Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2019-01-12, 19:38   #1
 
Reg.datum: jul 2018
Ort: Halland
Inlägg: 6 458
Sharp$: 17411
Standard

V86 Bergsåker/Solvalla 16/1


Bergsåker
Längd: 1000 m
Bredd: 21,5 m (2140 m), 21,0 m (1640 m)
Upplopp: 200 m
Open stretch: Nej
Vinklad startbilsvinge: Nej

Solvalla
Längd: 1000 m
Bredd: 20,7 m (2140 m), 21,7 m (1640 m)
Upplopp: 196 m
Open stretch: Nej
Vinklad startbilsvinge: Nej

Lördagkväll, besviken över V75 och jag börjar spana in V86 listorna lite noggrannare, party party

Avd1: 5 Zorro Swing och 6 Salong har visat fin form den senaste tiden, de tidiga spelarna har enligt mig glömt 7 Mountain Cleaver en del möter enklare motståndare nu än t.ex. Double Exposure...

Avd2: 6 Global Undecided fick för långt fram senast men avslutade ganska bra på upploppet till en 4:e plats nu är de hemma på Solvalla igen där brukar ju Nurmos hästar gå extra bra.

Avd3: Kallblod, Jan Olov Persson har "bara" två hästar till start varav den ene har pausat i 1½ månad den andra i 5 månader...6 Brenne Brakar fastnade näst senast bakom en trött ledare och fick fritt senast och avslutade då bra och gick förbi många hästar på upploppet till en 4:e plats i ett lopp där en viss Månprinsen vann...6 Brenne Brakar står alldeles utmärkt inne i loppet med med en övre gräns på 800 000kr och han har 799 216kr på kontot

Avd4: Lärlingslopp & Ungdomslopp bästa kuskarna sitter bakom 7 Wrongdoer (Anders Eriksson) 12 Grammofon (Emilia Leo) enligt mig men 9 Grand Illusion och 10 Uret är nog snäppet vassare hästar och bakspår kan vara helt okej i ett lärlingslopp där det ofta gasas en del ifrån start.

Avd5: Vart hamnar 1 Arnei´s Best Boy från start? Kan troligen inte svara upp ledningen men får den lucka kan den bli farlig. Gick bra bakom Tsar Brodde senast. 5 M.C.C Orlando fick långt fram senast och avslutade snabbt på upploppet utan att nå en framskjuten placering. 11 Dardonas känns inte lika vass nu när den inte kommer åt spets. 12 Our Soleado är bra och tål grovjobb senast kördes den mestadels i dödens och blev bara slagen av en Special Major som kördes i ryggar fram till upploppet. 9 Bältra Spider står fint inne i loppet om kommer ifrån en seger mot okej motstånd.

Avd6: 2 Cyborg ledde länge senast dock spetsade den från spår 1 på volten blir svårare nu från spår 2 men skulle den med ett halv mirakel att spets därifrån är detta loppet ett halvt varv kortare. 8 Nesta Bob har en fin resultat rad där nästan bara vinsten saknas och spår 8 i volten behöver inte vara så illa.

Avd7: 4 Tayson Bi skrek den nästagångare om på nyår när den fick backas "fri" sent men blev var för kort till mål för att hinna fram då Dream Night Palema med Åke Svanstedt höll undan. 7 Survival Kit har börjar bygga ett staket i sin resultat lista men spår 7 och på sprinterdistans ställer ju en del frågetecken. 11 Mrs Lindy med ett dåligt spår men lättare motstånd nu en senast och spännande med O.Kylin Blom istället för Ulf Ohlsson denna gång se om det ge något.

Avd8: Björn Goop med två bra hästar i loppet kör själv 1 Topspin kan den hålla upp ledningen här? Tveksamt va...Men gör den de har en bra statistik där 2 av 2 från spets. 3 Arvika by Knight leverarade inte alls som favorit förra veckan formen verkar inte sitta där, i samma lopp spurtade dessutom 7 Fast Moving Cash bra till andra plats.
11 Imma Hanover var också med i det loppet fick ett tufft lopp i dödens och blev omsprungen av en hel del på upploppet.

Trevlig Lördagkväll på er!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Dahle (+8), AmaerildeRimfrost (+9), Gotland (+10), Heppson (+2), NAFETS (+5), Bowery (+5), Dahle (+8), sigh (+5), Torstens (+5), CalleP (+5)

Senast redigerad av viking90 den 2019-01-13 klockan 20:17.
viking90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-13, 18:56   #2
 
Reg.datum: jun 2018
Inlägg: 5 382
Sharp$: 4405
Standard

Efter en nästintill helt travfri helg var jag tvungen att slå en koll på onsdagens tävlingar.
Avd 3 samt 4 känns ju vidöppna, kallblodsloppet tycker jag inte det känns som att nån är helt borta, rätt dryg distans med. Här kan det smälla tror jag, likadant med lärlingarna.. är aldrig att lita på. Precis som viking nämnt här ovan så tror jag så här på söndag kvällen att grammofon kan ha en vettig vinstchans, får väl se vart procenten tar vägen.

Tänkbara spikar såhär tidigt in på omgången kan tänkas vara ZORRO SWING, GLOBALEN samt TOPSPIN

Roliga drag- AVD 5 UPBEAT MUSIC
AVD 6 - UKULELE FRONTLINE

Hela omgångens miljondrag- AVD 7 CALLE LADAY 0% i skrivande stund, vinna kanske är långsökt men denne är inte så tokig! Varit ute i ganska enkla lopp senaste 2 av 3, men sist hade den bricka 11 och vinnaren där var ingen mindre än toutre, kolla in Calles spurt när den går ut i 3e spår sista kurvan. PASS UPP, jag tar med den på alla lappar onsdag.

Lycka till!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Dahle (+8), Heppson (+5), sigh (+5)

Senast redigerad av Bowery den 2019-01-13 klockan 19:10.
Bowery är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-14, 19:56   #3
 
Reg.datum: maj 2017
Inlägg: 869
Sharp$: 4380
Standard

AVD 7 CALLE LADAY
kire1111 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-15, 09:30   #4
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 733
Sharp$: 37600
Standard

Tidiga spikar är Global Undecided (står vettigt till och bör ha bra chans i det här gänget) och Guli Tor (Bra spår och det är dags för en vinst i regi Persson).
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-15, 14:11   #5
Administrator
 
Reg.datum: feb 2017
Inlägg: 7 740
Sharp$: 9126
Standard

Sharps Travexpert Dahle ansvarar för veckans spelförslag till morgondagen och här kommer några av hans tidiga tankar:


--------------------------------------------------------------------------------------------------

Det är Bergsåker och Solvalla som delar på veckans V86 och här kommer mina första tankar inför morgondagens omgång.


V86-1
Första loppet går över 2640m och favorit blir nr.5 Zorro Swing. Gjorde det bra sist på V75 från dåligt läge och avslutade snabbt som trea bakom Exklamation Mark och Its Showtime Zaz. Lättare motstånd denna gång och solklar förstahäst.

Men nr.6 Salong har bjudit på grymma avslutningar och är inte långt efter i ranken här. Mitt tredje streck hamnar på nr.7 Mountain Cleaver som har mycket fart i kroppen och jag blir inte förvånad om man vinner detta. Sist var hon med i ett lopp som vanns av Double Exposure.

Streckar vi på mer är det nr.10 Doctor Doxey Zenz som har gått en hel del lopp på V75, men brukar gå bäst från framspår.


V86-2
Nr.6 Global Undecided hann inte fram sist på V75 från spår 10, men gick bra till slut fram till fjärde platsen. Stor favorit men det är den bästa spiken i omgången. Jorma ska bara sätta denna straffspark.


V86-3
Kallblod och lång distans. JOP blir favorit med nr.2 Guli Tor. Nu med lopp i kroppen. Janne verkar vara uppåt och tror på bra chans. Svårt lopp tycker jag och vill helst inte spika i kallblodslopp då de är osäkra och kan galoppera precis när som helst. Nr.10 K.A. Priol, nr.12 Bonaldo och nr.6 Brenne Brakar är alla tidiga streck emot. Men man får plugga mer i detta lopp fram till inlämning.


V86-4
Anders Eriksson tillbaka i sulkyn på nr.7 Wrongdoer och det kan vara lösningen. Loppet känns i övrigt rätt ojämnt och kan troligtvis lösas med några få hästar. I första hand nr.12 Grammofon (nu med Emilia Leo), nr.5 Incora Zon och nr.11 Day of Love.


