Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2018-12-15, 19:38   #1
 
Melanders avatar
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 1 180
Sharp$: 4691
Standard

Hur svårt kan det vara.


Är själv med på några andelsspel,men from idag kommer jag att gå på egna ideer.Att göra system på över 2000kr och ändå bara få 5 eller 6 rätt ....nej.Är det meningen att du ska vinna så gör du det på ett 48kr,och det är där jag landar.Det görs säkert 100.000 tals system eller kanske mer men bara 0,126 procent vinner stora pengar.
Melander är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-15, 19:49   #2
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 122

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Melander Visa inlägg
Är själv med på några andelsspel,men from idag kommer jag att gå på egna ideer.Att göra system på över 2000kr och ändå bara få 5 eller 6 rätt ....nej.Är det meningen att du ska vinna så gör du det på ett 48kr,och det är där jag landar.Det görs säkert 100.000 tals system eller kanske mer men bara 0,126 procent vinner stora pengar.
Spelar man större bolagsspel så letar man ju inte att få sju rätt när den ger 11 000 kronor. Och ja, 48 kronor kan räcka ibland men det behövs verkligen maxklaff på sina skrällar etc om det ska nå hög utdelning.
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-15, 20:01   #3
 
Reg.datum: jun 2018
Inlägg: 5 382
Sharp$: 4405
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AmaerildeRimfrost Visa inlägg
Spelar man större bolagsspel så letar man ju inte att få sju rätt när den ger 11 000 kronor. Och ja, 48 kronor kan räcka ibland men det behövs verkligen maxklaff på sina skrällar etc om det ska nå hög utdelning.
Väldigt sant sagt!
I regel om man gör system på mellan 5-10 000 rader på låt oss säga v75 så siktar man på 6 siffrigt minst beroende på hur många andelar det är. Självklart är chansen stor för 5 eller 6 rätt om man spelar med hög risk, vilket man gör om man vill vinna stort.
O andra sidan om man spelar för stora pengar och det slår rejält så är ju självklart chansen större om du spelar 10 000 rader än om du spelar 96 rader. Plus att du får i regel väldigt bra betalt på 5 och 6or om du spelar stora system.

Kortfattat, så som jag tycker och alltid har tyckt, vinner hellre 1 gång stort än 100 gånger smått, sen kanske den vinsten bara kommer 1 gång per år men då får det vara så
Bowery är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-15, 20:11   #4
 
Reg.datum: mar 2012
Ort: stockholm
Inlägg: 15 403
Sharp$: 30288
Standard

Sen är V75 och V86 väldigt svåra spel. Man måste komma rätt på det hela vägen.

Det är inte så lätt att sätta de spelen ens med 4-5000 kr i insats. Det måste ändå bli rätt på flera ställlen. Börjar man med 8 streck i första och favoriten vinner har man inte fler rader kvar än småspelarna som spikade i första.

Så visst kan man få alla rätt på billiga system men att vinna stort blir svårt.

De större andelssystemen däremot tål höga utdelningar bara man kommer rätt på spikarna.

Men så klart du skall spela som du känner för. Är du less på att köpa andelar ska du lägga av/pausa andelsköpandet. Det gick ju bra när du lirade själv i fredags, eller var det torsdags
Du plussade väl 10k så lira själv sp länge det går bra :-)

Lycka till Melander
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Gotland (+5), viking90 (+5)

Senast redigerad av Basse den 2018-12-15 klockan 20:12.
Basse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-15, 20:24   #5
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

1 200 133 system lämnades in idag. 4 058st klarade av att få sju rätt.

Det är inte så himla lätt att vinna, även när utdelningen är modest.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Gotland (+5), Gotland (+5), basiak (+50)
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-15, 20:32   #6
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 157
Sharp$: 57031
Standard

Man behöver i regel satsa morän 50 kr.

Hade själv en ram på 7000 rader idag. Ingen häst som van rankad lägre än 3a. Hade kostat 3500 kr oreducerat. Men min spelbudget tillåter inte spel för dom summorna.

För att få ner kostnaden till några hundra fick en del c hästar tas ut där max en fick vinna. Inga problem. Problemet var kravet på minst 3 av 5 a hästar . Fick bara in två och därmed bara 3 sexor. Resultat att det gick back om än marginellt . Hade 3500 kr offrats och systemet lämnats in oreducerat hade nettot väl blivit närmare 10 lax.

Att köra legolas 10 öres variant är ju inte heller så kul längre när vinstpoolerna nu är nere på att man max kan dra hem 3-4 lax som ensam vinnare.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-15, 20:35   #7
Administrator
 
Reg.datum: feb 2017
Inlägg: 7 744
Sharp$: 9131
Standard

Jag håller med i resonemanget till viss del.

