå med skor är en fördel för ­honom och jag tror på en fin insats. Inga ändringar, säger Frode Hamre.

11 Amerindienne (Jorma Kontio) är en fin häst som gjort allting rätt hittills i karriären och ­kommer till den här starten med fem ­raka segrar. Han är stark, rejäl och ska ­räknas i det här loppet, trots att vi har ett knepigt läge. Inga ändringar, säger C-G Björkroth i stall Timo Nurmos.

12 Diamant Östervang (Jeppe Juel) har ­inte mött de bästa hästarna i årgången och får verkligen bekänna färg i den häst starten. Har så klart ett helt hopplöst utgångsläge och tränare Tina Christensen måste se den sista pengen som en stor framgång här.

V75-5, Stolopp, 2 140 m, auto

1 Thorn Bird (Andre Eklundh) har gjort en start för mig och jag tycker hon är svår­bedömd i sulky då det var monté i den ­förra starten. Hon är ingen blixt från start och vi smyger med till en peng. Inga ändringar,
säger André Eklundh.

2 Paduca Dream (Björn Goop) gör debut för oss och det känns fint i träning. Jag ­tycker att läget är intressant men vi möter ­några som är lite för tuffa och jag måste ligga aningen lågt. Inga ändringar, säger
Anton Sverre i stall Björn Goop.

3 Catch my Love (Erik Adielsson) känns fin för dagen och hon kan öppna raskt från start. Läget ser intressant ut och vi borde kunna hitta en fin position. Jag tycker att ­formen är riktigt bra och hon ska absolut räknas med chans i loppet. Inga ändringar, säger Tomasz Wisniewski.

4 Absolut Gehör (Johan Untersteiner) har gjort det bra hela året och är alltid jämn och säker. Den här gången kommer vi ­köra på chans och hoppas hon smyger med på ­innerspåret till en god placering. Inga ändringar, säger Peter Untersteiner.

5 Ilona Håleryd (Peter Ingves) har fin form för dagen men den här gången kommer vi att ge henne ett snällt lopp och hon får ­smyga med till en god placering. Hon har en vass spurt men behöver få det serverat, säger Peter Untersteiner.

6 Waffle Cone (Adrian Kolgjini) fick köra lite för länge för att nå ledningen i den senaste starten för att sedan släppa, därav en ­sämre prestation då. Hon kommer också gå ­bättre den här gången. Gick också ett fint jobb i ­tisdags, lättas lite i balansen och är en out­sider, säger Lutfi Kolgjini.

7 Ile Saint Louis (Jorma Kontio) verkar det bra med och jag har inget att klaga på. Nu riskerar vi vingel men om det skulle lösa sig härifrån ska hon räknas som en av ­flera i ­loppet med chans. Inga ändringar, säger C-G Björkroth i stall Timo Nurmos.

8 Stonewashd Diamant (Peter Untersteiner) känns fräsch och utvecklas på ett fint sätt. Hon blir bara bättre och bättre och trots att läget är dåligt kan jag aldrig känna mig chanslös med henne inför ett lopp. Inga ­ändringar, säger Peter Untersteiner.

9 Liza With a Z. Olof Thorson) mår fint för dagen men möter för tuffa hästar den här gången. Vi får smyga med i loppet och ­hoppas att vi kan knipa en liten slant. Inga ändringar, säger Olof Thorson.

10 Bikini (Jeppe Juel) känns det bra med hemma men formen är något tveksam för dagen. Läget behöver inte vara fel för henne, men jag väljer ändå att ligga lågt den här gången. Inga ändringar, säger Jeppe Juel.

11 Ginny Weasley (Robert Bergh) STARTAR EJ

12 Aisha Simoni (Carl Johan Jepson) har en helt okej grundkapacitet men måste ha massvis med tur från det här trista utgångsläget. Ska inte kunna rå på Catch my Love om denne är som hon ska i loppet.

V75-6, Klass I, 2 140 m, auto

1 Baxo Epice (Jeppe Juel) utvecklas ­hela ­tiden och jag tycker han duger bra i det här sällskapet. Han kan öppna helt okej och ­läget är väldigt intressant på förhand med Åbys dubbla open stretch. Jag ­tycker han ska räknas med chans i loppet. Inga ­ändringar, säger Jeppe Juel.

