Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2010-01-20, 18:25   #1
 
Turtlewaxs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 341
Sharp$: 301
Standard

TURTLEWAX NHL - 2 matcher, spelstopp 01:05 !


Tjena, igen.
Tampa gick på en mina igår, och min 50-50värdering fungerade inte särskilt bra. Det innebär att jag har satta 5/11, vilket inte är något vidare. Men med tanke på högoddsarna är det helt ok, mitt ROI ligger för närvarande på 105.73%...
Mer om det kan ni läsa på mitt spreadsheet jag startat upp för att hålla kolla på mina spel.

http://www.spreadsheet.se/1753

Kvällen bjuder inte på några vidare gigantspel, kommer att köra alla tre då jag har hyfsad feeling för dem alla, men jag skulle inte sätta mitt liv på dem.
Däremot väntar jag spänt på morgondagens odds där vi har ett gäng riktigt intressanta matcher på G. Och mer tid att följa dem...

FLA Panthers @ NJ Devils - 4.00 Betfair

Föga oväntat kanske. Jag gillar formspel, och här har vi just ett sådant. Vi fick se Islanders mangla Devils totalt häromdagen, ett lag som nu har 3 raka förluster. Florida å andra sidan sitter på 3 raka vinster, mot Tampa respektive Atlanta.

form
Florida:
Tre raka vinster. Mot tampa hemma & borta, samt Atlanta. Har vunnit 5 av sina 8 matcher i Januari, mot ovanstående samt Pittsburgh och Ottawa. Inga fenomenala lag kanske... men, man var inget superlag den 11 december heller. Då vann man just på hemmaplan hos Devils när de var i högform (mer om detta senare) med 4-2... i omgångarna innan hade man blivit slagen av Atlanta, Washington, Edmonton (!) och Columbus.

NJD:
3 raka förluster. Målskyttet är illa tilltyglat, mållöst senast, 4 mål de senaste 3 matcherna, endast 6 mål de senaste 5 matcherna. Man har förlorat mot Colorado, Islanders och Phoenix. Det enda som oroar är att man är väldigt, väldigt bra på hemmaplan... men, vi har inte fått se dem hemma sedan senast Januari den 8:e när man förlorade mot Tampa. Förhoppningsvis har vi ett Devils som är helt under isen, och som mer än gärna vill smaka panter en andra gång hemma på Prudential.

Slutsats:
Senast man möttes var på Devils hemmaplan var den 11 december. Värt att notera är att Devils hade 4 raka vinster innan man förlorade hemma Florida. Efter förlusten radade man upp 5 raka vinster... Florida vann alltså över ett Devils i sin absoluta högform. Florida hade riktigt usel form vid mötet, 4 raka förluster mot bland annat Edmonton (som redan nämnt)

Nå, börjar det klarna?
Ett Devils i högform förlorade för lite mer än en månad sedan på hemmaplan mot ett Florida i helkass form... och nu har Florida superb form medans Devils har motsatsen? Den här reken har stigit i mina ögon sedan jag började skriva på den. Två duktiga målvakter är klara för nattens match, Tomas Vokoun i Floridas kasse mot Martin Brodeur. SV% för Vokoun: .927. SV% för Brodeur: .921

Ang inbördes statistik, under 2009 blev det 2/2 i inbördes.
Jag kör som vanligt 5u här, och håller tummarna för 4.00.

VAN Canucks @ EDM Oilers 1.96 Betfair

Aningen lågt odds för spel, men jag tycker att den känns klar. Blir ingen längre rek, mer än följande:

Edmonton är sanslöst usla. Håller det som det absolut sämsta i NHL, alla kategorier. Edmonton har visserligen ett klart övertag när det kommer till hemmastatistiken mot Vancouver (vilket var anledningen till att jag lirade Islanders häromdagen)
Edmonton is 5-2 SU in its last 7 games when playing at home against Vancouver
Och det oroar lite. Jag fingrade lite på Edmontons odds först. Sen tänkte jag efter. Har man vunnit 1 gång de senaste 16 matcherna, känns chansen att slå Canucks liten, oavsett vilken hemmastatistik man har. Trenden kommer att vända, men den gör det inte ikväll.

Vancouver är ett bra lag i grund och botten, slog Pitts senast med övertygande 6-2. Man har tre raka mot Edmonton, alla på hemmaplan. När man lirade mot Edmonton på bortaplan förlorade man visserligen, men då var Edmonton bra... under den perioden hade man 5/6 vunna matcher. Nu har man 0/5, 1/16. Helt vansinnigt uselt. Inte mycket som pekar på Edmonton.