Att spela lappar med 20k rader för 10k kr med spik på 2st 60+% är hål i huvudet enligt mig. I alla fall på V7. Ska det ge mer än 10ggr insatsen då så måste det skrälla rejält i garderingsloppen. Jag undrar hur många av de som köper in sig på 1/10 för 1k i dessa system som förstår detta? Lägg då till att lapparna lämnas in ett flertal gånger hos de mest nyttjade lagen...

Generellt har jag inget problem med att många tillsammansbolag gör det då jag gärna spelar mot strömmen med mina bolag. När de största då faller så drar det snabbt iväg...

Tyvärr dammsuger de megastora lapparna dock 5- och 6-rättspoolerna vilket givetvis bidrar till att vi får jackpot på femmorna så ofta.

Det kanske är dags för V76 alternativ att höja radpriset?
__________________
Mer kass än vass - men glad ändå!


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Bowery (+5)
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-15, 20:36   #8
 
Reg.datum: jun 2018
Inlägg: 5 382
Sharp$: 4405
Standard

Haha jo jag gjorde ett reducerat idag där ramen låg på 140 000 rader , men med en hel del krav på A hästar samt utgång så blev slutsumman 1900 knappt , fick 5 rätt då endast 2 av 4 A hästar vann. Ramen satt såklart, hade jag lämnat in den hade man gått ca 55-60 000;- back idag..
Bowery är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-15, 20:49   #9
 
Reg.datum: jun 2018
Inlägg: 5 382
Sharp$: 4405
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Gotland Visa inlägg
Jag håller med i resonemanget till viss del.

Att spela lappar med 20k rader för 10k kr med spik på 2st 60+% är hål i huvudet enligt mig. I alla fall på V7. Ska det ge mer än 10ggr insatsen då så måste det skrälla rejält i garderingsloppen. Jag undrar hur många av de som köper in sig på 1/10 för 1k i dessa system som förstår detta? Lägg då till att lapparna lämnas in ett flertal gånger hos de mest nyttjade lagen...

Generellt har jag inget problem med att många tillsammansbolag gör det då jag gärna spelar mot strömmen med mina bolag. När de största då faller så drar det snabbt iväg...

Tyvärr dammsuger de megastora lapparna dock 5- och 6-rättspoolerna vilket givetvis bidrar till att vi får jackpot på femmorna så ofta.

Det kanske är dags för V76 alternativ att höja radpriset?
Jag kan köpa att man spikar 1 stor lampa, men ska man ha 1 spik till så är det spelmässigt självmord att spika ytterligare en favorit, då måste man tänka utanför boxen.
Likadant som att låsa på 2 hästar som är i stort sett lika mycket spelade = 0 värde. Då spricker jag hellre o låser med nåt roligt
Bowery är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-15, 21:03   #10
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2393
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Gotland Visa inlägg
Jag håller med i resonemanget till viss del.

Att spela lappar med 20k rader för 10k kr med spik på 2st 60+% är hål i huvudet enligt mig. I alla fall på V7. Ska det ge mer än 10ggr insatsen då så måste det skrälla rejält i garderingsloppen. Jag undrar hur många av de som köper in sig på 1/10 för 1k i dessa system som förstår detta? Lägg då till att lapparna lämnas in ett flertal gånger hos de mest nyttjade lagen...

Generellt har jag inget problem med att många tillsammansbolag gör det då jag gärna spelar mot strömmen med mina bolag. När de största då faller så drar det snabbt iväg...

Tyvärr dammsuger de megastora lapparna dock 5- och 6-rättspoolerna vilket givetvis bidrar till att vi får jackpot på femmorna så ofta.

Det kanske är dags för V76 alternativ att höja radpriset?
Nej. Så många och så stora är de inte. I såna fall skulle de även bidra till att förskjuta V75-%en i motsvarande omfattning eftersom utdelningen ( även den uteblivna ) på 6&5 rätt är i förvånande stor harmoni med vinnarnas V75%.

I den mån de bidrar till att det blir jackpott på 5 rätt alldeles för ofta så är bidraget marginellt.

För att 5-rättsutdelnigen skulle ha klättrat från 13,47 kr upp till 15,00 kr idag skulle det ha behövt finnas över 200000 färre rader med 5 rätt. Att "de megastora lapparna" skulle ha drygt 11% av SAMTLIGA vinstrader när det spelas för totalt 93 mille tror jag inte ett smack på.