V86-5
Här är jag inne på att Daniel Wäjersten som kör nr.5 M.C.C Orlando har väldigt bra chans och känns som ett spikförslag. Hade dåligt läge sist på V75 men avslutade helt ok. Bra spår nu och lättare motstånd. Hoppas Daniel trycker sig till spets och då blir ekipaget svårslagna. Som det ser ut nu så blir det spik på 5.


V86-6
Här tror jag skrällen kommer och jag kommer helgardera. Första strecket ger jag till nr.1 Enjoys Pajazzo som har bästa läget och kan få loppet. Man siktar på antigen spets eller rygg ledaren. Men som sagt, här blir det troligtvis en helgardering i hopp om skräll.


V86-7
Nr.7 Survival Kit radar upp segrarna tillsammans med Ulf Eriksson. Ekipaget trivs verkligen ihop och här blir man favorit med all rätta. Går bra på alla distanser och det ska vara bra chans till seger igen.

Nr.11 Mrs Lindy går ner i klass men har ett dåligt spår, behöver maxklaff. Nr.4 Tyson Bi fick sen lucka och föll på målfoto senast, revansch nu? Nämner också nr.5 Duke of Mearas och nr.3 Staro Kickback som har fina lägen över kort distans.


V86-8
I avslutningen kommer Björn Goop med två hästar som är betrodda båda två. Själv kör han nr.1 Topspin, medan Calle Jepson rattar nr.3 Arvika By Night. Båda ses med chans.

Men jag gillade avslutningen på nr.7 Fast Moving Cash senast. Kanske skulle man vunnit för att man skulle varit helt nöjd med insatsen, men vinnaren (Barry Wadd) svarade bra i spets. Nu är det bara ston emot och gör man om loppet man gjorde sist så är det bra chans att vinsten kommer nu istället.

Nr.5 Micro Lady förstärks i sulkyn av Jorma och den måste med, samt nr.4 Bear Victory som också blir förstärkt i sulkyn i form av Sir Tobby. Här blir det nog att strecka några stycken.


--------------------------------------------------------------------------------------------------


Spelförslaget kommer ut under onsdagskvällen i sin helhet och omgången är öppnad för inköp nu för de som har tagit plats i laget.



Sharps Travexperter lirar även "egna" lappar hos vårt ombud. Här finns flera varianter av storlekar och upplägg.

För er som ännu inte hittat dit så har ni länken här:

https://tillsammans.atg.se/inbjudan/437M-DGRV-71499



Lycka till!
__________________
Mer kass än vass - men glad ändå!


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
viking90 (+8)
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-15, 15:37   #6
 
Reg.datum: maj 2017
Inlägg: 869
Sharp$: 4380
Standard


1
5ZORRO SWING
2
6GLOBAL UNDECIDED
3
1234610
4
4579101112
5
512
6
126
7
9CALLE LADAY
8
1357911
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Bowery (+5)
kire1111 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-15, 16:48   #7
 
Reg.datum: jul 2018
Ort: Halland
Inlägg: 6 458
Sharp$: 17411
Standard

7 Mountain Cleaver i avd 1 struken nu, känns som ett stensäkert lås just nu på Zorro Swing och Salong får väl försöka analysera sönder loppet och hitta spiken...
viking90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-15, 16:52   #8
 
Reg.datum: jun 2018
Inlägg: 5 382
Sharp$: 4405
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kire1111 Visa inlägg

1
5ZORRO SWING
2
6GLOBAL UNDECIDED
3
1234610
4
4579101112
5
512
6
126
7
9CALLE LADAY
8
1357911
Också fått upp ögonen för Calle ser jag
Bowery är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-15, 20:25   #9
 
Reg.datum: jul 2018
Ort: Halland
Inlägg: 6 458
Sharp$: 17411
Standard

Ni har väl inte glömt/missat att säkra er en andel till morgondagens V86:a?

Vissa av oss visar gryende form, Gotlands satte GS75 i lördags men en utdelning på 10k,
Dahle hade sex rätt och en första reserv på V75 i lördags så där var det nära fullpott också. Dessa två, plus mig själv lägger andelarna imorgon!

Min egna form är sisådär satte åtminstone Lunch Dubbel idag till dryga 26 gånger pengarna! Så formen är förhoppningsvis på uppåtgående här med!

Länk till ombudssidan har ni här under :

https://tillsammans.atg.se/inbjudan/2GMP-6BFK-71499
viking90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-16, 00:26   #10
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Jens Eriksson påstar att han möter ett enklare gäng nu! Haha kolla vilket gäng 4 Rosso Pomodoro mötte dem två senaste gångerna, Eva I.H. o Vic de Luxe! 14,4am på väldigt tung bana. Jobbigt med en trött John Östman dock. Tror inte Jens vinner om han får samma tryck av Salong över 2640m. Då vinner ingen av dem och 4 eller 10 borde ta det då. Skulle vilja spika Jens men vågar inte speciellt när Atg har honom under nyheter. Alla snack hästar torskar nästan alltid. Dessutom har både Salong och Zorro inte lika mycket pengar på sig som nr 4 och 10 men form slår klass jag vet. Tror det kan bli riktigt bra betalt imorgon och jag vill varna för några hästar:

Avd1. 4, 10 som ni vet.

Avd2. 5 M.T. Malkin (har slagit Whos Who) säger kanske inte så mycket nu men har en 12,7am tid som bäst, vet dock inte formen? Även 3 och 11, Örjan och Björn går aldrig att räkna bort. Björn Röcklingers häst är helt ok oxå. Skulle Jorma göra bort sig med omgångens största favorit så bör dessa tas med.

Avd3. Har ingen koll på Kallbloden här förutom att 2 Guli Tor nog är bästa hästen skulle jag tro med ett bra spår. Spik 48% helt ok.

Avd4. Tror att nån av tjejerna vinner, kvittar vilken. Helgardera eller ta bara brudarna

Avd5. Varnar för 2 Ready Lane som har ett lopp i kroppen (kolla arkivet och se vilka lopp den varit ute i och redan i comebacken gjorde från spår 15 senast. Brukar faktiskt köras av Daniel Wäjersten som är favorit i loppet. Varnar även för 9 Bältra Spider som skrällvann senast.

Avd6. Öppet lopp men spåren borde vara avgörande här 1,3,6,7 volt. 2 Cyborg om den kommer till från spår 2 men kan bli galopp eller säker start och hamna på vingel.

Avd7. 3 Staro Kickback är snabb ut liksom 4 Tyson Bi kan bli körning vilket gynnar 5 Duke of Mearas 7 Surivival Kit och speciellt 11 Mrs.Lindy. Tror att dessa hästar räcker om man nu inte spikar 7 men spåret är ju uruselt över kort om den nu inte kan vinna från dödens. Lurigt.

Avd8. Ta det ni har råd med. Öppet Öppet! Men mina skrällar är 4,9,11. Tänkte först chansspika 7 Fast Moving Cash som är värd en vinst men tråkigt spår och trött kusk gör nog att jag garderar med många.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
viking90 (+8), tosjodin (+10)

Senast redigerad av HuBBaBuBBa den 2019-01-16 klockan 00:44.
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-16, 09:00   #11
 
Reg.datum: jan 2015
Inlägg: 364
Sharp$: 2064
Standard

9 Lovely Secret i sista avd. Veckans smocka eller blir det skrik?
NAFETS är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-16, 09:11   #12
Administrator
 
Reg.datum: feb 2017
Inlägg: 7 740
Sharp$: 9126
Standard

Och så strök man Zorro Swing!
__________________
Mer kass än vass - men glad ändå!


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-16, 09:41   #13
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 733
Sharp$: 37600
Standard

Då har de strukit 2 av mina 3 streck i första loppet. Därmed så framstår även Salong som en spik. Den kommer dock få många streck och går från vinterbana till Bergsåkers. Det bör inte vara några problem.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-16, 09:54   #14
 
Reg.datum: jun 2018
Inlägg: 5 382
Sharp$: 4405
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Gotland Visa inlägg
Och så strök man Zorro Swing!
Neeeeej!!! Värsta strykningen, hade varit underbart till 40-50% att inleda med den, tror den hade varit stenklar. Typiskt , bara påbörja ny jakt då
Bowery är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-16, 13:05   #15
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 733
Sharp$: 37600
Standard

Jag läser att en del tycker att det är en jättesvår omgång. Själv tycker jag att den på förhand inte alls ser så svår ut, utöver att det alltid är svårt med V86 och V75.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td