Citat:
Ursprungligen postat av AmaerildeRimfrost
Brukar inte kolla sådana videor då det oftast är för smärtsamt eller "äckligt". Dock gjorde jag ett undantag här och det är ju djupt tragiskt allting. Videon berättar åtminstone hur knäckt människan är och hur hoppet om att kunna vara lycklig försvunnit. I det tillståndet (möjligen i samband med annan sjukdom) så kan man nog vara beredd att göra det mesta - oavsett om det blir bra eller ej. Väldigt desperation och ensamhet lyser rakt igenom allt. Antagligen sköt han sina barn så de skulle slippa lidande.
Jag stör mig dock på kommentarer som inte tänker två varv extra. Som direkt attackerar. Alla är nog överens om att det här antagligen inte var den bästa lösningen. Men har man aldrig varit i närheten av hans situation ska man nog inte uttala sig så dömande.
Det är skillnad på känslomässig reaktion och förnuftsmässig. Speciellt på ett forum för sportsbetting borde väl förnuftet råda bättre, och låta känslorna komma i andra hand? Men även vi är ju bara människor och kan tilta och handla känslomässigt och då är det lätt att vara dömande i den här situationen.
Oerhört tragiskt allting. På något sätt lär han åtminstone ha nått fram till sin ex-fru. Det var väl där det brast rakt av.

|
Vad stör dej, ne orka inte ens kommentera de.