Ämne: Legolas
Visa ett inlägg
Gammal 2018-12-16, 07:56   #1057
Altoc
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 522
Sharp$: 7940
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Om man bara gör så, sätter en licensavgift för spel på hästar, kommer ingen i längden att vilja erbjuda spel på hästar. Det är ju så mycket mer lönsamt att erbjuda spel på annat.
Man får också en moralisk diskussion i ATG:s fall. Hästsporten vill ha pengar för sin verksamhet, men ATG skall inte behöva betala till idrottsklubbar som de har arrangerat sportspel till? Det är en dubbelmoral som jag och andra kommer att ha svårt för.
Jag kanske var otydlig. Med licensavgift menade jag avgiften för att få bedriva spel. Den alla bolag måste betala.
Med ditt resonemang så landar vi i vart fall i samma slutsats du och jag, om ett fåtal år är svensk travsport död.
Parasitbolagen kommer inte att bidra till sporten om de inte via lag tvingas till det. ATG kommer inte att kunna konkurrera med parasiterna om det som enda spelbolag även ska stå för sportens kostnader. Resultatet blir då att ATG dör, och med det travsporten. Parasitbolagen tackar för sig och drar glatt vidare till nästa land och spelmarknad för att där fortsätta sin skövling.
Altoc är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat