Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2018-12-31, 23:58   #1
 
Melanders avatar
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 1 180
Sharp$: 4694
Standard

Vem kan svara på detta.


Lyssnar ofta på Andelskungen och han som vann 54 miljoner är oftast helt fel ute(krukan alltså) men nu undrar jag detta om någon vetom har MINST 25 st andels spel för varje omgång Hur mycket drar dom in för varje spel? Att hitta "rätt" system är rent Lottospel.Ser nu att Sharps är inne på samma väg mer och mer andelsspel.Ur led är världen//
Melander är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-01, 01:31   #2
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 123

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Melander Visa inlägg
Lyssnar ofta på Andelskungen och han som vann 54 miljoner är oftast helt fel ute(krukan alltså) men nu undrar jag detta om någon vetom har MINST 25 st andels spel för varje omgång Hur mycket drar dom in för varje spel? Att hitta "rätt" system är rent Lottospel.Ser nu att Sharps är inne på samma väg mer och mer andelsspel.Ur led är världen//
Jag tycker du går en dålig analys av det hela! Vi har sagt att vi skulle storsatsa på just multijackpotten. Att vi skulle ha fler och fler system stämmer ingenstans. Vi hade fyra system att välja på när det var Winterburst, precis vad vi gått ut med - trots att unika sålde slut.

Vi siktar på att ha så många andelar som det finns intresse för, varken fler eller färre. Vi har lägsta procenten, men samtidigt får vi allt samlat och det är öppet för samtliga utan begränsningar.

Jag vet inte varför du tycker världen är ur led men det ligger då inte hos oss - enligt min uppfattning.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Melander (+5)
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-01, 01:55   #3
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2395
Standard

Lägsta procenten är väl ändå 0%. Om man vill kan man alltid skapa fler lag istället på vanliga Tillsammans.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-01, 02:05   #4
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 123

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Lägsta procenten är väl ändå 0%. Om man vill kan man alltid skapa fler lag istället på vanliga Tillsammans.
Jag uttryckte mig på ett felaktigt sätt ovan. Det jag menade är att vi bland ombudslagen har lägsta avgiften av de vi jämfört med. Tror inget ombud ligger lägre utan de som har andelar på 5000 kronor stycket hamnar som lägst på 3%. Annars är standard 10% på normala andelssystem.

Det finns dock stora fördelar att ha allt samlat, istället för att ha det utspritt på flera olika privata andelsbolag.

Samtidigt vill vi på sikt skapa något större och sajter behöver alltid utveckla sig. Det här har känts som ett steg i rätt riktning.

Vi försöker samtidigt vara lyhörda över vad som efterfrågas och vi är även öppna för diskussioner etc.
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-01, 02:07   #5
 
Reg.datum: mar 2012
Ort: stockholm
Inlägg: 15 403
Sharp$: 30288
Standard

De största tillsammanslagen drar in enorma summor.
Lag som Andelskungen, Cafe` Brasco, Hedlunds, Kungs Frukt m.fl.
De har 25-80! Olika system upplagda och säljer nästan alla sina system som ”flytande”,
Dvs de blir inte slutsålda när de sålt sina 10 andelar utan samma system kan säljas upp till 30-40 ggr! Det vill säga att om de skulle bli ensamma med 7 rätt på sitt system så blir det 30-40 vinnande system på V75!

En vanlig V75 omgång med runt 30 miljoner i sjurättspotten så hade det blivit 30 miljoner i vinst på deras system om de spelat systemet 1 Gång.
Nu sänker de själva utdelningen så att det blir 1 miljon på 7 rätt istället för 30 miljoner.

För denna service så tar de 10% i avgift för sina andelar....

Det är lite av det här som är grunden till att vi drog igång ett Ombudslag på Sharps.
Vi kände att vi kan göra det bättre/minst lika bra men till rimliga avgifter.

Gå in och kolla hur det gick idag för ”de storas” andelssystem till Nyårsafton.
De spelar massvis av system för 10-25 000 och de flesta fick 4-5 rätt.

Vi hade 9 system till nyårsafton varav 7 var unika, dvs de säljs endast 1 gång.
Att vi hade 9 system var just för att det var Megajackpot. Inget vi kommer ha vanliga V75 omgångar eller v86 omgångar.

Det är stor skillnad på Sharps.se och de vanliga ombudssidorna.

De är som en industri som bara tänker på att sälja och tjäna så mycket som möjligt samtidigt. Det är ingen underdrift att säga att de struntar i andelsköparens bästa så länge det bara säljs andelar. Därav det lömska att sälja Systemen flytande för att maximera vinsten. Det är knappast för kundens bästa man gör så - de sänker ju själva utdelningen rejält OM de skulle få alla rätt.

Sharps målsättning är att leverera kvalitetssystem till rimliga avgifter.

Vi försöker sälja systemen unikt i största möjliga mån- dvs vi säljer systemet 1 gång. Så om ett av våra system får en fullträff så får vi hela potten, vi har inte vattnat ur systemet igenom att sälja det om och om igen.

När vi väl har ett rörligt system - så sätter vi inte obegränsat antal gånger det kan säljas.
Nu på Nyårsafton hade vi sharps.se snackisar inställt så att det max kunde säljas 2ggr.

Så Vi riktar oss till de som gillar att köpa andelar på tillsammans, men ge dem ett seriösare, bättre och billigare alternativ.

Vi har sveriges lägsta ombudsavgifter!

En ytterligare anledning till att vi startade är att vi ville profilera sharps.se forum.

Vi hänvisar till sharps med systemnamn. Ombudsnamn. Och vi namnger vilka sharpsmedlemmar som bidragit med tips i travtrådarna när vi tar med deras drag i system som Sharps.se snackisar.

I längden kommer det locka fler personer till Sharps forum.

Fler forummedlemmar leder till mer liv i trådarna, fler tips och kunskaper som delas.

Det blir en positiv uveckling för hela forumet :-)

Jag tycker redan kvaliten på V75 tråden har höjts avsevärt.
Vi som gör system försöker i trådarna bidra med analyser och drag.
Det har lett till att många andra också börjat ge utförligare analyser och delar med sig av sina drag,tips och tankar. En jättepositiv utveckling åt rätt håll!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
AmaerildeRimfrost (+10), Jao (+20), plumpi (+5), viking90 (+5), Attac (+5), Joke747 (+1), Saeljarsnoken (+15), lenninen (+5), Kocken14 (+10), Melander (+5)

Senast redigerad av Basse den 2019-01-01 klockan 02:20.
Basse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-01, 02:19   #6
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2395
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Basse Visa inlägg
De största tillsammanslagen drar in enorma summor.
Lag som Andelskungen, Cafe` Brasco, Hedlunds, Kungs Frukt m.fl.
De har 25-80! Olika system upplagda och säljer nästan alla sina system som ”flytande”,
Dvs de blir inte slutsålda när de sålt sina 10 andelar utan samma system kan säljas upp till 30-40 ggr! Det vill säga att om de skulle bli ensamma med 7 rätt på sitt system så blir det 30-40 vinnande system på V75!

En vanlig V75 omgång med runt 30 miljoner i sjurättspotten så hade det blivit 30 miljoner i vinst på deras system om de spelat systemet 1 Gång.
Nu sänker de själva utdelningen så att det blir 1 miljon på 7 rätt istället för 30 miljoner.

För denna service så tar de 10% i avgift för sina andelar....

Det är lite av det här som är grunden till att vi drog igång ett Ombudslag på Sharps.
Vi kände att vi kan göra det bättre/minst lika bra men till rimliga avgifter.

Gå in och kolla hur det gick idag för ”de storas” andelssystem till Nyårsafton.
De spelar massvis av system för 10-25 000 och de flesta fick 4-5 rätt.

Vi hade 9 system till nyårsafton varav 7 var unika, dvs de säljs endast 1 gång.
Att vi hade 9 system var just för att det var Megajackpot. Inget vi kommer ha vanliga V75 omgångar eller v86 omgångar.

Det är stor skillnad på Sharps.se och de vanliga ombudssidorna.

De är som en industri som bara tänker på att sälja och tjäna så mycket som möjligt samtidigt. Det är ingen underdrift att säga att de struntar i andelsköparens bästa så länge det bara säljs andelar. Därav det lömska att sälja Systemen flytande för att maximera vinsten. Det är knappast för kundens bästa man gör så - de sänker ju själva utdelningen rejält OM de skulle få alla rätt.

Sharps målsättning är att leverera kvalitetssystem till rimliga avgifter.

Vi försöker sälja systemen unikt i största möjliga mån- dvs vi säljer systemet 1 gång. Så om ett av våra system får en fullträff så får vi hela potten, vi har inte vattnat ur systemet igenom att sälja det om och om igen.