2 No Comment (Anders Christiansson) var bra i den senaste starten vid segern på Åby och känns ännu bättre nu. Vi laddar det som går och försöker nå ledningen och jag är ­optimistisk även med honom. Vi kommer att testa en bike, säger Tony Löfqvist.

3 Man o’War (Robert Bergh) var fin ­senast på Axevalla och gav sig motvilligt från ­dödens. Han är bra i ordning och jag ­tycker man ska räkna med honom. Vi kan ­öppna hyfsat från start och det borde bli en fin ­resa härifrån. Inga ändringar, säger Brian ­Jörgensen i stall Robert Bergh.

4 Bear Hope (Björn Goop) var helt okej ­senast i sin minicomeback men jag hade ­lite högre förväntningar. Han behövde säkert loppet i kroppen och borde vara förbättrad nu. Han kan öppna hyfsat och jag tror positionerna avgör loppet. Inga ändringar, säger Anton Sverre i stall Björn Goop.

5 Martin de Bos (Kim Eriksson) har formen på topp och vi får ladda en del från start för att hitta en vettig position. Han är stark och tål att göra en del jobb själv. Min stallform är bra och jag ser honom som en out­sider i loppet då distansen är lite väl kort. Inga ­ändringar, säger Petri Puro.

6 Am I Wrong (Tommy Karlstedt) verkar det bra med efter den senaste starten på ­Axevalla och hon kan öppna ganska kvickt från start. Hon är tufft anmäld och ny i klassen, men gör hon om samma prestation som senast kan det räcka långt. Inga ändringar, säger Tommy Karlstedt.

7 Viking’s Topline (Carl Johan Jepson) har haft en fin form en längre tid och allt ­verkar fortsatt stabilt i träningen hemma. ­Insatsen i senaste starten var bra men läget är ­lite långt ut på vingen den här gången. Jag har haft en del sjukdom i stallet och hoppas ­inte det ska påverka min häst i loppet. Om det klaffar kan vi dyka upp en bit fram. Inga ­ändringar, säger Anders Svanstedt.

8 Invincible H.C. (Örjan Kihlström) är lite bortlottat mot ett tufft motstånd. Kan vara en rysare vid många streck på kupongen.

9 Aramis Race (Micael Lindblom) är det bra med och känns väldigt fin hemma i ­träningen. Den här gången får vi smyga med i loppet och jag hoppas det kan räcka långt fram. Jag planerar inga ändringar i
nuläget, säger Åke Lindblom.

10 Claude Debussy (Jorma Kontio) blev för het i senaste loppet men jag tycker ­insatsen var bra ändå. Han känns lugnare nu och jag tror på en bättre insats på lördag. Att gå med skor kan vara ett litet minus men om det klaffar kan det vara en platschans. Inga ­ändringar, säger Roger J Jansson.

11 Livinginmydream (Kevin Oscarsson) skrällvann i senaste starten på Bergsåker i lördags och formen sitter där. Vi behöver tempo, men jag tror det blir svårt att ­vinna igen från ett jobbigt utgångsläge. Hade vi haft framspår hade jag varit optimistisk. Inga ändringar, säger Jim Oscarsson.

12 Amphibian Madness (André Eklundh) har mött tuffa hästar och gjort det bra. Formen är god men läget är iskallt och drar ner alla förhoppningar. Om det skulle bli över­pace kan vi plocka med oss en peng hem. Inga ändringar, säger Tommy Karlstedt.

V75-7, Brons, 2 140 m, auto

1 Global Raceway (Stefan Persson) känns fin och jag tycker han är bättre än vad resultatraden visar. Vi kan inte vara med i någon spetsstrid så vi får hoppas att vi inte hamnar för långt bak. Han är på gång och skulle det lösa sig längs vägen kan vi vara med där framme. Det blir eventuellt en bike i det här loppet, säger Helén Blomberg.

2 Tuxedo Bi (Rick Ebbinge) är en skadeförföljd häst men som kan extremt mycket när han har vaknat på rätt sida. Ska gå bäst utan skor, men är en av segerkandidaterna.

3 Exclamation Mark (Kaj Widell) gjorde det bra senast och hade lite sparat över mål, så det var bra. Passande spår nu och han är snabb iväg. Han ska inte vara helt borta med rätt resa, säger Reijo Liljendahl.

