Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2019-02-24, 18:10   #1
 
Reg.datum: jun 2018
Inlägg: 5 382
Sharp$: 4405
Standard

V86 åby/valla 27/2


Ska vi sparka igång en tråd till onsdagens tävlingar.

Inte kollat så vidare mycket än men har hittat lite roliga drag/idéer.

Avd I spring Moon med PU upp nu samt 1 lopp i kroppen efter en 4 månaders vila. Kan väl ha en rimlig chans, finns dock lite rolig emot, framförallt 5 och även tyske gästen nr 8 tror jag på trots spåret.

Avd 2 highspirit lär väl bli favorit här. Har dock följt output pressure alltför länge för att inte plocka med på lappen. 4-5 skrällarna ? 5 varit nere och gått i Frankrike senaste tiden.

Avd 3 endast ston, helt öppet enligt mig. Första strecket borde nog ändå landa på nån utav unterstieners 2 okinawa roc samt 5 sobel jasmine tycker dock det vimlar av motbud och helgardering trots 15 hästar kan vara sunt i min bok.

Avd 4 ytterligare ett stolopp. Här är det inte alls lika öppet och jag tror man klarar sig långt med en 3-5 streck alternativt spik på el fitzgerald som tog en fin skalp i ett 200k lopp på v75 sist. Första bakom enligt mig 5-1-6.. beautiful baccardi kommer jag nog inte plocka med här även vid bredare gardering, ingen vinnarskalle längre!

Avd 5 Vincent as bara dunka in spiken! Har ju en förmåga att ställa sig fel ibland, men nu startar den från bakspår med 40 tillägg, kan ta en lugn start och sen äta upp dom sista 6-700.. bläddra o gå vidare.

Avd 6 timotee journey blir den favorit här tro? Ingen spik för mig. Tror distansen kan vara för kort här, vill vurma lite extra för 11 som tog en fin skalp från bricka 12 sist över 1640, första häst för mig!

Avd 7 out of the slums tysk gäst igen som kommer från 3 raka. Här möter den dock tuffare motstånd och loppet känns öppet på förhand. 9 helt bortglömd ? För att nämna nån..

Avd 8 wrongdoer vet jag att viking här på forumet vurmade för, för några starter sedan. Har sedan dess följt denne noggrant och med för tiden Sveriges bästa (?) Lärling så kanske man kort och gott ska avsluta med spik?

Lite tidga tankar, vart det landar vid inlämning är omöjligt att sia i nu, trots allt 3 dygn kvar tills startbilen släpper, fyll på med idéer!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
viking90 (+8), hammering (+5)

Senast redigerad av Bowery den 2019-02-24 klockan 18:11.
Bowery är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-24, 19:30   #2
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Påbörjar veckans onsdags-plugg nu då!

V86-1
Här är jag inne på att Bags Simoni är "klar" via rygg ledaren och slut. Det är ett jävla facit den har sen den kom till Veijo, förutom en galopp och en nolla (blev dragen sist in på upploppet) så har den radat upp fina placeringar. Ruggigt startsnabb och antingen kör de i spets eller släpper till någon bra. I värsta fall blir det tredje inner och då blir det såklart svårt.

Spring Moon är mest spelad på de tidiga strecken konstigt nog. Kusk/läge/startsnabbhet är ju plus. Men den har gått från Lövgren till amatör nyligen och har inte vunnit lopp på 23 starter. Ska den verkligen gå ut och vinna ett V86-lopp i öppen klass då? Viss chans, men ganska liten ändå.

2,3,9,10 tror jag inte har någon vinstchans alls.



DD
Eftersom jag behövde ta ställning redan nu till om "svett-bolagsspelet" med spikar i avslutande loppen ska bli av eller inte så tar jag och bläddrar igenom dem tidigt. Det var enkelt och jag ska gå igenom dem grundligt ockå, men det ser ut om enkla val.

Jag tror tysken Out Of The Slums dirigerar DD-1 från start till mål. Är ganska startsnabb visade den i Hamburg för fyra starter sen. Och om den inte fastnat i rygg på ledaren på Gelsenkirchen hade den haft ett staket i raden. Eftersom ekipaget är utländskt och Lövgren har ett formkort i loppet kanske den inte ens blir favorit (hoppas hoppas!). Och om den blir favorit så lär det nog bli ganska jämnspelat.

