Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2019-01-03, 19:59   #1471
 
Reg.datum: sep 2015
Inlägg: 260
Sharp$: 1394
Standard

Vinstmaximering är den enda faktorn det där med fair eller inte bryr jag mig inte om. De är ju knappast rättvisa själva finns inget moraliskt i att någon som är duktig ska kunna bli limiterad t ex eller hur.


Ang. ämnet så försöker jag få ett grepp kring själva teorin bakom det här med bonustrading och vad matematiken går ut på. Finns det inget egenvärde i en 2/5 ggr omsatt bonus om börsen vann på första försöket utan detta får sitt värde först i efterhand, genom att du kan "jaga" dig tillbaka till din vinstpotential? Och själva vinsten beräknas alltid i förhållandet till summan av bonuspengarna så därför lönar det sig inte att satsa högre?

Ex 1: Börsen förlorar, omsättningen är 2 ggr. Nu går man in igen och spelar ytterligare 3000 kr på båda sidorna, nu är det skitsamma om börsen eller "Expekt" vinner för de befinner sig i exakt samma situation. Den totala insatsen har blivit runt 5000 kr och vinsten kommer att bli någonstans runt 800 kr beroende på hur oddsen och avgiften hos börsen.

Ex 2: Börsen vinner. Eftersom att bonusen summa var 1000 Kr och detta redan vunnits så gör den ingen nytta längre. Vinsten blir något mer eftersom att pengarna inte späddes ut på avgifter och de ev. oddsen som låg under 2.
MikeHaggar är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-03, 20:07   #1472
 
Reg.datum: jan 2015
Inlägg: 718
Sharp$: 3091
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AmaerildeRimfrost Visa inlägg
Beror ju helt på Jag kör ju fair mot bolaget och omsätter bonusen enligt villkoren och räknar med att kunna gå plus ändå men jag behöver inte ha samma marginaler utan kan trycka av på lite vad som. Så för mig är det ju viktigt att omsätta bonusen då jag inte "bonushorar" på det sättet att jag vill frigöra pengarna bara.

Men har du målet att enbart maximera vinsten och inte kan något om betting så är det ju skit samma om du omsätter bonusen. Du vill bara ha ut pengarna då.

Och skulle du tappa dina bonus och resten på bonusbolaget så upphör den och du behöver ju inte vid nästa insättning fortsätta omsätta då!
Men bolaget vet väl inte om man spelar "fair" eller inte?
bjarnea är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-03, 20:10   #1473
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 122

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bjarnea Visa inlägg
Men bolaget vet väl inte om man spelar "fair" eller inte?
De borde inte veta men man kan aldrig vara säker på vad det finns för kopplingar etc Men i grunden borde de inte veta om det nej
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-03, 23:23   #1474
 
Reg.datum: sep 2015
Inlägg: 260
Sharp$: 1394
Standard

Om man lyckas hitta regelbundna odds på över 2.00 så kommer man alltid att vinna hela bonuserbjudandets värde eller har jag missat något?
MikeHaggar är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-04, 06:56   #1475
 
mwickholms avatar
 
Reg.datum: okt 2014
Ort: Finland
Inlägg: 455
Sharp$: 2100
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av MikeHaggar Visa inlägg
Om man lyckas hitta regelbundna odds på över 2.00 så kommer man alltid att vinna hela bonuserbjudandets värde eller har jag missat något?
Det beror på vilket odds du kan boka mot. Ju närmare oddsen är varandra, desto bättre. Allra bäst är det om du kan spela till ett högre odds än du bokar. Att oddsen ska vara nära varandra gäller om bokningsoddset är högre än oddset på bolaget.

Det finns olika räknare på nätet där du kan testa vilka resultat olika odds ger.
mwickholm är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-04, 13:34   #1476
 
Reg.datum: sep 2015
Inlägg: 260
Sharp$: 1394
Standard

Är det för att bokningen inte behöver omsättas och den större risken med högre odds på spelet innebär en lite större chans att det förlorar där?

Det jag tänkte med över 2.00 är för att motverka Betfairs avgift på 5%. Så ett odds på 2.10 eller vad det nu ska vara innebär väl att man i praktiken nettovinner lika mycket som det man satsade - alltså samma sak som ett odds på 2.00 i praktiken. Och om man lyckas lägga bara dessa spel så kommer ju ens slutresultat bli fritt från avdrag och man behåller hela värdet av bonussumman?
MikeHaggar är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-04, 14:05   #1477
 
Reg.datum: okt 2017
Inlägg: 140
Sharp$: 924
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av MikeHaggar Visa inlägg
Är det för att bokningen inte behöver omsättas och den större risken med högre odds på spelet innebär en lite större chans att det förlorar där?

Det jag tänkte med över 2.00 är för att motverka Betfairs avgift på 5%. Så ett odds på 2.10 eller vad det nu ska vara innebär väl att man i praktiken nettovinner lika mycket som det man satsade - alltså samma sak som ett odds på 2.00 i praktiken. Och om man lyckas lägga bara dessa spel så kommer ju ens slutresultat bli fritt från avdrag och man behåller hela värdet av bonussumman?
Har du läst igenom någon introduktion till bonustrading? (Ditt antagande stämmer i sig, men du kommer sällan hitta odds med mer än 100% återbetalning totalt, alltså kommer du inte undan de 6.5% som betfairs avgift innebär).