4 Mellby Emeralds (Ville Karhulahti) kom aldrig till senast och satt fast med rubbet kvar över mål. Han känns fin hemma i jobben och mår bara bra för dagen. Spåret är bra och distansen är inga problem. En platschans på förhand, säger Reijo Liljendahl.

5 Vischio Holz (Carl Johan Jepson) fick ­inte fäste i senaste loppet, så den starten är ­bara att glömma. Jag tycker att han är ­bättre än resultatraden men distansen kan vara ­lite för kort. Han är stark och rejäl och vi får hoppas på ett hårt tempo. Inga ändringar, säger Magnus Dahlén.

6 Wonderboy (Peter Ingves) har bra form för dagen men nu möter vi väldigt tuffa hästar. Jag tror det blir svårt att vinna och skulle vi få med oss en vettig peng får jag vara nöjd. Inga ändringar, säger Steen Juul.

7 Super Photo Bood (Kim Eriksson) vann senast på ett fint sätt på Färjestad och han var inte helt tom i mål då. Spåret är lite långt ut så det är bara att ladda det som går för att hitta position. Han duger bra i klassen och kan vara ett roligt garderingsstreck. Inga ändringar, säger André Bood.

8 Hawk Cliff (Björn Goop) fick ett för tufft lopp senast så den starten är bara att glömma. Formen är riktigt bra och han har kapacitet för att vara med där framme. Det som drar ner förhoppningarna en aning är naturligtvis läget. Inga ändringar, säger C-G Björkroth i stall Timo Nurmos.

9 Surprise Power (Johan Untersteiner) kom inte riktigt in i matchen senast på Jägersro men nu är vi ute på en mer passande distans. Han har skrällt nyligen och jag hoppas vi kan göra det igen, även om det blir svårt att vinna i den här omgivningen. Inga ändringar, säger Joachime Gustafsson.

10 La Diva Rossi (Erik Adielsson) tränar på ett fint sätt och formkurvan pekar uppåt. Senast på Bjerke satt vi fast med krafter kvar och den här gången får vi hoppas på ett hårt tempo för att komma in i matchen. Han kan behöva loppet och jag planerar inga ändringar, säger Linda Pulkkinen.

11 Magic Happens (Peter Untersteiner) har varit riktigt fin i de två senaste starterna och formen är verkligen på topp. Läget är naturligtvis svårt men om det skulle klaffa längs vägen kan vi vara med en bit fram, även om det blir svårt att vinna loppet. Inga ändringar, säger Peter Untersteiner.

12 Legend Brodde (Örjan Kihlström) är en fin häst som jag tror kan klättra uppåt i ­klasserna. Han har sina ingredienser som gör att om han får vara hel och frisk så tror jag vi kan nöta oss till gulddivisionen. Det kan ­vara VästerboontheNews arvtagare. Den här gången är han dock bortlottad och det är långsökt att han kommer runda hela fältet, säger Lars Brindeborg.

Christoffer Wickmans V75-tips:

Snabbanalysen
I morgon är det V75-tävlingar på Åby i Mölndal utanför Göteborg. Då finns det 48 miljoner skäl att spela V75. Det är jackpott på Sveriges roligaste travbana!

Åbytravet har de senaste åren klivit fram som den travbana som de flesta spelare runt om i landet älskar. Banans dubbla open stretch över upploppet ger loppen den där lilla extra kryddan, de blir betydligt svårare att analysera och läsa, då det allt som oftast händer det oväntade. När det i morgon är fina V75-tävlingar på banan och dessutom jackpott med 48 miljoner kronor till en ensam vinnare finns det därför lika många skäl att spela V75.

Jag tycker omgången ser rolig ut på förhand, dels har jag hittat två starka spikar i form av en trolig och en rolig. Och sedan finns miljonskrällarna! Nadal Broline är den troliga V75-spiken. Han ska vara huvudet högre än sina konkurrenter och jag tror inte att han förlorar. Catch my Love är den roliga V75-spiken att gå på i ett öppet lopp. Hon hängde med fint senast i tuff konkurrens och det är betydligt enklare emot nu. Hon har bra segerchans från alla positioner!

Galoppvarning
V75-1: 9 Stepping Spaceboy, men han gynnas av bakspår av den anledningen. 12 Olle Rols är heller inte pålitlig, men stabilare än resultatraden.

