Citat:
Ursprungligen postat av Qirren
"Ett Devils i högform förlorade för lite mer än en månad sedan på hemmaplan mot ett Florida i helkass form... och nu har Florida superb form medans Devils har motsatsen?"
Är inte bara det ett varningstecken? Lag i bra form har ofta en tendens att börja slarva med de där små sakerna som är viktiga för att kunna vinna. Det flyter ju på ändå tycker man.
Men nu har alltså Devils en dålig roadie med bara en vinst på fyra försök. Devils kommer förmodligen försöka spela så enkelt som möjligt för att bryta den negativa trenden som de är inne i, och då känns Florida på hemmaplan som en perfekt match att göra det i.
Går nog emot dig på den här, men bra rek!
Edit* Jag anser att Florida är att lag som är beroende av att andra laget gör misstag för att lyckas vinna. De kommer inte bjudas på mycket idag tror jag.
|
Att anse att det jag skrev skulle vara ett varningstecken tycker jag är lite väl pessimistiskt. Visst, vi spelare ska inte vara naiva heller... men att ett lag i kass form lyckas spräcka sviten för ett lag i högform tycker jag mer är ett tecken på att man har problem med klubbens spelstil. Så är det ju, trots allt. Vissa lag har helt enkelt svårt att spela mot utvalda motståndare, det är ingen nyhet.
Men visst har Devils alla chanser i världen att vända trenden ikväll, jag tror dock att man faller även ikväll. Florida vet med sig att man är i god form, man vet att man vann sist (såklart) och man vet att Devils inte är i hög form. Alla chanser i världen att visa att man faktiskt vill vara med och tampas ordentligt i slutspelet... och hålla i sviten. Man gör mycket mål, raka motsatsen till vad Devils gör.På fredag tror jag NJD däremot vänder sin trend, mot Montreal. Känns som en bra match. Men ikväll hoppas jag på Florida...
Med tanke på vilken avatar du har vet jag att du oavsett spel eller ej hoppas att jag har fel, vilket jag mycket väl kan ha. Vi får helt enkelt se.
Tack för den positiva kritiken!
--------------------------------------
Kul med rygg gubbar, jag kommer att sova in dem... hoppas ni jobbar in dem på något sätt, haha.