Citat:
Ursprungligen postat av Billman
Jag skrev till Dataskyddsombudet och fick svar att nu var lagen sådan att man hade omsorgsplikt gentemot spelarna.
Jag svarade att visst, jag har läst lagen om omsorgsplikt. Men det står inget i lagen om hur ofta eller på vilket sätt detta ska ske. Det bestämmer ju ATG. Och det är för ofta och för påträngande för min smak. Algoritmen är ju skriven så att den punktmarkerar ens spelkonto i första hand.Det känns kusligt. Jmfr Banklagen. Där kan inte någon nyfiken kassapersonal gå in och glo på mitt konto när det passar.
Den h'är lagen har säkert varit på remiss till alla utom spelarna, som inte har några ombud, men den har slunkit igenom litre väl lättvindigt utan debatt eller insikt i spelarnas(kundernas)beteende...
|
Man har rakt av anammat vad andra länder bestämt, och en gång i timmen är lite av en standard i världen. Det har fungerat ganska bra i andra länder, och vi lär väl oss att klicka bort den där rutan rätt så snabbt. Sedan behöver man t.ex. inte vara inloggad för att se ATG Live av vad jag har märkt. Det går att visa släkten lite trav utan att de ser vad man spelat för.