Visa ett inlägg
Gammal 2018-12-15, 23:08   #14
Gotland
Administrator
 
Reg.datum: feb 2017
Inlägg: 7 767
Sharp$: 9022
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Tillsammans-systemen påverkar i allra högsta grad allarättsvärdet många ggr.

Enstaka omgångar tar de även en stor del av sidovinstpotterna då det är en jätteflerbong jämfört med övriga vinnare.


Men de omgångar som utdelningen sjunker under 15 kr på 1 eller 2 fel beror det bara marginellt på jättesystemen.



Givetvis bidrar de största systemen till att dra upp medelsystemets storlek en smula. Men det är ytterst marginellt i förhållande till den mängd system som lämnas in varje omgång.

Det är gemene man som spelar 192 kr istället för 144 kr osv. Utslaget på en miljon system eller mer är dessa system helt överväldigande viktiga för medelsystemets storlek och "mängd-sidovinsterna" när det blir relativt låg utdelning.


Det jag påstår är alltså att det inte är tillsammans eller några andra jättesystem som orsakar lågutdelningsjackpottarna.

Att flervarvade andelssystem med potential för ensam vinnare ( eller andra megasystem ) vrider sönder värdet totalt ( i alla vinstgruppeer ) i en del högutdelningsomgångar är ett helt annat fenomen.
OK, jag köper allt du säger.

Finns det någon statistik över hur stor del av omsättningen respektive hur stor del av systemantalet som ATG-tillsammans står för?
Gärna även radantalet.

Vore intressant i sammanhanget. Jag har fått för mig att större delen av spelen går den vägen men har inga som helst belägg för den känslan.

Vore kul att veta fördelningen.
__________________
Mer kass än vass - men glad ändå!


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat