Ämne: Legolas
Visa ett inlägg
Gammal 2018-12-29, 20:12   #1061
Strappa71

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 1402
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Tänkte sätta in 200 kr hos legolas idag när jag såg att P76 omsättningen var oerhört låg (dom garanterar utdelning efter omsättning på 10 tkr, så om det omsätts under 10000 så stiger spelvärdet).

När jag via trustly försökte sätta in 200 kr fick jag ett felmeddelande på engelska om att jag måste verifiera min identitet innan jag kunde TA UT pengar.

Startade chatten

Jag: hej, försöker sätta in pengar hos er men får automatsvar att jag inte kan ta ut pengar utan att verifiera min identitet, men det har jag ju gjort för länge sedan
Chatten: den nya spellagen kräver att alla kunder verifierar sin identitet igen för att kunna göra transaktioner. Du måste skicka in (olika handlingar)
Jag: nä, inget annat spelbolag har krävt att jag skickar in id dokument på nytt med anledning av nya spellagen
Chatten: vi har fått besked från lotteriinspektionen att alla kunder måste skicka in id dokument igen
Jag: det är försent nu så det får bli spel hos atg istället

Inte konstigt att dom nu är nere på nya bottenrekord vad gäller omsättning. Hur ska det gå nästa vecka när dom inte längre får erbjuda bonusar (utgår från att bl a dopade travpooler räknas som bonus) ? Är väl det som hållit de sista tappra kunderna kvar.

Stämmer det att alla spelbolag nu måste begära in diverse id dokument igen med anledning av nya spellagen ?
Jag fick inte spela hos t ex PokerStars utan att identifiera mig igen. Hos dem funkade Mobilt BankID som identifiering. Legolas verkar inte ha fixat konto hos BankID ännu och det ställer såklart till det om det behöver gå snabbt.