När vi väl har ett rörligt system - så sätter vi inte obegränsat antal gånger det kan säljas.
Nu på Nyårsafton hade vi sharps.se snackisar inställt så att det max kunde säljas 2ggr.

Så Vi riktar oss till de som gillar att köpa andelar på tillsammans, men ge dem ett seriösare, bättre och billigare alternativ.

Vi har sveriges lägsta ombudsavgifter!

En ytterligare anledning till att vi startade är att vi ville profilera sharps.se forum.

Vi hänvisar till sharps med systemnamn. Ombudsnamn. Och vi namnger vilka sharpsmedlemmar som bidragit med tips i travtrådarna när vi tar med deras drag i system som Sharps.se snackisar.

I längden kommer det locka fler personer till Sharps forum.

Fler forummedlemmar leder till mer liv i trådarna, fler tips och kunskaper som delas.

Det blir en positiv uveckling för hela forumet :-)
Men vad är motiveringen till att använda ombuds-tillsammans istället för att bara skapa ytterligare vanliga tillsammans-lag?

Lägsta ombudsavgiften är ju inte lägsta möjliga avgift....eller hur?
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-01, 02:40   #7
 
Reg.datum: mar 2012
Ort: stockholm
Inlägg: 15 403
Sharp$: 30288
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Men vad är motiveringen till att använda ombuds-tillsammans istället för att bara skapa ytterligare vanliga tillsammans-lag?

Lägsta ombudsavgiften är ju inte lägsta möjliga avgift....eller hur?
Tillsammans är i sig en jättestor plattform.
För att kunna locka fler personer till Sharps så är tillsammans en utmärkt reklamplats för att locka fler personer hit.

Sen är det bara möjligt att sälja ett system i ett vanligt tillsammanslag.

Det skulle då bli lite rörigt att länka till 5-6 personers vanliga tillsammanslag.

En annan nackdel är att i ett vanligt tillsammanslag så är max antal medlemmar i laget 50 personer. Där byggs också alla insatser upp i en spelkassa. Så de som köper 1 andel tidigt har ingen aning om hur stor / liten andel man i slutändan kommer få för sin hundralapp för 1 andel. De sista 5 som köper kan ju köpa 10 var och helt vattna ut andelen för de som köpt tidigt.

Man kan såklart sätta max 1 eller 2 andelar per person för att styra så att andelsköparna får med lika % i systemet för sin andel. Men då tappar man också de som vill ha minst 7-15% av ett system om man väl köper in sig.

Så det finna massor av fördelar med ett ombudslag:

* vi kan profilera sharps med många system under ett tak
* vi når ut till en stor publik
* obegränsat antal medlemmar i laget
* de som köper i ett ombudslag vet hur stor andel man får för sin insats
* vi kan anpassa systemen till att passa flera olika typer av köpare:

De som vill ha stor andel i ett större system kan välja att ta ett par andelar i ett unikt system som säljs i t.ex 17 andelar

De som vill vara med i ett större system men bara vill köpa en andel till lägre pris kan välja ett system som säljs i många andelar till lågt pris.

Jag tycker fördelarna i ett ombudslag är många

Senast redigerad av Basse den 2019-01-01 klockan 02:48.
Basse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-01, 09:28   #8
GGS
 
Reg.datum: okt 2016
Inlägg: 595
Sharp$: 3338
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Basse Visa inlägg
Tillsammans är i sig en jättestor plattform.
För att kunna locka fler personer till Sharps så är tillsammans en utmärkt reklamplats för att locka fler personer hit.

Sen är det bara möjligt att sälja ett system i ett vanligt tillsammanslag.

Det skulle då bli lite rörigt att länka till 5-6 personers vanliga tillsammanslag.

En annan nackdel är att i ett vanligt tillsammanslag så är max antal medlemmar i laget 50 personer. Där byggs också alla insatser upp i en spelkassa. Så de som köper 1 andel tidigt har ingen aning om hur stor / liten andel man i slutändan kommer få för sin hundralapp för 1 andel. De sista 5 som köper kan ju köpa 10 var och helt vattna ut andelen för de som köpt tidigt.

Man kan såklart sätta max 1 eller 2 andelar per person för att styra så att andelsköparna får med lika % i systemet för sin andel. Men då tappar man också de som vill ha minst 7-15% av ett system om man väl köper in sig.