V75-2: 1 Moneykeeper. Betrodda duon 3 Arch Lane och 4 Silent Hill ska normalt inte ha några problem från deras snäva startspår i volten.

V75-3: Ingen häst i fältet är direkt osäker, det ska väl i så fall vara duon 6 Turrno di Azzurra och 9 Seven and Seven. Till viss del 3 Art on Line.

V75-4: Betrodda duon 2 Sato och 5 Rudisha har bägge visat att de inte är helt att lita på.

V75-5: 1 Thorn Bird är inte helt enkel, i övrigt är det elva stabila hästar med i det här loppet.

V75-6: 1 Baxo Epice tycker jag inte är så osäker som raden ger sken av. 10 Claude Debussy.

V75-7: 5 Vischio Holz och 11 Magic Happens.

Tänk på att ...
... Åby är den enda banan i Sverige som har dubbla open stretch, det vill säga två extra spår över upploppet. Det gör loppen svårlästa!

... Jättefavoriten 3 Arch Lane (V75-2) gillar att tävla på vintern, tre starter = tre segrar hittills.

... 4 VästerboontheNews (V75-3) ska tävla med can’t see back-huvudlag, lär laddas tufft här.

... 7 Ile Saint Louis (V75-5) tvingas tävla med skor runt om, det ser jag som en klar nackdel.

... 2 No Comment (V75-6) ska tävla i en jänkarvagn i morgon, det får ses som ett klart plus.

... 8 Hawk Cliff (V75-7) har två av tre med Goop.

Spiken
1 Nadal Broline (V75-3) håller absolut toppform och jag tycker att han är huvudet högre än sina konkurrenter i det här loppet. Han har chans på ledningen av egen kraft, men det bör oavsett lösa sig och jag tror han bara vinner.

Luringen
7 Viking’s Topline (V75-6) var duktig senast vid seger och kommer till den här starten med fin form. Jag tycker han blir lite väl bortglömd på förhand. Det finns bra fart i honom och Carl Johan Jepson upp i sulkyn känns mycket kittlande.

Bästa spelet
3 Catch my Love (V75-5) är en häst som jag alltid haft ett gott öga till och jag gillade intrycket på henne senast då hon hängde med fint i tuff konkurrens. I ett öppet lopp så tycker jag att hon är den givna spelidén. Jag går på henne!

Upplagt: 2018-12-14

Källa: Christoffer Wickman/Sportbladet.se

Lycka Till !
Mvh ,
L
__________________
Trust the FoxGod
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Basse (+5), 777 (+5)

Senast redigerad av Lazze den 2018-12-14 klockan 13:55.
Lazze är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-14, 15:19   #3
 
Joke747s avatar
 
Reg.datum: nov 2018
Ort: Mark
Inlägg: 197
Sharp$: 517
Standard

Jag tror Amerindienne har bra chans i fjärde... Kontio? Spåret? Trolig spik ändå för mig om jag lämnar in nåt eget

Senast redigerad av Joke747 den 2018-12-14 klockan 15:22.
Joke747 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-14, 15:33   #4
 
Reg.datum: mar 2012
Ort: stockholm
Inlägg: 15 403
Sharp$: 30288
Standard

4 Velten Versailles känns intressant mot Amarindienne från bakspår.

Den Holländska hästen joggade hem ett lättare lopp på jägersro tidigare i år, såg helt obrukad ut på 1.14.7.

Det känns som fördel Velten Versailles på det fina läget. Det är möjligt att Amarendienne är lika bra men från spår 11 måste man vara betydligt bättre än holländaren för att slå denne, när man räknar in att Jorma måste runda fältet och antagligen får svar av holländaren och måste vinna från döden om man ska slå Velten Versailles.

Det känns som en sund spik som troligen inte blir favorit i loppet i och med att Nurmos populäre stjärnämne är med i loppet och får mycket spel på sig.

Om nu inte betaltjänster och atg live skriker ut den här...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
bokis29 (+5)

Senast redigerad av Basse den 2018-12-14 klockan 19:44.
Basse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-14, 15:39   #5
 
Reg.datum: jun 2018
Inlägg: 5 382
Sharp$: 4405
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Basse Visa inlägg
4 Velten Versailles känns intressant mot Amarindienne från bakspår.

Den Holländska hästen joggade hem ett lättare lopp på jägersro tidigare i år, såg helt obrukad ut på 1.14.7.