Systemet bygger på att du får "gratispengar" från spelbolagen som du inte satt in själv. Det du sedan gör är att hitta odds på två olika sidor på två olika utfall som ligger så nära 100% (eller över) som möjligt i återbetalning. Med två utfall är exempelvis:

2.0 och 2.0
1.5 och 3.0
1.333 och 4.0

Exempel på odds som kommer ge dig 100% återbetalning. Sällan hittar du dock dessa odds, utan de ligger på kanske 98-99% återbetalning. Detta innebär att varje spel du lägger kostar några kronor. Eftersom du fått gratispengar av spelbolagen gör du dock fortfarande en nettovinst. Du vill spela så få spel som möjligt (alltså mest fördelaktigt att vinna direkt på sidan du INTE har en pågående bonus på) eftersom att du då "realiserar" din vinst, och inte behöver lägga fler spel (som skulle kostat ett par % styck). Det verkar som att du uppfattar det som att pengarna är förlorade om du förlorar på "bonussidan" och vinner på "betfair". Det är dom inte, eftersom du hedgar ditt bet med pengar som du fått av spelbolaget. Du gör din vinst oavsett vilken sida pengarna hamnar på i slutändan om du gör rätt.

Senast redigerad av bollen32 den 2019-01-04 klockan 14:09.
bollen32 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-04, 14:41   #1478
 
Reg.datum: sep 2015
Inlägg: 260
Sharp$: 1394
Standard

Jag har läst där i trådstarten men är inte säker på vissa detaljer.

Som jag förstår det så är bonussidan är en slags "backup" ifall att vinsten på börsen inte gick in, för om den gick in så var nettovinsten där ju lika stor som den erbjudna bonusen och då blir det överflödigt att fortsätta spela. Av den orsaken är scenario 1 profit direkt medan scenario 2 innebär att man måste arbeta för profiten. Inte bara det utan scenario 2 betyder också att man faktiskt backade lite pga Betfairs avgift och att man kanske spelade/bokade odds på 1.95 eller liknande.

Det optimala vore väl om båda oddsen är över 2.00 då behöver de inte ens ligga nära varandra utan det går bra att Expekt ger 2.15 medan Betfair 2.00. Då är det inte bara frågs om förlustminimering utan ren profit även på själva satsnings/bokningstillfället. Man går alltså som en ännu större vinnare än vad som ens var målet typ som en belöning på belöningen!
MikeHaggar är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-04, 16:09   #1479
 
mwickholms avatar
 
Reg.datum: okt 2014
Ort: Finland
Inlägg: 455
Sharp$: 2100
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av MikeHaggar Visa inlägg
Det optimala vore väl om båda oddsen är över 2.00 då behöver de inte ens ligga nära varandra utan det går bra att Expekt ger 2.15 medan Betfair 2.00. Då är det inte bara frågs om förlustminimering utan ren profit även på själva satsnings/bokningstillfället. Man går alltså som en ännu större vinnare än vad som ens var målet typ som en belöning på belöningen!
Som sagt så gäller det att oddsen ska vara så nära varandra som möjligt om oddset på bolaget är mindre än oddset på börsen, eftersom du förlorar mer ju större skillnaden är. När båda oddsen är samma blir det plusminus noll (bortsett från kommissionen). Om bokningsoddset är lägre än oddset på bolaget kommer du tjäna pengar.

Båda oddsen behöver inte vara över 2, som bollen32 skrev finns även en hel del andra kombinationer som ger 100 % återbetalning än 2 mot 2, t.ex. 1,10 mot 11 (notera att detta handlar om spela-odds, inte boka). När det handlar om bokningar (det andra oddset i mina exempel är bokningsodds) har det ingen skillnad om det är 1,80 mot 1,80, 2,60 mot 2,60 eller 4 mot 4, på alla dessa blir det plusminus noll om vi inte räknar med kommissionen. 1,80 mot 1,80 är ju förstås mer sannolikt att du vinner på bolaget och måste fortsätta omsätta, medan 4 mot 4 ger en mindre sannolikhet att du vinner på bolaget men samtidigt behöver du mer pengar på börsen för den bokningen.

Att hitta 2,15 mot 2 är långt ifrån vardagsmat. Om det börjar röra sig om stora skillnader, till exempel 2,50 mot 2 finns risken att bolaget klassar sitt odds som felsatt och voidar ditt spel.
mwickholm är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-04, 16:40   #1480
 
Reg.datum: okt 2017
Inlägg: 140
Sharp$: 924
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av MikeHaggar Visa inlägg
Jag har läst där i trådstarten men är inte säker på vissa detaljer.