Så det finna massor av fördelar med ett ombudslag:

* vi kan profilera sharps med många system under ett tak
* vi når ut till en stor publik
* obegränsat antal medlemmar i laget
* de som köper i ett ombudslag vet hur stor andel man får för sin insats
* vi kan anpassa systemen till att passa flera olika typer av köpare:

De som vill ha stor andel i ett större system kan välja att ta ett par andelar i ett unikt system som säljs i t.ex 17 andelar

De som vill vara med i ett större system men bara vill köpa en andel till lägre pris kan välja ett system som säljs i många andelar till lågt pris.

Jag tycker fördelarna i ett ombudslag är många

Jo men dom fördelarna kan omöjligen väga upp den stora nackdelen att inte få spela reducerat via fil!
GGS är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-01, 09:52   #9
 
Reg.datum: jun 2018
Inlägg: 5 382
Sharp$: 4405
Standard

Jag svarar på trådstarten lite, om man just ska se på krukan, jag brukar köpa hans andelar emellanåt och precis som du säger Melander får man inget tillbaka. Dock så spelar krukan nästan alltid för att ta potten, gå emot spel syndikatet inte med. Det kan jag tycka är helt rätt, för träffar man så träffar man rejält!
Sen är det klart det blir dyrt över tid om det aldrig sitter men sitter det så sitter det rejält!

Sen vilken av alla hundra tals andelar man ska välja är som sagt ett lotteri, jag har några "favoriter" hos de största ombuden,kungen , kungs frukt m.m som jag nästan alltid ryggar. Och det bolag som jag vunnit absolut mest hos är kungs frukt.
Gårdagen hade jag över 30 lappar från olika tipsters och den jag fick mest tillbaka på var en i sammanhanget billig 300;- andel. Så att bara för man ryggar stora dyra andelar på 1000;- och uppåt så finns det förstås ingen vinstgaranti. Det är trots allt djur vi pratar om och oavsett hur duktig,påläst m.m man är så finns det aldrig nån garanti för vinst. Och har man inte kassa så ska man inte chansa med nåt svindyrt och tro det är garanterat vinst för så funkar det inte.
Det jag gillar att leta efter är dock bolag som är unika , då vet man att det är slut efter 10 sålda och inte 10x10 inlämnat som exempel.

Sen angående sharps bolag tycker jag det är en klockren satsning, inte allt för mycket andelar att välja på, de flesta unika, ingen hög % på avgiften, plus att du möjligen har tjatat med nån utav spelläggaren just här på sharps och även som i andelen sharps snackisar faktiskt kan få vara med på ett hörn med ett drag eller liknande.
God fortsättning på det nya året!
Bowery är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-01, 10:23   #10
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Alldeles oavsett så är ATG:s kommersiella Tillsammans det just nu i särklass bästa affiliatesystemet bland spelbolag. Man får betalt efter i stort sett valfri nivå på det engagemang man lockar kunden till, och det oavsett de förlorar eller vinner. Dessutom är det vita pengar som är pensionsgrundande, hjälper till att betala vård, skola och omsorg etc.
För den som har ett förtroendekapital inom spelbranschen att förvalta är det här bra.

Sedan betyder det inte att spelare som en gång vunnit massor med pengar skall sätta V75 varje gång. Det är snarare så att om man siktar på att bli ensam så sätter man den inte så ofta, men det räcker ju kanske att sätta den vart femte år, så räcker det rätt långt sen.

Och ja, reklamen är kanske lite irriterande. Där finns en del system som säger sig göra en sak, men sedan gör en annan sak. Dem kan vi gärna håna och göra oss lustiga över.

Angående systemen som varvas många gånger har jag ett motargument. Låt oss säga att det finns "Gurra Gurka 1", "Gurra Gurka 2" osv upp till 30 eller 35 eller något sådant, med små förändringar mellan varje. Sedan så vinner "Gurra Gurka 1" med sju rätt som ger 42 000kr att dela för 10 andelsköpare. Hur förklarar man det för sina övriga andelsköpare att de deltar i ett stort lotteri om vilket system som kommer vinna? Någon potential att bli ensam fanns ju inte, eller var väldigt liten.

Naturligtvis kan folk jobba på ideell basis och köra Tillsammans för sina vänner och bekanta utan avgifter, men jag ser inget fel i att man inte skall kunna få lite betalt för att ha koll på hästarna och i längden ge människor positiva spelupplevelser som gör att de vill fortsätta köpa andelar. För "Virriga Vera" och "Snurriga Svea" är det troligen bättre vinstchans än att köpa en Harry Boy eller själva försöka ta ut strecken på en 192-raders.

