Visa ett inlägg
Gammal 2019-01-20, 15:05   #1
olle

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 61673
Standard

V75 Kalmar 26 jan

Som vanligt kul med lite tidiga tankar innan man sett ett enda tips och innan startlistorna ens är klara.
Dubbla V75or nästa helg när det är lönehelg. En meningslös extra V75a i Bollnäs på söndagen för att atg ska dra in pengar. Ett annat lopp den dagen som dessutom är hela vinterns lopp med stort L.

V75-1

Hultman sa i onsdags att Illuminati kommer gå rakt upp i gulddivisionen och då ska den väl som omgångens troligen största favorit bara vinna i brons.

V75-2

I klass 2 har jag rätt dålig koll på hästarna när jag bara kollar travet sporadiskt just nu. Spontant tippas Majestic Wine som har tre raka och rekordsänkt varje gång. Senast 14,8 från spår 11. Men ska sägas att jag inte sett loppen.
Alla hästarna i loppet bra startpoäng så måste egentligen kolla mer för att ranka det.

V75-3

Jairo blir väl favorit . Frågan är dock om den toppas på lördag för att kvala in till en guldfinal i slutet av mars när den veckan efter detta lopp väl ska ut i guldfinalen på Åby?
Timone Ek var det megaskrik på senast men var väl inget vidare om jag minns rätt.
Darling Mearas måste ha en tuff uppgift att gå ut mot hingstarna i högsta klassen.

V75-4

Stolopp som inte är ett ordinarie V75 lopp. Ingen vidare klass på detta. Utan att ha läst på tippar jag Majons Ivory som har två raka. Voltstart?

V75-5

Hyfsat klass 1 försök. Får Kaiser Håleryd bra spår i detta kortlopp borde det väl vara toppchans. Vann överlägset senast på en topptid och vill minnas att kusken hyllade prestationen rejält i vinnarcirkeln.

V75-6

En ganska dålig silverdivision. Global Trust blir väl favorit om bra spår men den imponerade inte om jag minns rätt senast den var ute i slutet på dec.

Ser lite halvlurigt ut annars.. Vad är statusen på Sahara One från Lugauers formstall? Har ju inte startat i Sverige på länge.

Tippar Master Crowe på att den nu har ett lopp till i kroppen, funkar bra med skor och att jag tycker silverloppet senast med bl a Olle Rols och Västerbo Exact på Jägers var mycket värre. Bra spår stärker tron på den.

V75-7

Detta 3140 m lopp ser mycket lurigt ut. Rätt dåligt lopp och vad jag kan se finns det inte mycket att gå på vad gäller meriter över tre varv för de flesta. Ett undantag finns. Just Wait And See vann Örebro international sent i våras men det loppet minns jag som det var igår då jag spelade den rejält på första barfota runt om bland annat. Då stod den där framme. Nu längst bak och blir som bekant inget skoryck. Men i nuläget är det väl bara Othala man kan tippa före möjligtvis . Inte minst på att CJ Jepson är uppsatt som kusk istället för Christian Fiore.

Sammanfattningsvis är det väl ingen kanonomgång direkt men ser väl så här en vecka innan inte olösligt ut direkt även om man inte har samma spelbudget som betaltjänsterna.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
viking90 (+7), Henkezan (+5)

Senast redigerad av olle den 2019-01-20 klockan 15:07.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat