Untersteiner har två toppchanser i Kaiser Håleryd och Majestic Whine. Spets och slut så det sjunger om det. Ingves och Henriette Larsen är dessutom två bra kuskar som säkerligen förvaltar chanserna på bästa sätt.
Bästa chansen i omgången har såklart Illuminati men den lär bli omgångens megalampa och trots allt har den galopperat några gånger (egentligen inte osäker). Vi får avvakta och se hur det ser ut på lördag men har svårt att se hur den ska kunna förlora.
Dooleys U.N.G var grym senast med jänkarvagn. Volt nu och då vanlig vagn igen? Men den såg så fin ut och om Kim Eriksson skulle kunna komma till spets här tror jag de vinner. Hade varit kul om Oskar Svanberg kunde kommentera sina chanser här (det har han gjort förut). Hursomhelst tror jag Dooleys U.N.G har en god segerchans och lär inte bli favorit.
Global Trust gillar jag skarpt. Torskade senast som dunderfavorit och blir troligen favorit igen? Har strulläge och den lär inte hålla upp spets och är då sårbar, kan bli galopp dessutom. Men kapacitet finns och blir över i detta sällskap, OM den inte blir så mycket betrodd (strulläge, g-risk, senaste starten) kan det vara en chansspik på den skyhöga kapaciteten?
Senast redigerad av legolasse den 2019-01-22 klockan 08:41.
|