Det känns som fördel Velten Versailles på det fina läget. Det är möjligt att Amarendienne är lika bra men från spår 11 måste man vara betydligt bättre än holländare för att slå denne, när man räknar in att Jorma måste runda fältet och antagligen får svar av holländaren och måste vinna från döden om man ska slå Velten Versailles.

Det känns som en sund spik som troligen inte blir favorit i loppet i och med att Nurmos populäre stjärnämne är med i loppet och får mycket spel på sig.

Om nu inte betaltjänster och atg live skriker ut den här...
Den är redan lite halvt utskriken.. tjata ju om den lite på lunchen på atg förut m.m
Fin märr ; tycker dock loppet är helt öppet , helgardering.
Bowery är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-14, 15:45   #6
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Joke747 Visa inlägg
Jag tror Amerindienne har bra chans i fjärde... Kontio? Spåret? Trolig spik ändå för mig om jag lämnar in nåt eget
Nurmos säger att A är hans bästa vinstchans, AL är näst bäst...
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-14, 17:19   #7
 
Reg.datum: nov 2014
Inlägg: 5 669
Sharp$: 50090
Standard

Jens Sjödén på sedvanliga Service Plays!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
viking90 (+1)
hoola är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-14, 17:26   #8
ab5
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 317
Sharp$: 1246
Standard

Vad tror ni om Nadal imorgon då? Är han klar?

Är väl ett litet minus att han har spår 1 då det finns risk att han inte spetsar. Samtidigt är han ju ganska startsnabb. Värsta loppscenario är väl om han hamnar tredje inner efter att art on line spetsar och släpper till västerbo. Men frågan är om inte Nadal plockar ner dom på open stretch i så fall?

Tycker det är en svår omgång så känns dumt o slösa streck om Nadal vore "klar".. Men 78% är väldigt mycket..
ab5 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-14, 18:10   #9
 
Reg.datum: jul 2018
Ort: Halland
Inlägg: 6 458
Sharp$: 17413
Standard

Går man emot favoriten i avd 2 så är väl 4 Silent Hill väldigt tidig(den var visst andrahandare såg jag nu, men att det skiljer 68% på favoriten mot 8% på Silent hill känns för mycket) , litet minus med skor antar jag. Men kolla in starten näst senast lättar motstånd då men den svepningen den gjorde in i sista kurvan och vann tillslut med många längder.
Kommer den ner fint i andra spår och sparar speed till upploppet så varför inte.


Avd4: 2 Sato har det varit lite snack om tidigare starter på sharps, kolla in senaste starten kort galopp med varvet kvar tappade några meter sist invändigt i den lilla klungan men spurtade förbi alla till vinst.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Bowery (+5), Gotland (+5)
viking90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-14, 18:55   #10
ab5
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 317
Sharp$: 1246
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av viking90 Visa inlägg
Går man emot favoriten i avd 2 så är väl 4 Silent Hill väldigt tidig(den var visst andrahandare såg jag nu, men att det skiljer 68% på favoriten mot 8% på Silent hill känns för mycket) , litet minus med skor antar jag. Men kolla in starten näst senast lättar motstånd då men den svepningen den gjorde in i sista kurvan och vann tillslut med många längder.
Kommer den ner fint i andra spår och sparar speed till upploppet så varför inte.


Avd4: 2 Sato har det varit lite snack om tidigare starter på sharps, kolla in senaste starten kort galopp med varvet kvar tappade några meter sist invändigt i den lilla klungan men spurtade förbi alla till vinst.
Även Vikings Preacher känns som ett hett motbud från springspår. Vann senast på 1.14.7 o fick en tung resa i dödens hela vägen, så kapaciteten har han. Enligt tränaren ska han vara startsnabb så kan nog sitta tidigt i ledningen.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
viking90 (+1), Joke747 (+3)
ab5 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-14, 21:21   #11
 
