Jag gillar Illuminati som ser ut att bli Lövgrens nästa stjärna. Lite trist spår, men räds nog inte dödens och krossar nog allt.
Vad har hänt med Victory Topline efter vilan? Det är trots allt en häst som är rätt sparsamt startad och borde ha mycket kvar att ge. Två lopp i kroppen och bakspår gör att den inte blir överdrivet mycket streckad här. Det står några hyggliga hästar med framspår också.
Jairo har bra chans om han kommer ut, men är ju inte någon pil från innerspår auto. Timone Ek gick jag på förra gången, men usch vilken bedrövelse. Det blir intressant att se vad de säger om hästen nu. Behöver nog fler lopp och frågan är om den har gjort sitt bästa. Just nu så är Speedy Foxy Vicane favorit, men jag vet inte vad jag ska tro om det. Många gamlingar med i det här loppet.
Fjärde loppet har jag inte så mycket att säga om för närvarande. Lövgren med bra chans igen, nu med favoriten Marjons Ivory. Måste kolla närmare på motståndet. Antingen vinner favoriten eller så ser det rätt öppet ut.
Kaiser Håleryd är många inne på ser jag. Inte helt fel, kan vara en spik och god chans om spets.
Sjätte loppet ser rätt öppet ut. 15 hästar till start över tre fållor. Det kan hända saker.
Första tanken är att Master Crowe bör ha en bra chans mot de här hästarna, men det som talar emot är distansen. Jag tror han är gynnad av medeldistans och längre. Favoriten Global Trust går bra på kort. Hoppade från samma läge senast, men öppnade rätt bra vid tidigare förstaspår även om han inte kunde stå emot Disco Volante. Det blir nog till att ta en handfull hästar här.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
|