Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2019-03-16, 04:50   #76
 
Reg.datum: mar 2012
Ort: stockholm
Inlägg: 15 403
Sharp$: 30288
Standard

V75:7

Har fastnat för:

5 Tobias Del Ronco i sista avdelningen. Kördes ju ruskigt passivt senast.
Backades sist och lade sig sist invändigt och gick på mycket sent i utgången av sista sväng. Som han speedade på upploppet!

Eftersom man tänker köra med Bike idag så gissar jag att det inte kommer bli lika passivt. Borde bli lite snabbare ut bakom bilen och från spår 5 borde man kunna hitta 2:a eller 3:e ut.

Låter som det blir laddning från 1 med Bike och Örjan med Eelis lär hålla tempot uppe i dödens? Ganska jämnt lopp där det borde bli tempo på loppet.
Då kommer Tobias Spurt bita bra över upploppet.

Erik vann ju en hel drös med lopp i Onsdags också. Efter en tyngre period så borde självförtroendet vara på topp idag.

Sista loppet är ju ganska jämnspelat så Tobias Streckprocent lär ju inte skjuta i höjden heller.

Senast redigerad av Basse den 2019-03-16 klockan 05:30.
Basse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-16, 05:25   #77
 
Reg.datum: jun 2014
Inlägg: 6 634
Sharp$: 22752
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Basse Visa inlägg
V75:7

Har fastnat för:

5 Tobias Del Ronco i sista avdelningen. Kördes ju ruskigt passivt senast.
Backades sist och lade sig sist invändigt och gick på mycket sent i utgången av sista sväng. Som han speedade på upploppet!

Efter som man tänker köra med Bike idag så gissar jag att det inte kommer bli lika passivt. Borde bli lite snabbare ut bakom bilen och från spår 5 borde man kunna hitta 2:a eller 3:e ut.

Låter som det blir laddning från 1 med Bike och Örjan med Eelis lär hålla tempot uppe i dödens? Ganska jämnt lopp där det borde bli tempo på loppet.
Då kommer Tobias Spurt bita bra över upploppet.

Erik vann ju en hel drös med lopp i Onsdags också. Efter en tyngre period så borde självförtroendet vara på topp idag.

Sista loppet är ju ganska jämnspelat så Tobias Streckprocent lär ju inte skjuta i höjden heller.
En av mina två spikar
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Dahle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-16, 05:29   #78
 
Reg.datum: mar 2012
Ort: stockholm
Inlägg: 15 403
Sharp$: 30288
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Dahle Visa inlägg
En av mina två spikar
Jag såg just det på tillsammanssidan
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Dahle (+7)

Senast redigerad av Basse den 2019-03-16 klockan 06:12.
Basse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-16, 06:52   #79
777
 
Reg.datum: aug 2014
Inlägg: 580
Sharp$: 277
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av 777 Visa inlägg
Hästar som jag fastnat för vid genomgången:

Avd 7:
10 Sevilla. Men den verkar jag ha trott på rätt länge nu. Ibland har det lönat sig, ibland inte...
2 Eelis. Ja, där är det kombinationen Nurmos/Kihlström som lockar. Har även fastnat för just namnet - Eelis.

Kollar vidare på Guidens rankingar. Brukar sätta prickar i rankinglistan för hästar jag fastnar för vid genomläsningen så jag ska komma ihåg dem.

Avd 6 ston och spårtrappa. Värsta sortens lopp. Hopplösa.
Massa prickar här.
14 Ryssebo la Reine
8 Hosianna Boko
3 Cheerful Rivner
6 Infinity
12 Odessa Celeber
Till att börja med...

Avd 5 Silver.
1 Knifetown Winner. Vunnit två enkla lopp efter uppehåll.
Sen har jag prickat nästa i rankingen, 3 Västerbo Grosbois men tycker inte så nu när tittat närmare.

Ovanstående skrev jag för några dagar sedan, rafsade ner några tankar efter att ha kollat på hästarna.

Kom bara till 1 Knifetown Winner i avd 5.

Har nu kollat 1 Knifetown Winner:
Började karriären hos Stig H: 150408-170324, 20 st/2 v, inga st i V75.

Sedan hos Nicklas Westerholm: 170720-190308 ... 27 st/11 v varav 10 st i V75 med 1 vinst, B 180825, 2640 auto spår 2.
Har nu gjort två lopp efter vinteruppehåll vunnit båda.

Så här säger Kevin Svedlund i stallet enligt Guiden:
" Han har varit dunderfin i två raka starter och känns fortsatt bra i träning. Det blev ett smaskigt läge här och han kommer att gå antingen i ledning eller rygg på ledaren, vi får se hur Nicklas gör i loppet, och oavsett så bör de vara med och göra upp om det. Det blir minst barfota fram och eventuellt runt om, vi får se hur banan blir."

Senast redigerad av 777 den 2019-03-16 klockan 07:02.
777 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-16, 07:33   #80
Banned
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 3 017
Sharp$: 5157
Standard

Grainfield Aiden


Mest spelvärd idag! Mark my words....
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Björnland (+100)
valo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-16, 08:05   #81
 
Cleon_9s avatar
 
Reg.datum: apr 2013
Inlägg: 339
Sharp$: 2719
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Lite funderingar inför morgondagen:



V75-5
Startkatapulten Mr Pellegrino kör med samma utrustning som vid segern. Kusken lovar att svara allt om han tar sig till spets. Bara 1%!!! För övrigt en ännu konstigare storfavorit än i V75-1. Hur stor är risken för startgalopp vid laddning från spår 1 på sprint tro? Jag räknar konservativt och säger 30%!



V75-7
Ingen utom en undantagshäst ska vara favorit från spår 10 i ett jämnt bronsförsök när banorna börjar bli snabba. Jag satt precis och funderade på om inte Örjan har gått väldigt bra när han på sistone fått chansen bakom Nurmos kusar på V75. Kikade efter och fann att facitet är 11: 4-4-0 och jag tror att jag hittade min spik där i Eelis!

V75-5:
...och om det inte blir startgalopp så tror jag det blir såpass mycket körning att vi får se 1an skrynkla ihop sig sista 150m. Ni som tror på S-O-S vassego och spika. Men 56% med de premisser som jag gissar att loppet blir kört är garderingen given. 4a Rafiki Fri och 5 Forecast roliga streck vid gardering.

V75-7:
Helt enig här! Tack för den statistiken för den bara stärkte min tes.

Visst det finns kapabelt motstånd i loppet men i min bok kommer Örjan visa varför han är en toppkusk (inte min favoritkusk för han kör ofta alldeles för passivt för min smak). Han sitter perfekt i andraspår och kommer att kunna bedöma exakt hur han vill lägga upp loppet, dvs köra sig till tät eller bara ligga och bevaka. Tror han styr in Eelis med en säker halvlängd på målfotot
Cleon_9 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-16, 08:50   #82
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5199
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Basse Visa inlägg
V75:5

4 Rafiki Fri är den roliga tokskrällen i loppet. Har näst bästa startspåret och det klart bästa man någonsin haft över kort distans.
På 5 starter över distansen har man lottats till spår 10,10,6,8 & 10.

Jag säger inte att 1-procentaren Rafiki Fri vinner idag, men jag skulle inte bli förvånad om man gjorde det heller.
Läget är kanon, Rafiki Fri får en resa i 3:e ut typ, avslutar alltid bra och om det gått undan från start kan det räcka hela vägen- i alla fall en mycket bra platschans!
Inte en sportmössa säger jag. Iallafall inte med ordinarie kusk. Öppnar som en väghyvel med schaktbladet nerfällt och hamnar alltid tvärdumt till. Nu, med startkanoner runt omkring sig så förvånar det mig inte om den hamnar sist utvändigt till slut. Och därifrån vinner man inga kortlopp på V75. Då är 12 Baron Gift en betydligt roligare 1%-are, om det blir det förväntade tempot, han har ju iallafall gått 10-tider på distansen och går verkligen ner i klass idag. Dessutom bfro?
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-16, 09:21   #83
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5199
Standard

Har kikat igenom V75:4. Som alltid när de kommer underifrån så är det svårt att göra komparativa jämförelser och det enda rätta är väl att helgardera. Tills man tittar i lopparkivet. Många av hästarna har knappt gått under 1.15 full väg, än så länge, de kommer att utvecklas under året och ta lite skutt, några kommer att göra 13-tider på snabba sommarbanor och utan pjucks. En sån som 5 Franklin Face exempelvis, 4-åring i vardande. Snacka om intryck. Här ser vi en häst som blir 20 meter bättre för varje start. Har tekniken och kan speeda men behöver lite mer muskler och ork för att bli riktigt bra. 9 Victory Lee är också bra, att skicka ut dem på ett par långlopp innan V75-start är nog lite halvsmart, får lite distans och sen rekordsänker de. Gick 14-tid full väg senast, fick inte slag på Lugauers favorit men helt klart godkänd. En sån som 8 Randemar RD, trots sina 5 år, uppvisade tydlig valpighet i samma lopp, travade lika mycket i sidled som framled och jag förstår att PU ligger lågt inför den här starten. 1 Global Viscount såg ut att gå i botten i senaste starten, kan nog inte gå mycket snabbare än så där.

Till slut konkluderar man att 10 Hugo Gustivar Boko förmodligen är fältets bästa häst, judt idag, och att den har bättre chans än vad de 14% som strecken inidikerar. 5-åring som vinner nästan hälften sv sina starter, sprang 13 över full väg redan ifjol och gjorde en av de svettigare upphämtningarna man sett över kort distans på Rättvik i höstas, tappade minst 50 meter i starten men körde ändå ikapp och var med dem i mål. 1.11 i 1200 meter. Finns ingen i det här gänget som upprepar den bedriften. Årsdebuten överstökad och skor av idag. Undrar om det inte är spel mot ett mål?

Nåja, någon helgardering blir det inte. Möjligtvis ett lås. 10 - 5 - 9 - 6. Den sistnämnde enbart för att Erik A är ”hemsk” på att trolla bort meter i ledningen.

Senast redigerad av Stankarn den 2019-03-16 klockan 09:23.
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-16, 09:46   #84
 
Reg.datum: maj 2018
Inlägg: 1 221
Sharp$: 3451
Standard

Registrering av ATG-konto: Just nu går det inte att registrera nya ATG-konton. Vi beklagar detta och felsökning pågår för att lösa problemet.hoppas inte det blir andra fel hos atg idag

Senast redigerad av vargen77 den 2019-03-16 klockan 09:52.
vargen77 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-16, 09:54   #85
Super Moderator
 
Skaeggets avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Ort: Karlstad
Inlägg: 4 218
Sharp$: 8852
Standard

Nog läge att lämna in tidigt i dag. Känns som om årets första Jackpot kommer orsaka en del störningar.....?
__________________
@skgget


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Skaegget är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-16, 09:57   #86
Super Moderator
 
Skaeggets avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Ort: Karlstad
Inlägg: 4 218
Sharp$: 8852
Standard

Blev det stryknings-Bonanza nu eller!!?
__________________
@skgget


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Skaegget är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-16, 09:58   #87
 
trance_errors avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Ort: Stockholm
Inlägg: 6 294
Sharp$: 1088
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av lenninen Visa inlägg
Blev det stryknings-Bonanza nu eller!!?
Mr Clayton, Baron Gift, Vikings Preacher
Blev alla strukna samtidigt typ
trance_error är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-16, 09:59   #88
Super Moderator
 
Skaeggets avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Ort: Karlstad
Inlägg: 4 218
Sharp$: 8852
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av trance_error Visa inlägg
Mr Clayton, Baron Gift, Vikings Preacher
Blev alla strukna samtidigt typ
Spårsnuva?
__________________
@skgget


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Skaegget är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-16, 10:00   #89
 
trance_errors avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Ort: Stockholm
Inlägg: 6 294
Sharp$: 1088
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av lenninen Visa inlägg
Spårsnuva?
Kanske det
trance_error är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-16, 10:11   #90
Banned
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 3 017
Sharp$: 5157
Standard

raden:
1: 9, 10, 11
2: 7
3: 5
4: 6, 10
5: 1, 3, 6, 9, 10
6: 2, 6, 8, 11, 12, 14, 15
7: 10

Spelhästar: Grainfield Aiden/Perfect King, Call Me Brodda, Infinitus olika komber. Dagens bästa spel är GA...
valo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td