Reg.datum: feb 2013
Ort: Skövde
Inlägg: 238
Sharp$: 5403
Standard

Antonio Trot mm


Dags igen för delägde Antonio att ge sig ut på banan!
Jag har varit besviken på hans höst, som har varit , antingen dåligt kört i vissa fall och i vissa underprestation. Sista loppet han gjorde var han sjuk och det är förlåtligt. Nu har han vilat och tränat på och de två sista veckorna har det gått framåt. Han gick i måndags flera intervaller o avslutade efter en timme i stallet 2000m på rundbanan, Han gick med Readly Express i det ena deljobbet och glänste "lika" mycket som den senare. i det andra jobbet gick han med övriga starthästar på lördag o han såg mkt mkt bra ut. Han visar högform.
Jag tycker att det finns högt spelvärde i honom på lördag: bra med skor vintermånad urstark om än kanske för kort lopp minus är spåret och jag vet inte hur Nurmos tänker för han är anmäld annandagen till ett 3140 lopp där han har fyrtio tillägg om han kommer tvåa, vinner han imorgon får han ytterligare 20 meter. Han borde nog med på lappen ändå ( jag blir inte förvånad om han vinner).
Ile S Louis gjorde ett bra intryck i veckan och visar fortsatt bra form.Med på bongen.
I övrigt kan ni läsa vad Timo har yttrat sig om de andra hästarna på Atg.
Enligt mitt tycke ska alla hästar med på kupongen, möjlig chansspik Antonio eller Ile, de andra har dåliga spår/orutin.
Janne
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Gotland (+5), Torstens (+10), mackpeter (+5), MattiasB75 (+10), CalleP (+5), Klanke (+3), viking90 (+5), Tirich (+10), asgaya3141 (+5)
jAnman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-14, 22:33   #12
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av jAnman Visa inlägg
Dags igen för delägde Antonio att ge sig ut på banan!
Jag har varit besviken på hans höst, som har varit , antingen dåligt kört i vissa fall och i vissa underprestation. Sista loppet han gjorde var han sjuk och det är förlåtligt. Nu har han vilat och tränat på och de två sista veckorna har det gått framåt. Han gick i måndags flera intervaller o avslutade efter en timme i stallet 2000m på rundbanan, Han gick med Readly Express i det ena deljobbet och glänste "lika" mycket som den senare. i det andra jobbet gick han med övriga starthästar på lördag o han såg mkt mkt bra ut. Han visar högform.
Jag tycker att det finns högt spelvärde i honom på lördag: bra med skor vintermånad urstark om än kanske för kort lopp minus är spåret och jag vet inte hur Nurmos tänker för han är anmäld annandagen till ett 3140 lopp där han har fyrtio tillägg om han kommer tvåa, vinner han imorgon får han ytterligare 20 meter. Han borde nog med på lappen ändå ( jag blir inte förvånad om han vinner).
Ile S Louis gjorde ett bra intryck i veckan och visar fortsatt bra form.Med på bongen.
I övrigt kan ni läsa vad Timo har yttrat sig om de andra hästarna på Atg.
Enligt mitt tycke ska alla hästar med på kupongen, möjlig chansspik Antonio eller Ile, de andra har dåliga spår/orutin.
Janne
Du äger en del i en mycket fin häst. Som femåring har han tjänat runt 700'. Han har varit på plats i hälften av sina 36 starter och vunnit var fjärde start. Antonio tränar bra tillsammans med Nurmos' stjärnor. Om dagsformen är hög är han kapabel att vinna detta lopp och måste streckas till under 6 %.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
jAnman (+10)
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-14, 23:30   #13
 
Reg.datum: jul 2016
Inlägg: 42
Sharp$: 673
Standard

Känns som en härlig V75-omgång vi har framför oss med gott om roliga drag och dessutom en jackpot på Åby.

Två stora favoriter med frågetecken för dessutom. Framför allt Arch Lane som är orutinerad, valpig och ska ut och resa för första gången. I spets verkar det dessutom vara upptaget. Klart han har högst segerchans i loppet men 68% som det är i skrivande stund är ju löjligt mycket. Får hoppas det inte droppar allt för mycket tills det är dags.

Nadal har såklart också högst segerchans i sitt lopp men även han är överspelad som jag ser det. Väldigt liten chans att han håller upp ledningen och då är man alltid sårbar från spår 1. Han måste hitta ut för han vinner inte från tredje inner. Man kan ju hoppas att övriga kuskar är så pass med i matchen att de gör vad de kan för att stänga in honom. Nadal har dessutom haft form väldigt länge, borde väl vända neråt snart?

