Med tanke på att anfallet var vår svagaste sida förra året så tycker jag att det nya anfallet kan ge ett rejält lyft till det övriga laget. När pato inte var med förra säsongen så fanns det ingen som helst fart i vårt anfall, nu så har vi ersättare som kan lira ute på kanten ifall han skulle bli skadad.
Vårt mittfält kommer att hålla så länge som seedorf får mindre speltid, han har varit riktigt usel de senaste åren och jag tycker Flamini, Prince förtjänar den platsen mer. Ambrosini & Pirlo utav det jag såg under premiär matchen så har Pirlo höjt sig ifrån den dåliga gågna säsongen, Ambrosini behöver man inte säga så mycket om förutom att han verkar bli bättre med åren.
Vårt Mittbackar är bland världens bästa då Nesta fortfarande är bland allra världens främsta mittbackar och Thiago Silva dåra som förra säsongen genom snitt under hela säsongen imponerade mest utav alla.
Milans akilles häl enligt mig är att vi fortfarande (som barca) inte har någon världsmålvakt, Visst abbiati är duktig men det finns många som är mycket bättre än honom, t.om. amelia är nog bättre och så har vi ju seedorf som också är Milans akilles häl då han helt enkelt glömt bort hur man spelar fotboll på toppnivå, jag förstår inte varför alla tränare väljer att spela med honom ändå. Under ancelottis tid så var seedorf hans favorit spelare så då var det nog inte så konstigt, men att behöva se honom under Leonardo / Allegri tycker jag bara är brist på tränarförmåga.
Antonini precis som Avej sa har utvecklats rejält under den senaste säsongen och sammarbetet offensivt med Ronaldinho har funkat väldigt bra. Men hans svaga sida är ju mer försvarspelet än det offensiva spelet, frågan är om han håller mot spelare som Messi, Robben, Cristiano osv. vilket jag ärligt talat inte tror att han gör men det får han väl ta o bevisa, som bäst tror jag nog han kan hinna med dom när dom försöker ta sig runt och blockera inlägg men skulle nog göra bort sig mot spelare som har bra teknik.
Sedan har vi ju då högerbacksplatsen vilket Bonera, Sokratis, Zambrotta kämpar om. Då milan kör med offensiva ytterbackar som ska fylla på är ju egentligen zambrotta bäst på av dessa 3 men jag tycker ändå inte han ska få spela, jag tycker att milan borde låta Bonera / sokratis spela där men med mer defensiva instruktioner än offensiva. Tycker Antonini kan ta löpningarna upp och bonera komma upp lite i plan men inte över halva, för o vara beredd o hjälpa till Nesta, Silva som en typ av 3 backslinje när motståndarlagen försöker ställa om snabbt och kontra.
Dom jag anser som Konkurrenter till att sno CL Pokalen ifrån Milan är Man u, Chelsea, Barca, Real. Inter under Benitez har nog en mindre chans än Milan.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Senast redigerad av poja_90 den 2010-09-02 klockan 13:11.
|