Citat:
Ursprungligen postat av Viroid
När man pratar andelssystem så skall man inte överskatta dem. Min åsikt är att ganska många görs utan någon större inlevelse. När man spelar med andras pengar är det rätt så lätt att bara dra till med några streck i en avdelning och hoppas på tur. Även profilerade spelläggare har veckor med förkylning eller när det är mer än vanligt att göra så att pluggandet till V75 blir lidande. Men degen skall in, så man gör i alla fall ett system som man låtsas vara väldigt påläst och initierat när det skall säljas till intet ont anande andelsköpare.
|
Jo, det finns nog en hel del spelläggare som då och då lämnar in mindre genomarbetade system bara för att "degen ska in". Jag väljer dock att tro att de flesta spelläggarna "jobbar" igenom sina lappar ordentligt.
Men även jag har vid vissa tillfällen lämnat in lappar till omgångar då jag egentligen nog borde stått över. Pressen ökar med antalet sålda andelar. Jag försöker dock hantera mina lag så att jag tidigt går ut med info om jag avser spela eller inte. Öppen och tydlig kommunikation kommer man långt med anser jag.
Jag tycker det är viktigt att man förstår vilket ansvar man har att spela med andras pengar. Det finns många som lirar vårdslöst och chansar hej vilt bara för att man inte står för insatsen själv. Det brukar dock lysa igenom relativt snabbt. Även här är det av stor vikt att man är tydlig i sin kommunikation.
Ett av mina ombudslag har exempelvis en ganska uttalad skrällprofil och spelar rätt brant vilket jag hoppas framgår tydligt till andelsköparna. Jag anser mig inte lira vårdslöst med det laget även om jag ibland spelar för att fälla de allra troligaste vinnarna.
Vidare blir jag ledsen när spelläggare lämnar in lappar med endast en eller ett fåtal andelar sålda. Snacka om att inte tar ansvar för sina andelsköpare.
Det har hänt flera gånger att andelsköpare köpt in sig på en tiondel hos någon tipster och att det senare visat sig att man blev den ende deltagaren. Att lämna in ett system på 1/10 utav utlovad systemstorlek känns som ett hån.
När man då inser att spelläggaren inte ens har en andel själv utan bara plockar provis så blir man ju galen...
Citat:
Ursprungligen postat av Viroid
Och vi skall heller inte glömma bort de här systemen som görs av "Siv i Coops kundtjänst". 3600 rader, 10 andelar á 200kr baserat på i bästa fall Rondens tidiga intervjuer och så några "gulliga hästnamn" och en kusk som hon tycker är snygg. De är många till antalet. Ibland vinner de så klart, men över tid skall vi vara rätt så tacksamma över att de orkar med att pumpa in så mycket pengar i potten varje vecka.
|
Här sätter du fingret på en intressant detalj.
Att lira butikslappar är svårt. De ska ofta lämnas in tidigt i veckan och mängden tillgänglig info är liten. Så "Siv" och hennes gelikar går, precis som du säger, övervägande på känsla och sätter ihop system som ofta har en rätt liten chans att träffa rätt. Mängden pengar dessa lappar omsätter ska verkligen inte förringas.
Så hatten av till Siv och hennes gäng för den sponsring de bidrar med!