Belgien Jupiler League 10-11/9
Kommer med ett tidigt spel:
Germinal Beerschot vs Charleroi 3u @ 2.00 bwin
Motivering
Inbördes stats stärker inte detta spel, tabellen stärker inte detta spel, formen stärker inte detta spel så jag förstår om ni håller er undan.
DOCK så har Germinal värvat intressant i fönstret, mer offensiv kraft har kommit in i form av Junior Negrao som är fostrad i Atl Mineiro och Corinthians. Började sitt provspel med att hänga två mål, även Nyoni från Cercle är klar och han bidrar med mer bredd för Germinals kantspel.
Sen ska även Custovic som är hämtade från Gent och som ären ok målskytt i denna liga vara spelfärdig. Dessa tre herrar bör ge Germinal det man saknar i år nämligen MÅL.
Enligt de rapporter jag läst om Germinals förlust senast mot Gent så var den inte helt rättvis och spelarna i Germinal uttrycker på hemsidan stor revanschlusta.
Charleroi är enligt många belgare på andra forum ett av de lagen som är hetast tippat att ramla ur och de har verkligen fått med sig maximalt antal poäng so far sett till vilka lag de mött och hur de presterat. Snart kommer de bli avslöjade av andra lag än bara Genk.
Germinal är ett lag för övre halvan, dags att börja visa det tycker jag.
Detta odds lär sjunka under 1.85-1.90 innan spelstopp.
Club Brügge vs Genk 1u @ 3.50 Unibet samt Genk+0.5 3u @ 1.70
Motivering
Lite sur över att jag missade 3.75, trodde inte att denna skulle börja droppa så tidigt och ville avvakta fler odds från fler bookies, men jag antar att unibet insåg sitt misstag när de andra bolagen började släppa odds som låg en bit under. Somliga nere på dryga 3.00.
Kommer testa ett spel på Genk som hade chans att vila spelare inför bortamatchen mot Porto eftersom de ansåg att det redan var "kört" efter att ha förlorat med 3-0 hemma.
Club Brügge har fått slita i inledningen av säsongen, snål utdelning i ligan. Två tuffa drabbningar mot Minsk i Europa League och säkerligen fler spelare i spel i detta landslagsuppehåll(detta har jag ej kollat upp, men jag är tämligen säker på att Genk inte har fler landslagsspelare i truppen).
Genk går som tåget och jag kommer fortsätta rida på deras form tills det brister. Gissningsvis kommer väl poängtappet snart, men ska man se på det objektivt så var det nog länge sedan Genk hade en så pass stor vinstchans mot CB som i detta möte. Jag tycker inte att 3.50 är ett korrekt odds, 3.00-3.10 känns mer korrekt.
Lirar även +0.5 hcp på Genk, detta är en tuff uppgift att ta sig an, men det är ändå landets mest formstarka lag som Club Brügge ska avväpna. Tror inte Genk förlorar detta.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Senast redigerad av RobinD den 2010-09-06 klockan 15:59.
|