Ämne: Bonustrading
Visa ett inlägg
Gammal 2019-01-03, 18:23   #1468
AmaerildeRimfrost
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 122

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av MikeHaggar Visa inlägg
Om jag satsar 2000 kr och vinner på börsen så har jag omsatt 2/5 ggr på låt oss säga Expekt (för enkelhetens skull). Om jag isället vinner på Expekt så har jag återigen omsatt 2/5 ggr. På börsen kan jag ta ut direkt men då skiter jag ju i den pågående bonusen och drar mig ur i förtid så vad var det för nytta att ha den?

Borde inte taktiken vara att satsa 5000 kr på börsen och 5000 kr på Expekt för då är bonusen på den sistnämnda omsatt och eftersom att oddsen var likvärdiga så har jag nu plussat. Eftersom att börsen tog några % avgift så spelade det ingen roll vilken sida som vann, avgiften är ju konstant oavsett om vinsten är hos börsen eller Expekt.
Spelar du 5000 på bägge sidor direkt så är det ju i praktiken som att först satsa 2000 kronor och sen ytterligare 3000 om du vinner på "fel" sida.

Men du vill ju inte satsa mer än nödvändigt eftersom att spelar du bara 2000 kronor och vinner på "rätt" sida så har du enbart förlorat 100 kronor då oddsen var på 1.95 på bägge sidor. Spelar du däremot hela 5000 direkt så kommer du få betala 250 kronor istället eftersom du förlorar 5 kronor för varje satsad hundralapp!
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat