Kanslan i handen borjar komma tillbaka sa testar minst ett spel till. Har ar motiveringen.
Match: Tohoku Rakuten Golden Eagles - Orix Buffaloes
Spel: Orix Buffaloes ML (3.01 @ PinnacleSports)
Spelstopp: 07.00 (11/9)
Jag tycker verkligen om Orix chanser har och till 3.01 ar det definitivt spelbart. Buffaloes har 15-7 den har sasongen mot Eagles och vann igar morse med 5-1. Rakuten har dessutom endast tva vinster i september och sju forluster. Under samma period ar Orix 5-3.
Det hoga oddset beror till storsta sannolikhet pa Rakutens starter. Med ett ERA pa 2.87 kan Hisahi Iwakuma se tillbaka pa en hyffsad sasong men han har varken spelat direkt stabilt eller fatt runsupport. Hans W-L ar 9-8. I sin senaste match (i sondags) blev det forlust mot Lions. Iwakuma slappte 4 ER pa lika manga innings och med en relativ ojamn pitching rotation i Rakuten tror jag det kan handa igen.
Mot honom staller Orix fram Masayuki Hasegawa. 0-1 och 4.66 ERA ar Hasegawas siffror som inte spelat sedan juli. Senaste matchen var inte kanon, men det slutade i vinst och var mot just Rakuten.
Orix ar visserligen bara fyra i Pacific League men man ar over tio matcher battre an Rakuten som ligger pa sista plats. Med den nuvarande offensiven mot Rakutens daliga form tycker jag tre ganger pengarna ar minst 30 punkter for hogt. Hasegawa har en mycket hog hogsta niva och bor vara betydligt battre utvilad an Iwakuma som inte far med sig vinsterna i ar.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
|