Citat:
Ursprungligen postat av Stekel
Lite funderingar inför morgondagen:
V75-5
Startkatapulten Mr Pellegrino kör med samma utrustning som vid segern. Kusken lovar att svara allt om han tar sig till spets. Bara 1%!!! För övrigt en ännu konstigare storfavorit än i V75-1. Hur stor är risken för startgalopp vid laddning från spår 1 på sprint tro? Jag räknar konservativt och säger 30%!
V75-7
Ingen utom en undantagshäst ska vara favorit från spår 10 i ett jämnt bronsförsök när banorna börjar bli snabba. Jag satt precis och funderade på om inte Örjan har gått väldigt bra när han på sistone fått chansen bakom Nurmos kusar på V75. Kikade efter och fann att facitet är 11: 4-4-0 och jag tror att jag hittade min spik där i Eelis!
|
V75-5:
...och om det inte blir startgalopp så tror jag det blir såpass mycket körning att vi får se 1an skrynkla ihop sig sista 150m. Ni som tror på S-O-S vassego och spika. Men 56% med de premisser som jag gissar att loppet blir kört är garderingen given. 4a Rafiki Fri och 5 Forecast roliga streck vid gardering.
V75-7:
Helt enig här! Tack för den statistiken för den bara stärkte min tes.
Visst det finns kapabelt motstånd i loppet men i min bok kommer Örjan visa varför han är en toppkusk (inte min favoritkusk för han kör ofta alldeles för passivt för min smak). Han sitter perfekt i andraspår och kommer att kunna bedöma exakt hur han vill lägga upp loppet, dvs köra sig till tät eller bara ligga och bevaka. Tror han styr in Eelis med en säker halvlängd på målfotot