Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2018-12-27, 15:11   #2161
 
Grants avatar
 
Reg.datum: okt 2012
Ort: Slättelynga
Inlägg: 2 442
Sharp$: 6099
Standard

12 st olika Sharpsandelsbutikssystem finns det idag.

"Prisa G*d här kommer skatteåterbäringen."

Som han sa på julafton den häringa Arne Weismuller.

Mvh Uffe
__________________
"Why "ATGtillsammans" is a model for future lottery games"
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-27, 17:30   #2162
Administrator
 
Lazlos avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 295
Sharp$: 24932

NFL 2017-2018
Stats: 51 - 50 - 0
ROI: 111.25%
Vinstprocent: 50.50%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Grant Visa inlägg
12 st olika Sharpsandelsbutikssystem finns det idag.

"Prisa G*d här kommer skatteåterbäringen."

Som han sa på julafton den häringa Arne Weismuller.

Mvh Uffe
Det finns 4 system idag varav 3 är slutsålda. Imponerande att få det till 12
__________________
Gå med i Sharps lag på
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
och
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
för att köpa våra experters andelar!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Bowery (+2), Gotland (+5)
Lazlo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-27, 17:57   #2163
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Milsson Visa inlägg
Det är väl antagligen lite foliehattsvarning på mitt resonemang men jag har än dock en svidande känsla av att det är något som inte är bra med andelsspelen.
Lägg där till utlandssystem som vi inte har någon kontroll på.

I och med att jag inte går plus på mina rader bör någon tjäna pengar, inte sant?
Är det kålle o Ada som får mina pengar för att dom spelar stora andelsystem på kiosken som en expert spelar så ser jag absolut problem med stora system.
Några är ner efter denna vägen så kommer gemene man inte spela trav då det enda man kan vinna är pengarna tillbaka, som bäst, på gigantiska travsystem gjorde på gottsundas spel och grönsakshandel.
Utan ATG Tillsammans och andra andelsspel skulle det se rätt mörkt ut för omsättningen nu. Och för bättre spelare är det inget annat än bra att det finns mycket andelsspel. De flesta går för att vinna ofta hellre än mycket och sväljer de flesta stora favoriter omotiverade eller inte. Och rätteligen så i de flesta fall, för kunderna vill vinna ofta (många säger att de vill vinna stort, men viljan att vinna ofta övertrumfar det där till syvende och sist även för majoriteten av dessa).
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Grant (+5)
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-27, 17:59   #2164
 
Grants avatar
 
Reg.datum: okt 2012
Ort: Slättelynga
Inlägg: 2 442
Sharp$: 6099
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lazlo Visa inlägg
Det finns 4 system idag varav 3 är slutsålda. Imponerande att få det till 12.
Det brukar vara så att jag imponerar å det grövsta på min omgivning.

Imponerande på riktigt däremot var vinsten på 2,4 i lördags.

Mvh Uffe
__________________
"Why "ATGtillsammans" is a model for future lottery games"
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Lazlo (+5), Gotland (+5)
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-28, 05:51   #2165
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 2 549
Sharp$: 5341
Standard

Het som en gris vinnare och plats på bet365 Leovegas sista tiden.

Eliot Coger

Roly Poly

Hallsta Winnex
__________________
Som ofta bäst när det gäller.
Spiken64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-28, 14:32   #2166
 
Reg.datum: mar 2012
Ort: stockholm
Inlägg: 15 403
Sharp$: 30288
Standard

Atgs nya timer varning är ingen vidare tidtagare eller matematiker.

Loggade in på morgonen och spelade v4 australien som satt med liten vinst.
Loggade ut. Sen in igen före lunchtravet och spelade en V65 för 390kr.
Loggade ut efter ett tvillingspel och gick på lunch.

Passade på att göra ett uttag på 5000kr via atg kortet hos lokala ombudet.

Loggar in för att spela en V3 en timme senare och möts av varningen:

Hej Sebastian

Du har nu varit inloggad i 4 timmar (wtf! Snarare 2 sekunder) och förlorat 6000kr
Dags att ta en paus?

Man räknar tydligen uttag som förlust, jag kallar uttagen vinstpengar...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+1), AmaerildeRimfrost (+1)
Basse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-28, 16:33   #2167
 
Reg.datum: aug 2013
Inlägg: 293
Sharp$: 2442
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Basse Visa inlägg
Atgs nya timer varning är ingen vidare tidtagare eller matematiker.

Loggade in på morgonen och spelade v4 australien som satt med liten vinst.
Loggade ut. Sen in igen före lunchtravet och spelade en V65 för 390kr.
Loggade ut efter ett tvillingspel och gick på lunch.

Passade på att göra ett uttag på 5000kr via atg kortet hos lokala ombudet.

Loggar in för att spela en V3 en timme senare och möts av varningen:

Hej Sebastian

Du har nu varit inloggad i 4 timmar (wtf! Snarare 2 sekunder) och förlorat 6000kr
Dags att ta en paus?

Man räknar tydligen uttag som förlust, jag kallar uttagen vinstpengar...
Jag skrev till Dataskyddsombudet och fick svar att nu var lagen sådan att man hade omsorgsplikt gentemot spelarna.

Jag svarade att visst, jag har läst lagen om omsorgsplikt. Men det står inget i lagen om hur ofta eller på vilket sätt detta ska ske. Det bestämmer ju ATG. Och det är för ofta och för påträngande för min smak. Algoritmen är ju skriven så att den punktmarkerar ens spelkonto i första hand.Det känns kusligt. Jmfr Banklagen. Där kan inte någon nyfiken kassapersonal gå in och glo på mitt konto när det passar.

Den h'är lagen har säkert varit på remiss till alla utom spelarna, som inte har några ombud, men den har slunkit igenom litre väl lättvindigt utan debatt eller insikt i spelarnas(kundernas)beteende...
Billman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-28, 19:19   #2168
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Billman Visa inlägg
Jag skrev till Dataskyddsombudet och fick svar att nu var lagen sådan att man hade omsorgsplikt gentemot spelarna.

Jag svarade att visst, jag har läst lagen om omsorgsplikt. Men det står inget i lagen om hur ofta eller på vilket sätt detta ska ske. Det bestämmer ju ATG. Och det är för ofta och för påträngande för min smak. Algoritmen är ju skriven så att den punktmarkerar ens spelkonto i första hand.Det känns kusligt. Jmfr Banklagen. Där kan inte någon nyfiken kassapersonal gå in och glo på mitt konto när det passar.

Den h'är lagen har säkert varit på remiss till alla utom spelarna, som inte har några ombud, men den har slunkit igenom litre väl lättvindigt utan debatt eller insikt i spelarnas(kundernas)beteende...
Man har rakt av anammat vad andra länder bestämt, och en gång i timmen är lite av en standard i världen. Det har fungerat ganska bra i andra länder, och vi lär väl oss att klicka bort den där rutan rätt så snabbt. Sedan behöver man t.ex. inte vara inloggad för att se ATG Live av vad jag har märkt. Det går att visa släkten lite trav utan att de ser vad man spelat för.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-28, 21:34   #2169
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 132
Sharp$: 274
Standard

Tycker det är intressant att ATG först nu när dom får konkurrens verkar göra något sorts seriösare försök till spelansvar. Ett argument till att dom har haft monopol har ju varit att privata aktörer inte skulle göra det på samma sätt.
Grovport är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-25, 11:15   #2170
 
Reg.datum: jan 2012
Ort: stockholm mm
Inlägg: 882
Sharp$: 5150
Standard

Har ST tagit bort flaggan för vissa rikstotolopp på sin sida, ja också irriterad att oddsen inte finns där.

långloppet som Sevilla vann på Jägersro är inte R klassat, Minnestads Ecuador

däremot har hästens Kalmarlopp ett R

Om loppet ligger på Kupongen borde det väl VARA R för Rikstoto eller STL , jag vill i vart fall ha rikstotoloppen markerade när jag tittar på en häst karriär, det är ju ganska mkt tuffar i V75 lopp vanliga lopp
incitatus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-25, 12:20   #2171
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 520
Sharp$: 7927
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av incitatus Visa inlägg
Har ST tagit bort flaggan för vissa rikstotolopp på sin sida, ja också irriterad att oddsen inte finns där.

långloppet som Sevilla vann på Jägersro är inte R klassat, Minnestads Ecuador

däremot har hästens Kalmarlopp ett R

Om loppet ligger på Kupongen borde det väl VARA R för Rikstoto eller STL , jag vill i vart fall ha rikstotoloppen markerade när jag tittar på en häst karriär, det är ju ganska mkt tuffar i V75 lopp vanliga lopp
Tror det är så att enbart lopp som ingår i någon Klass/Division r-markeras. Är de loppen som är STL-lopp. Om loppet är med på ATGs V75-kupong eller inte kvittar.
ATG-oddsen får/kan inte visas av ST. Alla bolag ska behandlas lika. Det var ju såhär ”alla” ville ha det...
Om inte ATG köpt banprogrammen så hade vi inte haft oddsen där heller och heller ingen markering i huvudet på de lopp som ingår i V64/V65/V75 etc.
Altoc är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-25, 12:42   #2172
 
Reg.datum: jan 2012
Ort: stockholm mm
Inlägg: 882
Sharp$: 5150
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Altoc Visa inlägg
Tror det är så att enbart lopp som ingår i någon Klass/Division r-markeras. Är de loppen som är STL-lopp. Om loppet är med på ATGs V75-kupong eller inte kvittar.
ATG-oddsen får/kan inte visas av ST. Alla bolag ska behandlas lika. Det var ju såhär ”alla” ville ha det...
Om inte ATG köpt banprogrammen så hade vi inte haft oddsen där heller och heller ingen markering i huvudet på de lopp som ingår i V64/V65/V75 etc.
i så fall ny regel . som jag inte gillar ALLAV75 lopp på kupongen skall ha R,

kolla Sir Q,C, hans stayerlopp har R,


jo jag vet oddsproblematiken, ger en hel del info 2a till 32 ggr är många gånger en bättre prestation än vinst t 1,50 med Auto fr 3e
incitatus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-25, 12:52   #2173
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 520
Sharp$: 7927
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av incitatus Visa inlägg
i så fall ny regel . som jag inte gillar ALLAV75 lopp på kupongen skall ha R,

kolla Sir Q,C, hans stayerlopp har R,


jo jag vet oddsproblematiken, ger en hel del info 2a till 32 ggr är många gånger en bättre prestation än vinst t 1,50 med Auto fr 3e
Jag håller med dig i allt, men nu är vi där vi är och parasiterna måste behandlas lika som det enda spelbolag som gör rätt för sig gentemot sporten. Tråkigt, men sant.
Altoc är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-26, 09:53   #2174
 
Grants avatar
 
Reg.datum: okt 2012
Ort: Slättelynga
Inlägg: 2 442
Sharp$: 6099
Standard

Mirakelkuren med whiskey – här är hemliga receptet som kan bota din förkylning snabbt
Förkylning kan vara jobbigt att ha, speciellt när ingenting hjälper. Men nu enligt en amerikansk läkare kan en klunk whiskey lindra dina förkylningsbesvär.

– Effekten på kroppen av att dricka whiskey kan hjälpa dig att lindra besvären, säger amerikanska läkaren Dr William Schaffner, ordförande för förebyggande medicin vid Vanderbilt University Medical Center till ABC News.

När man är som mest förkyld är det svårt att se ljuset i tunneln, speciellt när ingenting fungerar. När du redan hunnit använda alla huskurer och googlat överallt, men besvären vägrar att lindras.

Men då kommer glädjande besked.

En specialkur med whiskey kan hjälpa mot din förkylning.
En otrolig huskur med den magiska ingrediensen – whiskey ska kunna uträtta underverk, till viss del, enligt amerikanska läkaren Dr William Schaffner som är ordförande för förebyggande medicin vid Vanderbilt University Medical Center.

– Det skulle inte ha någon effekt mot viruset självt, men effekten på kroppen av att dricka whiskey kan hjälpa dig att lindra besvären, säger han till ABC News och fortsätter:

– Alkoholen gör att blodkärlen utvidgas en del och det gör det enklare vilket gör det lättare för dina slemhinnor att hantera infektionen.

Hemliga knepet som får dig att slippa förkylningen nu avslöjat.
Nedan följer ett recept på denna fantastiska kur:

Ingredienser:
15 cl whisky

Det är viktigt att du tänker på att drinken innehåller alkohol och att du bör ta det försiktigt. En drink fungerar, men tänk på att dricka ansvarsfullt.

Tänk också på att detta kanske inte fungerar för alla, men det gör ingenting att testa.

Mvh Uffe
__________________
"Why "ATGtillsammans" is a model for future lottery games"
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-26, 11:52   #2175
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av incitatus Visa inlägg
i så fall ny regel . som jag inte gillar ALLAV75 lopp på kupongen skall ha R,

kolla Sir Q,C, hans stayerlopp har R,


jo jag vet oddsproblematiken, ger en hel del info 2a till 32 ggr är många gånger en bättre prestation än vinst t 1,50 med Auto fr 3e
Det skulle ju kunna avhjälpas med att de annars använde sitt "stjärnsystem" eller publicerade vad förstapriset var.

Skall man hårddra det hela vore det inte ens för svårt att från de spelbolag som skrivit avtal med ST göra en viktad spelprocent från samtliga spelformer som inkluderat det loppet.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td