Vad ska man spika då? Jag lutar starkt åt Stonewashd Diamant i alla fall. Visserligen jobbigt läge men jag tror hon är klart bästa hästen. Ruggigt intryck senast men imponerade i princip lika mycket på mig gången innan också när hon mötte grabbarna på V75. Hoppas PU lutar sig bakåt i biken och kör bara, då tror jag hon krossar allt!

Även Velten Versailles är tänkbar som spik tycker jag. Verkar vara en riktigt fin häst och har ju fått en klar fördel gentemot Amarindienne tack vare spårlottningen. 23% finns det ett fint spelvärde i.

Några spelvärda skrällar:
Gigant Invalley
Vikings Preacher
Turno di Azzurra
Global Raceway
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
coolmanriver (+10)
tosjodin är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-14, 23:54   #14
 
Klankes avatar
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 3 715
Sharp$: 696
Standard

Så här spelar vi i bolag1.

temporärt: https://www.jokersystemet.se/t/Sb5QCbXW5uX4

avd1. 9 Stepping Spaceboy höll strongt som tvåa 27/10 och följde upp med att vinna enkelt från spets näst senast. Stefan har länge hävdat att detta är en häst för Guld och han tror fortsatt på bra chans i sin klass. Loppets drag! 2 Velvet Gio kommer från seger i V75, han avgjorde den tunga vägen då och är riktigt rejäl. Han hade bakspår senast, läget nu är klart bättre. 12 Olle Rols är en ganska klassig travare som nu gjort två starter efter en längre vila. Han var inte tom i mål som fyra näst senast. 8 Sobel Conway är både stark och snabb och håller fin form.


avd2. 3 Arch Lane verkar vara en mycket talangfull häst. Vid hittills enda förlusten så felade han i spets cirka 250 meter från mål. Han vann med Björn Goop senast och det blir samma konstellation här. Spikas.

avd3. 4 VästerboontheNews är snabb från början och vann på bra sätt näst senast kan mycket väl spåra runt om till lockande procent. Rolig spik!

avd4. 5 Rudisha är en välstammad herre med hög kapacitet, han segrade i år i kval till Kriteriet och kan öppna fort. Berg har ställt i ordning och 11 procent smakar mumma... nr 9 kan avsluta vasst och har haft detta loppet i sikte under en tid, uttryckare ff gg nu. Spännande. 11 Amerindienne är väldigt talangfull, utan galopp till slut i klar ledning i debuten hade han alltjämt varit obesegrad - han har tagit fem vinster på sex försök. Han kan det mesta, ett hett bud. 4 Velten Versailles är en obesegrad holländare som även vunnit på svensk mark (Jägersro 31/10). 1 Townshend Broline har ett fint läge och vann lätt från ledningen senast. Han är inte borta

avd5. 6 Waffle Cone är snabb från start och var inte bottnad i mål som sexa senast, Adrian börjar få ordning på hästen och här släpper man troligen till nr 3 och speedar förbi till bra procent? 3 Catch my Love håller vass form och har visat att hon duger i tuffa omgivningar, (lättare nu!) 8 Stonewashd Diamant kommer från seger på Åby och avgjorde då mycket enkelt över upploppet. Hon verkar hantera de flesta upplägg Passa smällen 1 Thorn Bird som är rejält speedig med ett lopp på rulle, läget är passande! 0 proc.. ;=)

avd6. 3 Man o'War är en rejäl häst som visade fortsatt bra form vid andraplatsen på Axevalla senast, han känns tidig. Passa även nr 8 som såg förbättrad ut senast och kan öppna snabbt om man laddar, Intressant om den kommer till... 3 proc

avd7. 2 Tuxedo Bi hanterar alla distanser och är obesegrad i år efter fyra gjorda starter, de två senaste triumferna är tagna i Belgien. 3 Exclamation Mark kan öppna raskt och tog på bra sätt tre raka vinster i somras. nr 1 är speedig men fick ett chansartat läge. Vass om fritt i tid. Bedövaren är 6 Wonderboy som avgjorde med enkelhet senast och kan mycket väl göra det igen. 1 proc, ja jisses! 5 Vischio Holz har visat en del galopp på sistone, han var klart bra vid V75-vinsten 29/9
Klanke är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-15, 06:35   #15
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 2 549
Sharp$: 5341
Standard

Stand By Ken det är den som skall lysa grönt i studion idag minst +5 upp grönt

Torskar aldrig det här loppet.
__________________
Som ofta bäst när det gäller.
Spiken64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td