Som jag förstår det så är bonussidan är en slags "backup" ifall att vinsten på börsen inte gick in, för om den gick in så var nettovinsten där ju lika stor som den erbjudna bonusen och då blir det överflödigt att fortsätta spela. Av den orsaken är scenario 1 profit direkt medan scenario 2 innebär att man måste arbeta för profiten. Inte bara det utan scenario 2 betyder också att man faktiskt backade lite pga Betfairs avgift och att man kanske spelade/bokade odds på 1.95 eller liknande.

Det optimala vore väl om båda oddsen är över 2.00 då behöver de inte ens ligga nära varandra utan det går bra att Expekt ger 2.15 medan Betfair 2.00. Då är det inte bara frågs om förlustminimering utan ren profit även på själva satsnings/bokningstillfället. Man går alltså som en ännu större vinnare än vad som ens var målet typ som en belöning på belöningen!
Kika in denna: https://www.sharps.se/spelskola/bonustrading

Hela systemet bygger alltså på att vi kan spela för MER pengar än vad vi själva satt in. Du sätter in 1000 kr på [Valfri bonussida] och får då 100% bonus. Vi har 2000kr på den sidan. På betfairs oddsbörs sätter du in 2000kr av dina egna pengar. Vi har nu totalt 4000kr i kapital att spela för, men har bara satt in 3000kr. Denna extra tusenlapp ska vi försöka få ut så mycket som möjligt av.

Som du beskriver är det såklart optimalt om återbetalningen på ett spel är mer än 100% (detta kallas arbitragebet eller surebet). Att hitta sådana spel är sällsynt. Gör du det handlar det om 0.2-2% i ren profit oftast. Inget man blir fet på, men en välkommen extrakaka om man snurrar runt lite deg.

Det du kommer hitta istället är odds som är satta någonstans runt 2.0 på spelare 1 på sida 1, och 1.95 på spelare 2 på sida 2. Återbetalningen på att sätta pengar på båda spelare i detta spel är alltså under 100% (för att få 100% behöver vi i detta fall odds 2.0 på spelare 1, och odds 2.0 på spelare 2). Placerar du tidigare beskrivna spel med BARA dina egna pengar FÖRLORAR du (lite) pengar oavsett vad som händer. MEN, eftersom vi har fått pengar som inte är våra från början, har du nu istället en "nettovinst", som kommer börja ätas upp lite för varje spel du lägger.

Man kan skriva en bok om detta och det kan vara klurigt att förstå i början, men det hela är egentligen bara en balansering av kapital på sida 1 och sida 2, och att vikta insatser efter odds för att balansera vinsten/förlusten oavsett utgång i spelet. Läs igenom guiden och se om det klarnar!
bollen32 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-04, 21:53   #1481
 
Reg.datum: maj 2018
Inlägg: 30
Sharp$: 143
Standard

Ni som använt Smarkets som börs tidigare, hur gör ni nu? Har ni gått över till Betfair och betalar 6,5% kommission, eller går det att få ner den?

Känns lite segt att vänta på Smarkets svenska licens men Betfairs avgifter är ju löjliga.
ZlatanVM18 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-05, 09:52   #1482
 
Reg.datum: sep 2015
Inlägg: 260
Sharp$: 1394
Standard

Varför ska man satsa mer än vad man satt in istället för lika mkt? Om bonusen är 100% och jag satt in 1000 kr så har de gett mig 1000 kr extra - varför ska jag satsa 2000?
MikeHaggar är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-05, 09:55   #1483
 
Reg.datum: mar 2017
Inlägg: 201
Sharp$: 992
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av MikeHaggar Visa inlägg
Varför ska man satsa mer än vad man satt in istället för lika mkt? Om bonusen är 100% och jag satt in 1000 kr så har de gett mig 1000 kr extra - varför ska jag satsa 2000?
Allvarligt, om du fortfarande inte fattar efter all hjälp du har fått samt hänvisning till guider kanske du ska hitta på något annat med din tid?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
sskssk (+100), kisumu (+100)
Robsessed är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-05, 09:57   #1484
 
Reg.datum: jun 2016
Inlägg: 572
Sharp$: 1712
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanVM18 Visa inlägg
Ni som använt Smarkets som börs tidigare, hur gör ni nu? Har ni gått över till Betfair och betalar 6,5% kommission, eller går det att få ner den?

Känns lite segt att vänta på Smarkets svenska licens men Betfairs avgifter är ju löjliga.
Jag säkrar mellan spelbolag, hittar bra odds via oddsportal.com (spelar bara på stora ligor)
Morgan007 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-05, 10:07   #1485
 
Reg.datum: sep 2015
Inlägg: 260
Sharp$: 1394
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Robsessed Visa inlägg
Allvarligt, om du fortfarande inte fattar efter all hjälp du har fått samt hänvisning till guider kanske du ska hitta på något annat med din tid?

Nej vill hitta på det här när vinsterna är garanterade.
MikeHaggar är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



LinkBacks (?)
LinkBack to this Thread: https://www.sharps.se/forums/taenkarhoernan/782-bonustrading/
Postat av For Type Datum
Shawshank Betting - This thread Refback 2012-06-19 17:12

td