Tvärtom är det så att det folk i allmänhet som dels är bättre informerade nu än förr, dels spelar ett större genomsnittssystem ( större än vad spelformen optimerades för när den togs fram 1993 ) och kanske framförallt anpassar sina system efter bättre spelsiffror nu än förr ( streckfördelningen var ett bedrövligt mått och de som satt på förstånd och stark intuition hade ett större försprång då än nu. )

Det går inte att underskatta betydelsen av ökningen av medelsystemets storlek för antalet uppkomna 5-rättsrader.

Megalapparna dödar snarare 7-rättsvärdet för högvinstjagande småspelare. Men de slaktar ingen sidovinst-pott.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-15, 21:08   #11
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2393
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Bowery Visa inlägg
Jag kan köpa att man spikar 1 stor lampa, men ska man ha 1 spik till så är det spelmässigt självmord att spika ytterligare en favorit, då måste man tänka utanför boxen.
Likadant som att låsa på 2 hästar som är i stort sett lika mycket spelade = 0 värde. Då spricker jag hellre o låser med nåt roligt

"Hela grejen" är att inte göra som de flesta andra. De ggr utfallet blir som "de flesta andra" tror räcker inte till för att slå spelavdraget. Där har du rätt till 110%!

"Kruxet" tror jag är att de flesta inte står över tillräckligt ofta.

Garderingar eller mot-spikbud "bara för att" mot stora favoriter är inte särskilt fiffigt spel det heller även om det såklart ger hög utdelningar en gång på en blå måne när det lyckas.

När man går emot hårt ska det vara baserat på att man bedömer att chanserna inte sitter som spelet visar. Inte för att det blir dålig utdelning annars.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Bowery (+5), MikaF (+3)
Strappa71 är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-15, 21:23   #12
Administrator
 
Reg.datum: feb 2017
Inlägg: 7 744
Sharp$: 9131
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Nej. Så många och så stora är de inte. I såna fall skulle de även bidra till att förskjuta V75-%en i motsvarande omfattning eftersom utdelningen ( även den uteblivna ) på 6&5 rätt är i förvånande stor harmoni med vinnarnas V75%.

I den mån de bidrar till att det blir jackpott på 5 rätt alldeles för ofta så är bidraget marginellt.

För att 5-rättsutdelnigen skulle ha klättrat från 13,47 kr upp till 15,00 kr idag skulle det ha behövt finnas över 200000 färre rader med 5 rätt. Att "de megastora lapparna" skulle ha drygt 11% av SAMTLIGA vinstrader när det spelas för totalt 93 mille tror jag inte ett smack på.

Tvärtom är det så att det folk i allmänhet som dels är bättre informerade nu än förr, dels spelar ett större genomsnittssystem ( större än vad spelformen optimerades för när den togs fram 1993 ) och kanske framförallt anpassar sina system efter bättre spelsiffror nu än förr ( streckfördelningen var ett bedrövligt mått och de som satt på förstånd och stark intuition hade ett större försprång då än nu. )

Det går inte att underskatta betydelsen av ökningen av medelsystemets storlek för antalet uppkomna 5-rättsrader.

Megalapparna dödar snarare 7-rättsvärdet för högvinstjagande småspelare. Men de slaktar ingen sidovinst-pott.
Jag borde veta bättre än att säga emot dig då jag anser dig vara en av de vassaste teoretikerna här på sidan.

Men jag håller inte med.

Att säga att tillsammansbolagen inte påverkar utdelningen får jag inte ihop.
När Travronden Linus satte sitt tillsammansbolag på V86 i somras så var det inlämnat 28ggr. Totalt 700 andelar.

Den lappen dödade verkligen fullpottsvärdet i omgången men slaktade även polerna för 7 och 6 rätt. I alla fall i mina ögon. Totalt nådde väl drygt 30 system alla rätt och de "andra" som satte 8:an fick vansinnigt "dåligt" betalt.

Före tillsammans så var det väl endast butikslapparna som lämnades in flera gånger men sällan i samma utsträckning som systemen som liras nu?

Jag antar att det är tillsammans som även gett effekten "att medelsystemets storlek ökat" eller spelar gemene travnörd större lappar?

Jag missar säkert något i mitt resonemang då jag inte är statistiskt utbildad och verkligen ute på djupt vatten då jag egentligen gillar tillsammans men lär mig gärna mer kring detta.
__________________
Mer kass än vass - men glad ändå!


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-15, 22:49   #13
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2393
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Gotland Visa inlägg
Jag borde veta bättre än att säga emot dig då jag anser dig vara en av de vassaste teoretikerna här på sidan.

Men jag håller inte med.

Att säga att tillsammansbolagen inte påverkar utdelningen får jag inte ihop.
När Travronden Linus satte sitt tillsammansbolag på V86 i somras så var det inlämnat 28ggr. Totalt 700 andelar.

Den lappen dödade verkligen fullpottsvärdet i omgången men slaktade även polerna för 7 och 6 rätt. I alla fall i mina ögon. Totalt nådde väl drygt 30 system alla rätt och de "andra" som satte 8:an fick vansinnigt "dåligt" betalt.

Före tillsammans så var det väl endast butikslapparna som lämnades in flera gånger men sällan i samma utsträckning som systemen som liras nu?

Jag antar att det är tillsammans som även gett effekten "att medelsystemets storlek ökat" eller spelar gemene travnörd större lappar?

Jag missar säkert något i mitt resonemang då jag inte är statistiskt utbildad och verkligen ute på djupt vatten då jag egentligen gillar tillsammans men lär mig gärna mer kring detta.

Tillsammans-systemen påverkar i allra högsta grad allarättsvärdet många ggr.

Enstaka omgångar tar de även en stor del av sidovinstpotterna då det är en jätteflerbong jämfört med övriga vinnare.


Men de omgångar som utdelningen sjunker under 15 kr på 1 eller 2 fel beror det bara marginellt på jättesystemen.



Givetvis bidrar de största systemen till att dra upp medelsystemets storlek en smula. Men det är ytterst marginellt i förhållande till den mängd system som lämnas in varje omgång.

Det är gemene man som spelar 192 kr istället för 144 kr osv. Utslaget på en miljon system eller mer är dessa system helt överväldigande viktiga för medelsystemets storlek och "mängd-sidovinsterna" när det blir relativt låg utdelning.


Det jag påstår är alltså att det inte är tillsammans eller några andra jättesystem som orsakar lågutdelningsjackpottarna.

Att flervarvade andelssystem med potential för ensam vinnare ( eller andra megasystem ) vrider sönder värdet totalt ( i alla vinstgruppeer ) i en del högutdelningsomgångar är ett helt annat fenomen.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-15, 23:08   #14
Administrator
 
Reg.datum: feb 2017
Inlägg: 7 744
Sharp$: 9131
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Tillsammans-systemen påverkar i allra högsta grad allarättsvärdet många ggr.

Enstaka omgångar tar de även en stor del av sidovinstpotterna då det är en jätteflerbong jämfört med övriga vinnare.


Men de omgångar som utdelningen sjunker under 15 kr på 1 eller 2 fel beror det bara marginellt på jättesystemen.



Givetvis bidrar de största systemen till att dra upp medelsystemets storlek en smula. Men det är ytterst marginellt i förhållande till den mängd system som lämnas in varje omgång.

Det är gemene man som spelar 192 kr istället för 144 kr osv. Utslaget på en miljon system eller mer är dessa system helt överväldigande viktiga för medelsystemets storlek och "mängd-sidovinsterna" när det blir relativt låg utdelning.


Det jag påstår är alltså att det inte är tillsammans eller några andra jättesystem som orsakar lågutdelningsjackpottarna.

Att flervarvade andelssystem med potential för ensam vinnare ( eller andra megasystem ) vrider sönder värdet totalt ( i alla vinstgruppeer ) i en del högutdelningsomgångar är ett helt annat fenomen.
OK, jag köper allt du säger.

Finns det någon statistik över hur stor del av omsättningen respektive hur stor del av systemantalet som ATG-tillsammans står för?
Gärna även radantalet.

Vore intressant i sammanhanget. Jag har fått för mig att större delen av spelen går den vägen men har inga som helst belägg för den känslan.

Vore kul att veta fördelningen.
__________________
Mer kass än vass - men glad ändå!


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-16, 07:20   #15
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2393
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Gotland Visa inlägg
OK, jag köper allt du säger.

Finns det någon statistik över hur stor del av omsättningen respektive hur stor del av systemantalet som ATG-tillsammans står för?
Gärna även radantalet.

Vore intressant i sammanhanget. Jag har fått för mig att större delen av spelen går den vägen men har inga som helst belägg för den känslan.

Vore kul att veta fördelningen.
De exakta detaljerna är numera hemliga pga vad ATG påstår är konkurrensskäl.

Det man kan konstatera är att de varken ombudsandelar eller Tillsammanssystem syns i någon överdriven omfattning i vinstlistorna ( de omgångar som utdelningen gör att alla 7r-system kommer med ).

Den allmänna "Tillsammans förstör allt"-nojan saknar grund enligy mig. Vad som dock i allra högsta grad bör ifrågasättas är mängd-flervarvade andelsspel som går för "ensam vinnare"-rader. Dessa gör att utdelningen en del högutdelningsomgångar blir minst sagt förvirrande.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+3)
Strappa71 är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Svara



td