Visa ett inlägg
Gammal 2019-01-01, 11:23   #10
Viroid

Viroids avatar

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 16080
Standard

Alldeles oavsett så är ATG:s kommersiella Tillsammans det just nu i särklass bästa affiliatesystemet bland spelbolag. Man får betalt efter i stort sett valfri nivå på det engagemang man lockar kunden till, och det oavsett de förlorar eller vinner. Dessutom är det vita pengar som är pensionsgrundande, hjälper till att betala vård, skola och omsorg etc.
För den som har ett förtroendekapital inom spelbranschen att förvalta är det här bra.

Sedan betyder det inte att spelare som en gång vunnit massor med pengar skall sätta V75 varje gång. Det är snarare så att om man siktar på att bli ensam så sätter man den inte så ofta, men det räcker ju kanske att sätta den vart femte år, så räcker det rätt långt sen.

Och ja, reklamen är kanske lite irriterande. Där finns en del system som säger sig göra en sak, men sedan gör en annan sak. Dem kan vi gärna håna och göra oss lustiga över.

Angående systemen som varvas många gånger har jag ett motargument. Låt oss säga att det finns "Gurra Gurka 1", "Gurra Gurka 2" osv upp till 30 eller 35 eller något sådant, med små förändringar mellan varje. Sedan så vinner "Gurra Gurka 1" med sju rätt som ger 42 000kr att dela för 10 andelsköpare. Hur förklarar man det för sina övriga andelsköpare att de deltar i ett stort lotteri om vilket system som kommer vinna? Någon potential att bli ensam fanns ju inte, eller var väldigt liten.

Naturligtvis kan folk jobba på ideell basis och köra Tillsammans för sina vänner och bekanta utan avgifter, men jag ser inget fel i att man inte skall kunna få lite betalt för att ha koll på hästarna och i längden ge människor positiva spelupplevelser som gör att de vill fortsätta köpa andelar. För "Virriga Vera" och "Snurriga Svea" är det troligen bättre vinstchans än att köpa en Harry Boy eller själva försöka ta ut strecken på en 192-raders.

Sedan Tillsammans infördes har spelet ökat rätt ordentligt. Det är en stor del av anledningen till att ATG vände sina omsättningssiffror. När nu licenssystemet är på plats är jag rätt övertygad om att ATG kommer fortsätta utveckla det kommersiella Tillsammans till fler spelformer, inkl sina sportspel.

Jag hoppas Sharps utvecklar sin affär också. Jag ser inget fel med att tjäna en slant på att arbeta med spel. Ingen begär väl att den som står bakom disken i spelbutiken skall jobba gratis? (Även om många spelbutiksägare har en bedrövligt låg tim-lön).
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat