Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2019-04-08, 09:36   #1
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 122

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Stryk- och Europatips (runt 100kr/50kr)


Jag kommer att köra Stryk- och Europatips i Andelsbolaget och dit kommer du ifall du klickar på länken nedan! Insats per andel kommer ligga på runt 100 kronor för Stryktipset samt 50 kronor för Europatipset. Det kan även bli halva den summan men att det då är möjligt att köpa två andelar. Det hela med Svenska Spel just nu vad gäller bolagsspel är ju nytt så vi får se vad som blir mest logiskt. Jag vill ju försöka begränsa det hela så en andel är som tidigare runt 1/20. Det når vi bättre ifall man får köpa två andelar och det är halva summan bara. Första omgångarna är det dock max en andel och "fullt pris". Vi får laborera lite här för att hitta en bra balans. Troligast blir det flera andelar och då kan man styra ifall man vill ha 1/50 eller 1/20 eller större andel (max runt 1/15).

EDIT: Ej möjligt gå med längre för tillfället!

Som tidigare blir det reducerat med enkelrader som räknas fram ifall det finns värde eller inte i raden. Exakt upplägg kommer också variera lite från omgång till omgång vad gäller antalet spikar etc eller om vi kör "formel" rakt över.

Vi har varit igång i runt fem år och det har genererat full pott fem gånger. Totalt ligger vi nog väldigt nära strecket kring plus minus noll då vi tappat lite på slutet. Men ambitionerna är klara och det är att det ska vara ett vinstgivande bolag. Förutsättningarna finns och det gäller bara att kasta myntet tillräckligt många gånger!

EDIT: Ej möjligt gå med längre för tillfället!


Klicka er in och ta en plats i bolaget! Finns det några funderingar så är det bara att höra av sig.

Vi spelar löpande och står i stort sett aldrig över någon omgång ifall det inte är för oförutsedda saker!

Senast redigerad av AmaerildeRimfrost den 2019-05-22 klockan 16:53.
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-08, 14:27   #2
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 122

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Det börjar växa på med medlemmar och vad jag vet finns det ingen begränsning för hur många som kan vara med. Dock finns det begränsningar i hur många andelar som kan bokas upp varje omgång.

Så ingen brådska att hoppa på tåget men tänkte att det kanske är någon som missat det hela och då behöver se det lite mer upplyst!
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-08, 19:46   #3
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 672
Sharp$: 2381
Standard

Finns det någon särskild anledning att begränsa antalet andelar per person?
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-08, 20:25   #4
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 122

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Finns det någon särskild anledning att begränsa antalet andelar per person?
I grunden inte om vi antar att de som är med i ett bolag är random människor. Men Svenska Spel har satt en begränsning på max 50 andelar när ett system ska lämnas in. Jag har tidigare haft runt 15 trogna bolagsmedlemmar. Då var samtliga tvingade att ha en andel varje vecka (omgång) vilket samtliga ville också. Begränsar man inte antalet andelar per person nu så finns det en risk att de trogna kan stå utan.

Vidare vill jag personligen att grunden ska vara att ingen har en mindre andel än runt 1/20. Ej heller att någon sitter med 1/5 av systemet. Dessa två saker gör att det finns folk som ej får sin 1/20 som är lite av en utgång eller 1/15 alternativt 1/12.

Men då det är nytt kan jag nog ha slagit en tankevurpa på mig själv också men försöker begränsa lite i början. Sen hoppas jag att det går att stänga antalet medlemmar så det inte bara fylls på. Då är risken att det säljs 50 andelar (vilket är max) och man enbart sitter med 1/50 vilket inte ska vara meningen ifall man inte uttryckligen önskar det. Därav lägre pris per andel.

Så som sammanfattat svar på din fråga är det främst för att det ska finnas andel till alla de som väljer att fortsätta vara med och vill ha runt 1/20 det varit tidigare.
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-09, 10:56   #5
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 672
Sharp$: 2381
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AmaerildeRimfrost Visa inlägg
I grunden inte om vi antar att de som är med i ett bolag är random människor. Men Svenska Spel har satt en begränsning på max 50 andelar när ett system ska lämnas in. Jag har tidigare haft runt 15 trogna bolagsmedlemmar. Då var samtliga tvingade att ha en andel varje vecka (omgång) vilket samtliga ville också. Begränsar man inte antalet andelar per person nu så finns det en risk att de trogna kan stå utan.

Vidare vill jag personligen att grunden ska vara att ingen har en mindre andel än runt 1/20. Ej heller att någon sitter med 1/5 av systemet. Dessa två saker gör att det finns folk som ej får sin 1/20 som är lite av en utgång eller 1/15 alternativt 1/12.

Men då det är nytt kan jag nog ha slagit en tankevurpa på mig själv också men försöker begränsa lite i början. Sen hoppas jag att det går att stänga antalet medlemmar så det inte bara fylls på. Då är risken att det säljs 50 andelar (vilket är max) och man enbart sitter med 1/50 vilket inte ska vara meningen ifall man inte uttryckligen önskar det. Därav lägre pris per andel.

Så som sammanfattat svar på din fråga är det främst för att det ska finnas andel till alla de som väljer att fortsätta vara med och vill ha runt 1/20 det varit tidigare.

Ok. Hänger med på hela resonemanget förutom att det skulle spela någon roll för de andra om en sitter med 1/5 ( så länge alla som vill får köpa och ingen behöver sitta med mindre än 1/20 ).


Jag saknar några funktioner hos Svenska Spel. Om någon på Sharps har bra kontakt med Svenska Spels utveckling ( är beta-testare eller liknande ) ser jag gärna att följande skickas till dem.

1) Föranmälan till spelform upp till viss summa.
2) VALBART tak på antal andelar. ( Blir då först till kvarn, men genom föranmälan kan trogna få sina andelar. Tie-breaker skulle då vara tidpunkten när man gick med i laget. )
3) Slippa taket på 2200 kr. Det är ju rent löjligt. Blir ju max 22 andelar då om man kör 100kr/andel.
4) Fler spelformer.
5) Max 50 andelar är ju trams det med. Ska naturligtvis vara valbart för lagledaren.


Tackar för svaret hur som helst.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-09, 10:57   #6
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 672
Sharp$: 2381
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AmaerildeRimfrost Visa inlägg
I grunden inte om vi antar att de som är med i ett bolag är random människor. Men Svenska Spel har satt en begränsning på max 50 andelar när ett system ska lämnas in. Jag har tidigare haft runt 15 trogna bolagsmedlemmar. Då var samtliga tvingade att ha en andel varje vecka (omgång) vilket samtliga ville också. Begränsar man inte antalet andelar per person nu så finns det en risk att de trogna kan stå utan.

Vidare vill jag personligen att grunden ska vara att ingen har en mindre andel än runt 1/20. Ej heller att någon sitter med 1/5 av systemet. Dessa två saker gör att det finns folk som ej får sin 1/20 som är lite av en utgång eller 1/15 alternativt 1/12.

Men då det är nytt kan jag nog ha slagit en tankevurpa på mig själv också men försöker begränsa lite i början. Sen hoppas jag att det går att stänga antalet medlemmar så det inte bara fylls på. Då är risken att det säljs 50 andelar (vilket är max) och man enbart sitter med 1/50 vilket inte ska vara meningen ifall man inte uttryckligen önskar det. Därav lägre pris per andel.

Så som sammanfattat svar på din fråga är det främst för att det ska finnas andel till alla de som väljer att fortsätta vara med och vill ha runt 1/20 det varit tidigare.

Att stänga för medlemmar vid viss nivå borde vara valbart det med.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-09, 14:32   #7
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 122

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Ok. Hänger med på hela resonemanget förutom att det skulle spela någon roll för de andra om en sitter med 1/5 ( så länge alla som vill får köpa och ingen behöver sitta med mindre än 1/20 ).


Jag saknar några funktioner hos Svenska Spel. Om någon på Sharps har bra kontakt med Svenska Spels utveckling ( är beta-testare eller liknande ) ser jag gärna att följande skickas till dem.

1) Föranmälan till spelform upp till viss summa.
2) VALBART tak på antal andelar. ( Blir då först till kvarn, men genom föranmälan kan trogna få sina andelar. Tie-breaker skulle då vara tidpunkten när man gick med i laget. )
3) Slippa taket på 2200 kr. Det är ju rent löjligt. Blir ju max 22 andelar då om man kör 100kr/andel.
4) Fler spelformer.
5) Max 50 andelar är ju trams det med. Ska naturligtvis vara valbart för lagledaren.


Tackar för svaret hur som helst.
Det var ju det jag menade om någon köper en mängd andelar (rent hypotetiskt) att då blir varje andel endast värd kanske 1/40 och det är inte så jag vill att det ska vara om det inte är intressant att enbart sitta med en så liten andel dvs. Nu spelar det ju egentligen ingen roll om det är en person som tar 20 andelar eller om det är tjugo personer som tar en andel var - utöver de "normala". Resultatet blir detsamma. Hur man löser detta vet jag inte riktigt men antagligen blir det att ha andelarna för runt halva priset och tillåta fler andelar per person. Svenska Spel har inte lyckats göra en optimal bolagsspelstjänst trots att de hade ATG före sig som de kunde tagit mycket från och sen utvecklat det hela. Fördelarna nu jämfört med tidigare väger väl ändå över även om det inte är med mycket.

Jag saknar många funktioner men vet att Svenska Spel inte lyssnar mycket på bra tips utan de kör ofta sitt race och sen blir det vad det blir - men det är så med gamla dinosauriebolag som inte behövt förändra sig mycket för att ha marknadsandelar.

Jag håller med i samtliga dina punkter ovan men det finns även mycket mer att arbeta med!
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-13, 09:20   #8
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 122

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Så, öppnar upp för några nya medlemmar till som vi borde ha plats för.

Senast redigerad av AmaerildeRimfrost den 2019-04-14 klockan 13:27.
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-14, 10:29   #9
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 122

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Finns ett fåtal platser kvar innan jag åter plockar bort inbjudningslänken! Så hugg en plats om ni vill vara med i ett av de bättre bolagen som existerar! Man garanteras dock ej andelar varje omgång utan det är först till kvarn som gäller efter öppnandet av varje ny omgång.

Max 50 andelar tillåter Svenska Spel och till Stryktipset just nu så kostar en andel 55 kronor och det är max två per medlem. Det betyder att för 110 kronor så har man 1/20 del ifall alla andelar tar slut.

På Europatipset så kör jag just nu max tre andelar per person och det är 20 kronor andelen som gäller där.

Detta ovan kan ändras men just nu tror jag det är bästa lösningen!
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-05-20, 13:44   #10
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 122

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Öppnar upp tillfälligt för att fylla på med några medlemmar. Detta då vi ligger strax under max vid inlämningar. Se länk i översta inlägget. Plockar bort den inom kort igen!
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-05-20, 16:55   #11
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 122

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Skickar in adressen här också!,

EDIT: Ej möjligt gå med längre för tillfället!

Bara komma ihåg att radera den sen

Senast redigerad av AmaerildeRimfrost den 2019-05-22 klockan 16:53.
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-05-22, 08:26   #12
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 122

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Tolv andelar kvar till kvällens jackpott på Europatipset. 20 kronor andelen. Finns även andelar kvar till stryktipsets jackpott på lördag.

Vi håller öppet ett tag till för nya medlemmar som vill ha en plats i bolaget en tid framöver.

Tveka inte att ställ frågor ifall det finns några funderingar.
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-05-22, 15:17   #13
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 122

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Fortfarande en liten möjlighet att köpa andelar till kvällens Europatips. När det är slutsålt med andelar kommer jag även plocka bort inbjudningslänken. Jag är förvisso i Budapest men kommer gå igenom det som vanligt. Redan tillbaka till mitt hostel och ligger och softar och kommer fokusera på tips och trav ikväll!
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-05-22, 16:07   #14
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 122

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Fem andelar kvar till kvällens omgång och jag måste säga att trots att den är utspridd på tre dagar är det en hyperintressant omgång. Sällan det känts så här bra före en omgång startat. Tror jag kommer vara helt rätt på det idag med spikar och villkor.

Mot 13 rätt. Möjligen kan utdelningen bli lite lägre än det vi egentligen vill men blir det 60 000 så kommer vi vara med på en del rader.
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td