Påbörjar veckans onsdags-plugg nu då!
V86-1
Här är jag inne på att Bags Simoni är "klar" via rygg ledaren och slut. Det är ett jävla facit den har sen den kom till Veijo, förutom en galopp och en nolla (blev dragen sist in på upploppet) så har den radat upp fina placeringar. Ruggigt startsnabb och antingen kör de i spets eller släpper till någon bra. I värsta fall blir det tredje inner och då blir det såklart svårt.
Spring Moon är mest spelad på de tidiga strecken konstigt nog. Kusk/läge/startsnabbhet är ju plus. Men den har gått från Lövgren till amatör nyligen och har inte vunnit lopp på 23 starter. Ska den verkligen gå ut och vinna ett V86-lopp i öppen klass då? Viss chans, men ganska liten ändå.
2,3,9,10 tror jag inte har någon vinstchans alls.
DD
Eftersom jag behövde ta ställning redan nu till om "svett-bolagsspelet" med spikar i avslutande loppen ska bli av eller inte så tar jag och bläddrar igenom dem tidigt. Det var enkelt och jag ska gå igenom dem grundligt ockå, men det ser ut om enkla val.
Jag tror tysken Out Of The Slums dirigerar DD-1 från start till mål. Är ganska startsnabb visade den i Hamburg för fyra starter sen. Och om den inte fastnat i rygg på ledaren på Gelsenkirchen hade den haft ett staket i raden. Eftersom ekipaget är utländskt och Lövgren har ett formkort i loppet kanske den inte ens blir favorit (hoppas hoppas!). Och om den blir favorit så lär det nog bli ganska jämnspelat.
Wrongdoer i DD-2 behöver väl ingen närmare presentation. Han har presterat länge och Anders Eriksson gör det skitbra i sulkyn. Jag är med Bowery här, det är bara att spika! Mycket troligt med spets och slut och har även hög vinstchans från andra positioner.