Visa ett inlägg
Gammal 2019-04-09, 11:56   #5
Strappa71

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 1405
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AmaerildeRimfrost Visa inlägg
I grunden inte om vi antar att de som är med i ett bolag är random människor. Men Svenska Spel har satt en begränsning på max 50 andelar när ett system ska lämnas in. Jag har tidigare haft runt 15 trogna bolagsmedlemmar. Då var samtliga tvingade att ha en andel varje vecka (omgång) vilket samtliga ville också. Begränsar man inte antalet andelar per person nu så finns det en risk att de trogna kan stå utan.

Vidare vill jag personligen att grunden ska vara att ingen har en mindre andel än runt 1/20. Ej heller att någon sitter med 1/5 av systemet. Dessa två saker gör att det finns folk som ej får sin 1/20 som är lite av en utgång eller 1/15 alternativt 1/12.

Men då det är nytt kan jag nog ha slagit en tankevurpa på mig själv också men försöker begränsa lite i början. Sen hoppas jag att det går att stänga antalet medlemmar så det inte bara fylls på. Då är risken att det säljs 50 andelar (vilket är max) och man enbart sitter med 1/50 vilket inte ska vara meningen ifall man inte uttryckligen önskar det. Därav lägre pris per andel.

Så som sammanfattat svar på din fråga är det främst för att det ska finnas andel till alla de som väljer att fortsätta vara med och vill ha runt 1/20 det varit tidigare.

Ok. Hänger med på hela resonemanget förutom att det skulle spela någon roll för de andra om en sitter med 1/5 ( så länge alla som vill får köpa och ingen behöver sitta med mindre än 1/20 ).

Jag saknar några funktioner hos Svenska Spel. Om någon på Sharps har bra kontakt med Svenska Spels utveckling ( är beta-testare eller liknande ) ser jag gärna att följande skickas till dem.

1) Föranmälan till spelform upp till viss summa.
2) VALBART tak på antal andelar. ( Blir då först till kvarn, men genom föranmälan kan trogna få sina andelar. Tie-breaker skulle då vara tidpunkten när man gick med i laget. )
3) Slippa taket på 2200 kr. Det är ju rent löjligt. Blir ju max 22 andelar då om man kör 100kr/andel.
4) Fler spelformer.
5) Max 50 andelar är ju trams det med. Ska naturligtvis vara valbart för lagledaren.

Tackar för svaret hur som helst.