Wrongdoer i DD-2 behöver väl ingen närmare presentation. Han har presterat länge och Anders Eriksson gör det skitbra i sulkyn. Jag är med Bowery här, det är bara att spika! Mycket troligt med spets och slut och har även hög vinstchans från andra positioner.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Bowery (+5), hammering (+5)
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-24, 19:40   #3
 
Reg.datum: jul 2018
Ort: Halland
Inlägg: 6 459
Sharp$: 17421
Standard

Avd 3 Nu måste det väl ändå vara dags för 13 Darshana´s första seger i karriären?

Redigerar in en liten varning till så jag inte spammar tråden med massa inlägg.

Avd1 7 Zio Tom Yet kolla in avslutningen den gjorde näst senast! Då på 3140m men från sin tid i Italien har den gått ofta över 1640m med vinst som resultat flera gånger....Startat ofta bakom bilen med.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Bowery (+5)

Senast redigerad av viking90 den 2019-02-24 klockan 20:01.
viking90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-24, 19:43   #4
 
Reg.datum: jun 2018
Inlägg: 5 382
Sharp$: 4405
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av viking90 Visa inlägg
Avd 3 Nu måste det väl ändå vara dags för 12 Darshana´s första seger i karriären?
Tycker det loppet känns så jäkla öppet med den infon man fiskat änsålänge, tror jag målar på hela skiten faktiskt. Men 12an måste tittas närmre på
Bowery är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-24, 19:52   #5
 
Reg.datum: jul 2018
Ort: Halland
Inlägg: 6 459
Sharp$: 17421
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Bowery Visa inlägg
Tycker det loppet känns så jäkla öppet med den infon man fiskat änsålänge, tror jag målar på hela skiten faktiskt. Men 12an måste tittas närmre på
Fel av mig bricka 13 ska det vara och inte 12. Men de är ju nästan bara bättre

Näst senast trodde jag verkligen första segern var i hamn men då kom Stella Pona loss sent och satte in sin raketspurt.
Senast fastnade den i sulkyn mot den utvändigt men kom loss sent och var snabbt uppe i rygg på ledaren igen och satt fast där men mängder av krafter.
Utvändigt spurtade hästar som Jejje Palema, Amphibian Madness bl.a.
viking90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-24, 20:02   #6
 
Reg.datum: jun 2018
Inlägg: 5 382
Sharp$: 4405
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av viking90 Visa inlägg
Fel av mig bricka 13 ska det vara och inte 12. Men de är ju nästan bara bättre

Näst senast trodde jag verkligen första segern var i hamn men då kom Stella Pona loss sent och satte in sin raketspurt.
Senast fastnade den i sulkyn mot den utvändigt men kom loss sent och var snabbt uppe i rygg på ledaren igen och satt fast där men mängder av krafter.
Utvändigt spurtade hästar som Jejje Palema, Amphibian Madness bl.a.
Helt klart en bra heads up. Verkar inte finnas nån utav den kalibern som du nämnt ovan i onsdagens lopp
Bowery är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-24, 20:32   #7
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Tror Vincent As kan få stora problem med att fånga in Fullpoint. Den är fortfarande inte helt stabil men verkar gå åt rätt håll. Och fortsätter Vincent vara så trög som han var senast blir det verkligen svårt. Räknar med att Bergh kommer elda på under vägen så gott det går så att ingen kommer få chansen att hinna ikapp eller ta honom i en speeduppgörelse där han är riktigt sårbar. Spik för den modige!
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-25, 07:33   #8
 
Reg.datum: jun 2018
Inlägg: 5 382
Sharp$: 4405
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av viking90 Visa inlägg
Avd 3 Nu måste det väl ändå vara dags för 13 Darshana´s första seger i karriären?

Redigerar in en liten varning till så jag inte spammar tråden med massa inlägg.

Avd1 7 Zio Tom Yet kolla in avslutningen den gjorde näst senast! Då på 3140m men från sin tid i Italien har den gått ofta över 1640m med vinst som resultat flera gånger....Startat ofta bakom bilen med.
Kollade lite närmre på darshana, helt klart värt ett streck. Det som oroar är väl just att den inte vunnit ännu, hur är det med vinnarskallen tro? Håller dock med dig om att det känns som en nästgångare med många fina insatser utan att få sätta nosen först
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
viking90 (+5)
Bowery är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-25, 16:56   #9
 
Reg.datum: jul 2018
Ort: Halland
Inlägg: 6 459
Sharp$: 17421
Standard

Lite inne på din linje Bowery att gardera Highspirit, visst har den bra chans men den har varit ute i Bronsdivisionen när den kör V75, Output Pressure är härdad i Silver...Mött riktigt tuffa hästar och gjort de bra. Tycker även 8 Sugar Daddy är intressant emot nu med ett lopp i kroppen efter kortare vila. Dock är ju spåret stor risk för vingel.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Bowery (+5)
viking90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-25, 17:14   #10
 
Reg.datum: jun 2018
Inlägg: 5 382
Sharp$: 4405
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av viking90 Visa inlägg
Lite inne på din linje Bowery att gardera Highspirit, visst har den bra chans men den har varit ute i Bronsdivisionen när den kör V75, Output Pressure är härdad i Silver...Mött riktigt tuffa hästar och gjort de bra. Tycker även 8 Sugar Daddy är intressant emot nu med ett lopp i kroppen efter kortare vila. Dock är ju spåret stor risk för vingel.
Är rentav lite halv inne på att spika output faktiskt, trots att jag gillar highspirit mycket
Bowery är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-25, 17:40   #11
ab5
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 317
Sharp$: 1246
Standard

Om Vincent AS är på humör så krossar han ju det gänget över 3140m. Han har dock galopperat i 2/3 senaste starterna och 3 av 6 starter om man kollar längre bak. Felfri har han aldrig torskat över distansen. Men frågan är vilken Vincent som kommer till start? Han är ju "problembarnet nummer ett" enligt tränaren.
ab5 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-25, 19:15   #12
 
Reg.datum: jun 2018
Inlägg: 5 382
Sharp$: 4405
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ab5 Visa inlägg
Om Vincent AS är på humör så krossar han ju det gänget över 3140m. Han har dock galopperat i 2/3 senaste starterna och 3 av 6 starter om man kollar längre bak. Felfri har han aldrig torskat över distansen. Men frågan är vilken Vincent som kommer till start? Han är ju "problembarnet nummer ett" enligt tränaren.
Tror just därför spåret är bra denna gång.. kan trava iväg felfritt, tror den har dunder chans på onsdag, ska mycket till för att inte jag ska spika.. på v86 behöver man inte konstra till det så värst, ett par skrällar o värdet skjuter i höjden!
Bowery är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-25, 19:29   #13
ab5
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 317
Sharp$: 1246
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Bowery Visa inlägg
Tror just därför spåret är bra denna gång.. kan trava iväg felfritt, tror den har dunder chans på onsdag, ska mycket till för att inte jag ska spika.. på v86 behöver man inte konstra till det så värst, ett par skrällar o värdet skjuter i höjden!
Nä på v86 är jag inte lika anti till att spika storfavoriterna så länge de är hyfsat rimliga. Tyvärr galopperar han mitt i loppen också. För övrigt var ju Vincents seger senast det sjukaste någonsin. Satt med spik och man gick från förkrossad till överlycklig på ett ögonblick

Mycket möjligt att man spikar honom igen om jag lirar på onsdag.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Bowery (+5)
ab5 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-25, 21:14   #14
 
Reg.datum: jan 2015
Inlägg: 365
Sharp$: 2068
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Bowery Visa inlägg
Är rentav lite halv inne på att spika output faktiskt, trots att jag gillar highspirit mycket
Det borde vara den hästens tur nu kan man tycka? Vågar ändå inte spika.
Melanders stallform är ju iskall. En seger på 45 starter i år och senaste vinnaren på V86 var Born Unicorn den 3:e oktober.
NAFETS är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-25, 21:36   #15
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av NAFETS Visa inlägg
Det borde vara den hästens tur nu kan man tycka? Vågar ändå inte spika.
Melanders stallform är ju iskall. En seger på 45 starter i år och senaste vinnaren på V86 var Born Unicorn den 3:e oktober.
Där sa du ett sant ord! 1 seger har de mäktat med på 45 starter och det var Disco Volante. Har inte regnat andra-tredjeplater heller. Före det var det en månad mellan segrarna också (52 raka segrar sedan just Beatiful Bacardi vann i början av december).

Output Pressure gjorde plattmatch senast vid helt fel tillfälle så jag missade sjuan. Men har ju varit bra i övrigt. Åker med vid gardering. BB däremot steker jag nog, blir hyfsat påpassad med Örjan och det finns minst 3-4 hästar där som blir mindre spelade med minst lika bra vinstchans.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td