Ämne: Bonustrading
Visa ett inlägg
Gammal 2019-01-03, 19:59   #1471
MikeHaggar
 
Reg.datum: sep 2015
Inlägg: 260
Sharp$: 1394
Standard

Vinstmaximering är den enda faktorn det där med fair eller inte bryr jag mig inte om. De är ju knappast rättvisa själva finns inget moraliskt i att någon som är duktig ska kunna bli limiterad t ex eller hur.


Ang. ämnet så försöker jag få ett grepp kring själva teorin bakom det här med bonustrading och vad matematiken går ut på. Finns det inget egenvärde i en 2/5 ggr omsatt bonus om börsen vann på första försöket utan detta får sitt värde först i efterhand, genom att du kan "jaga" dig tillbaka till din vinstpotential? Och själva vinsten beräknas alltid i förhållandet till summan av bonuspengarna så därför lönar det sig inte att satsa högre?

Ex 1: Börsen förlorar, omsättningen är 2 ggr. Nu går man in igen och spelar ytterligare 3000 kr på båda sidorna, nu är det skitsamma om börsen eller "Expekt" vinner för de befinner sig i exakt samma situation. Den totala insatsen har blivit runt 5000 kr och vinsten kommer att bli någonstans runt 800 kr beroende på hur oddsen och avgiften hos börsen.

Ex 2: Börsen vinner. Eftersom att bonusen summa var 1000 Kr och detta redan vunnits så gör den ingen nytta längre. Vinsten blir något mer eftersom att pengarna inte späddes ut på avgifter och de ev. oddsen som låg under 2.
MikeHaggar är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat