Sharps Travexpert Dahle ansvarar för veckans spelförslag till morgondagen och här kommer några av hans tidiga tankar:
--------------------------------------------------------------------------------------------------
Det är Bergsåker och Solvalla som delar på veckans V86 och här kommer mina första tankar inför morgondagens omgång.
V86-1
Första loppet går över 2640m och favorit blir
nr.5 Zorro Swing. Gjorde det bra sist på V75 från dåligt läge och avslutade snabbt som trea bakom Exklamation Mark och Its Showtime Zaz. Lättare motstånd denna gång och solklar förstahäst.
Men
nr.6 Salong har bjudit på grymma avslutningar och är inte långt efter i ranken här. Mitt tredje streck hamnar på
nr.7 Mountain Cleaver som har mycket fart i kroppen och jag blir inte förvånad om man vinner detta. Sist var hon med i ett lopp som vanns av Double Exposure.
Streckar vi på mer är det
nr.10 Doctor Doxey Zenz som har gått en hel del lopp på V75, men brukar gå bäst från framspår.
V86-2
Nr.6 Global Undecided hann inte fram sist på V75 från spår 10, men gick bra till slut fram till fjärde platsen. Stor favorit men det är den bästa spiken i omgången. Jorma ska bara sätta denna straffspark.
V86-3
Kallblod och lång distans. JOP blir favorit med
nr.2 Guli Tor. Nu med lopp i kroppen. Janne verkar vara uppåt och tror på bra chans. Svårt lopp tycker jag och vill helst inte spika i kallblodslopp då de är osäkra och kan galoppera precis när som helst.
Nr.10 K.A. Priol, nr.12 Bonaldo och
nr.6 Brenne Brakar är alla tidiga streck emot. Men man får plugga mer i detta lopp fram till inlämning.
V86-4
Anders Eriksson tillbaka i sulkyn på
nr.7 Wrongdoer och det kan vara lösningen. Loppet känns i övrigt rätt ojämnt och kan troligtvis lösas med några få hästar. I första hand
nr.12 Grammofon (nu med Emilia Leo),
nr.5 Incora Zon och
nr.11 Day of Love.
V86-5
Här är jag inne på att Daniel Wäjersten som kör
nr.5 M.C.C Orlando har väldigt bra chans och känns som ett spikförslag. Hade dåligt läge sist på V75 men avslutade helt ok. Bra spår nu och lättare motstånd. Hoppas Daniel trycker sig till spets och då blir ekipaget svårslagna. Som det ser ut nu så blir det spik på 5.
V86-6
Här tror jag skrällen kommer och jag kommer helgardera. Första strecket ger jag till
nr.1 Enjoys Pajazzo som har bästa läget och kan få loppet. Man siktar på antigen spets eller rygg ledaren. Men som sagt, här blir det troligtvis en helgardering i hopp om skräll.
V86-7
Nr.7 Survival Kit radar upp segrarna tillsammans med Ulf Eriksson. Ekipaget trivs verkligen ihop och här blir man favorit med all rätta. Går bra på alla distanser och det ska vara bra chans till seger igen.
Nr.11 Mrs Lindy går ner i klass men har ett dåligt spår, behöver maxklaff.
Nr.4 Tyson Bi fick sen lucka och föll på målfoto senast, revansch nu? Nämner också
nr.5 Duke of Mearas och
nr.3 Staro Kickback som har fina lägen över kort distans.
V86-8
I avslutningen kommer Björn Goop med två hästar som är betrodda båda två. Själv kör han
nr.1 Topspin, medan Calle Jepson rattar
nr.3 Arvika By Night. Båda ses med chans.
Men jag gillade avslutningen på
nr.7 Fast Moving Cash senast. Kanske skulle man vunnit för att man skulle varit helt nöjd med insatsen, men vinnaren (Barry Wadd) svarade bra i spets. Nu är det bara ston emot och gör man om loppet man gjorde sist så är det bra chans att vinsten kommer nu istället.
Nr.5 Micro Lady förstärks i sulkyn av Jorma och den måste med, samt
nr.4 Bear Victory som också blir förstärkt i sulkyn i form av Sir Tobby. Här blir det nog att strecka några stycken.
--------------------------------------------------------------------------------------------------
Spelförslaget kommer ut under onsdagskvällen i sin helhet och omgången är öppnad för inköp nu för de som har tagit plats i laget.
Sharps Travexperter lirar även "egna" lappar hos vårt ombud. Här finns flera varianter av storlekar och upplägg.
För er som ännu inte hittat dit så har ni länken här:
https://tillsammans.atg.se/inbjudan/437M-DGRV-71499
Lycka till!