Sedan Tillsammans infördes har spelet ökat rätt ordentligt. Det är en stor del av anledningen till att ATG vände sina omsättningssiffror. När nu licenssystemet är på plats är jag rätt övertygad om att ATG kommer fortsätta utveckla det kommersiella Tillsammans till fler spelformer, inkl sina sportspel.

Jag hoppas Sharps utvecklar sin affär också. Jag ser inget fel med att tjäna en slant på att arbeta med spel. Ingen begär väl att den som står bakom disken i spelbutiken skall jobba gratis? (Även om många spelbutiksägare har en bedrövligt låg tim-lön).
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+5), viking90 (+5), AmaerildeRimfrost (+5)
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-01, 10:33   #11
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 123

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av GGS Visa inlägg
Jo men dom fördelarna kan omöjligen väga upp den stora nackdelen att inte få spela reducerat via fil!
Bl a av den anledningen har vi ju kvar Sharps tillsammansbolag där vi spelar med filinlämning.
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-01, 10:59   #12
 
Grants avatar
 
Reg.datum: okt 2012
Ort: Slättelynga
Inlägg: 2 442
Sharp$: 6099
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Jag hoppas Sharps utvecklar sin affär också. Jag ser inget fel med att tjäna en slant på att arbeta med spel. Ingen begär väl att den som står bakom disken i spelbutiken skall jobba gratis? (Även om många spelbutiksägare har en bedrövligt låg tim-lön).
Det är lite som när man tankar på en bemannad bensinstation. 50 liter och pumpen
visar 750:-. Sen när du går in och betalar i kassan har mackägaren lagt på 7:50 i avgift.
757:50. Men det är klart alla vill tjäna pengar. Snart blir det väl
entréavgift för att gå in i livsmedelsaffären.

Mvh Uffe
__________________
"Why "ATGtillsammans" is a model for future lottery games"
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-01, 11:06   #13
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 123

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Grant Visa inlägg
Det är lite som när man tankar på en bemannad bensinstation. 50 liter och pumpen
visar 750:-. Sen när du går in och betalar i kassan har mackägaren lagt på 7:50 i avgift.
757:50. Men det är klart alla vill tjäna pengar. Snart blir det väl
entréavgift för att gå in i livsmedelsaffären.

Mvh Uffe
Jämför det snarare med att du kommer till en bemannad bensinstation där det kostar 13.50 litern att tanka. Men då du inte tycker det är kul att tanka så ber du den som jobbar på macken att tanka åt dig men då kostar det 2% extra för att få bilen tankad.

Eller när du inte orkar bygga din egen bil utan ber någon bygga den åt dig, men då kostar också den där nya Volvon 450 000 istället för att du kunde få den för kanske 50 000 om du bara köpte delarna var för sig i första steget och byggde hela bilden från scratch själv.

Jag vet inte vad det är du ser som negativt i att betala en liten summa för att låta någon annan göra arbetet åt dig?

Många butiker idag tar en summa för att du ska slippa handla själv - och du får dessutom maten levererad till din dörr
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Joke747 (+1), Bowery (+2)
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-01, 11:21   #14
 
Reg.datum: jul 2018
Ort: Halland
Inlägg: 6 459
Sharp$: 17419
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Grant Visa inlägg
Det är lite som när man tankar på en bemannad bensinstation. 50 liter och pumpen
visar 750:-. Sen när du går in och betalar i kassan har mackägaren lagt på 7:50 i avgift.
757:50. Men det är klart alla vill tjäna pengar. Snart blir det väl
entréavgift för att gå in i livsmedelsaffären.

Mvh Uffe
Du tror inte den avgiften redan är pålagd på de 750 kr, eller tror du 750 kr är inköps priset på bränslet?

Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
AmaerildeRimfrost (+5)
viking90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-01, 11:35   #15
 
Grants avatar
 
Reg.datum: okt 2012
Ort: Slättelynga
Inlägg: 2 442
Sharp$: 6099
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av viking90 Visa inlägg
Du tror inte den avgiften redan är pålagd på de 750 kr, eller tror du 750 kr är inköps priset på bränslet?
Jag skojade, Preem tar 742:50 för bensinen och mackägarens förtjänst
är inbakad i pumppriset.

Jag för alltid denna typ av diskussion överallt även på banken när de vill ta ut
en uppläggningsavgift för att låna ut pengar.

Mvh Uffe
__________________
"Why "ATGtillsammans" is a model for future lottery games"
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td