1.96 är för lite för NHL, egentligen. Men den här ska vinnas, oavsett. Låt oss hoppas på att Sedin är mannen som får sänka det här sjunkande skeppet.
Och i samma veva drar vi ett avslag på STL - MTL. Förbannat oviss.
__________________
MÄSTARNA FRÅN MALMÖ
HÄR ÄR VI
Turtlewax är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-20, 21:39   #2
 
Kiwid10s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 586
Sharp$: 1
Standard

Ryggar Florida
Montreal trro jag vinner hemma...
__________________
Remember what matter's.....
Kiwid10 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-20, 22:11   #3
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 12
Sharp$: 4
Standard

Undrar om man vågar överspel på Florida?
mryazz12 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-20, 22:14   #4
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5
Sharp$: 0
Standard

Ryggar på bägge!
SamAlone är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-20, 22:23   #5
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 12
Sharp$: 4
Standard

Nu är båda ryggade men tog matchspel på Florida, våga inte 1x2:P
mryazz12 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-20, 22:25   #6
 
Qirrens avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 169
Sharp$: 421

Hi-diddly-ho
Stats: 770 - 730 - 56
ROI: 110.07%
Vinstprocent: 51.00%

Standard

"Ett Devils i högform förlorade för lite mer än en månad sedan på hemmaplan mot ett Florida i helkass form... och nu har Florida superb form medans Devils har motsatsen?"

Är inte bara det ett varningstecken? Lag i bra form har ofta en tendens att börja slarva med de där små sakerna som är viktiga för att kunna vinna. Det flyter ju på ändå tycker man.

Men nu har alltså Devils en dålig roadie med bara en vinst på fyra försök. Devils kommer förmodligen försöka spela så enkelt som möjligt för att bryta den negativa trenden som de är inne i, och då känns Florida på hemmaplan som en perfekt match att göra det i.

Går nog emot dig på den här, men bra rek!

Edit* Jag anser att Florida är att lag som är beroende av att andra laget gör misstag för att lyckas vinna. De kommer inte bjudas på mycket idag tror jag.
__________________
Hard work takes the gamble out of gambling.
Qirren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-20, 22:41   #7
 
Davids avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 38
Sharp$: 152
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Qirren Visa inlägg
"Ett Devils i högform förlorade för lite mer än en månad sedan på hemmaplan mot ett Florida i helkass form... och nu har Florida superb form medans Devils har motsatsen?"

Är inte bara det ett varningstecken? Lag i bra form har ofta en tendens att börja slarva med de där små sakerna som är viktiga för att kunna vinna. Det flyter ju på ändå tycker man.

Men nu har alltså Devils en dålig roadie med bara en vinst på fyra försök. Devils kommer förmodligen försöka spela så enkelt som möjligt för att bryta den negativa trenden som de är inne i, och då känns Florida på hemmaplan som en perfekt match att göra det i.

Går nog emot dig på den här, men bra rek!

Edit* Jag anser att Florida är att lag som är beroende av att andra laget gör misstag för att lyckas vinna. De kommer inte bjudas på mycket idag tror jag.
Håller med dig här. Känns som den perfekta matchen för devils att bryta trenden.
David är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-20, 22:49   #8
 
Turtlewaxs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 341
Sharp$: 301
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Qirren Visa inlägg
"Ett Devils i högform förlorade för lite mer än en månad sedan på hemmaplan mot ett Florida i helkass form... och nu har Florida superb form medans Devils har motsatsen?"

Är inte bara det ett varningstecken? Lag i bra form har ofta en tendens att börja slarva med de där små sakerna som är viktiga för att kunna vinna. Det flyter ju på ändå tycker man.

Men nu har alltså Devils en dålig roadie med bara en vinst på fyra försök. Devils kommer förmodligen försöka spela så enkelt som möjligt för att bryta den negativa trenden som de är inne i, och då känns Florida på hemmaplan som en perfekt match att göra det i.

Går nog emot dig på den här, men bra rek!

Edit* Jag anser att Florida är att lag som är beroende av att andra laget gör misstag för att lyckas vinna. De kommer inte bjudas på mycket idag tror jag.
Att anse att det jag skrev skulle vara ett varningstecken tycker jag är lite väl pessimistiskt. Visst, vi spelare ska inte vara naiva heller... men att ett lag i kass form lyckas spräcka sviten för ett lag i högform tycker jag mer är ett tecken på att man har problem med klubbens spelstil. Så är det ju, trots allt. Vissa lag har helt enkelt svårt att spela mot utvalda motståndare, det är ingen nyhet.


Men visst har Devils alla chanser i världen att vända trenden ikväll, jag tror dock att man faller även ikväll. Florida vet med sig att man är i god form, man vet att man vann sist (såklart) och man vet att Devils inte är i hög form. Alla chanser i världen att visa att man faktiskt vill vara med och tampas ordentligt i slutspelet... och hålla i sviten. Man gör mycket mål, raka motsatsen till vad Devils gör.På fredag tror jag NJD däremot vänder sin trend, mot Montreal. Känns som en bra match. Men ikväll hoppas jag på Florida...

Med tanke på vilken avatar du har vet jag att du oavsett spel eller ej hoppas att jag har fel, vilket jag mycket väl kan ha. Vi får helt enkelt se.

Tack för den positiva kritiken!

--------------------------------------

Kul med rygg gubbar, jag kommer att sova in dem... hoppas ni jobbar in dem på något sätt, haha.
__________________
MÄSTARNA FRÅN MALMÖ
HÄR ÄR VI
Turtlewax är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-20, 22:55   #9
 
Davids avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 38
Sharp$: 152
Standard

Jag tycker du har gjort en bra REK, det är bara en känsla jag har , Devils är ändå ett riktigt bra lag i grunden och nån gång måste dom ju ur formsvackan. Vet att du inte citerade mig, men jag kände mig tvungen att förklara mig
David är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-20, 22:58   #10
 
Turtlewaxs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 341
Sharp$: 301
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av David Visa inlägg
Jag tycker du har gjort en bra REK, det är bara en känsla jag har , Devils är ändå ett riktigt bra lag i grunden och nån gång måste dom ju ur formsvackan. Vet att du inte citerade mig, men jag kände mig tvungen att förklara mig
Haha, du behöver inte förklara dig, men det är såklart roligare om du gör det (vilket du gjorde nu )

De där magkänslorna kan vara rätt hyfsade att lita på, min magkänsla skriker dock frustrerat Florida haha.

Nej, Devils har goda chanser att vända, men inte tillräckligt goda. Så resonerar jag. Vändningen kommer på fredag mot Montreal. Inatt, torsk.

Tack, förresten.
__________________
MÄSTARNA FRÅN MALMÖ
HÄR ÄR VI
Turtlewax är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-20, 23:05   #11
 
Davids avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 38
Sharp$: 152
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Turtlewax Visa inlägg
Haha, du behöver inte förklara dig, men det är såklart roligare om du gör det (vilket du gjorde nu )

De där magkänslorna kan vara rätt hyfsade att lita på, min magkänsla skriker dock frustrerat Florida haha.

Nej, Devils har goda chanser att vända, men inte tillräckligt goda. Så resonerar jag. Vändningen kommer på fredag mot Montreal. Inatt, torsk.

Tack, förresten.
Hehe ja vi får se själv avstår jag från matchen så hoppas du och ni som ryggar vinner! Vancouver tänker jag däremot spela ikväll, känns som en bra vinstchans där gött att betsson sänkte oddset precis efter man lirat den med
David är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-20, 23:19   #12
 
Turtlewaxs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 341
Sharp$: 301
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av David Visa inlägg
Hehe ja vi får se själv avstår jag från matchen så hoppas du och ni som ryggar vinner! Vancouver tänker jag däremot spela ikväll, känns som en bra vinstchans där gött att betsson sänkte oddset precis efter man lirat den med
Ja, Vancouver ska jobbas in givetvis! Tur att du hann lira innan sänkningen...
Dags att sova, ska bli intressant att se hur det gick imorgon. BOL till er alla!
__________________
MÄSTARNA FRÅN MALMÖ
HÄR ÄR VI
Turtlewax är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-21, 00:32   #13
imo
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 455
Sharp$: 648
Standard

Edit* Jag anser att Florida är att lag som är beroende av att andra laget gör misstag för att lyckas vinna. De kommer inte bjudas på mycket idag tror jag.[/QUOTE]

håller helt med dej!
imo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-21, 00:42   #14
 
Kiwid10s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 586
Sharp$: 1
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av imo Visa inlägg
Edit* Jag anser att Florida är att lag som är beroende av att andra laget gör misstag för att lyckas vinna. De kommer inte bjudas på mycket idag tror jag.
håller helt med dej![/QUOTE]

Forsta period over, Jersey haft mest puck och ett ribbskott i pp, men inte kommit till nagra direkta farliga lagen. Florida har hat ett par farliga kontringar.

Gillar Florida spelet i detta lage!!
__________________
Remember what matter's.....
Kiwid10 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-21, 01:28   #15
 
Kiwid10s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 586
Sharp$: 1
Standard

1-0 Devils i slutet av andra, snyggt anfall, men hade inte blivit forvanad om matchen slutat 0-0...Inte mkt som hant i andra perioden..
__________________
Remember what matter's.....
Kiwid10 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td