Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71
Ok. Hänger med på hela resonemanget förutom att det skulle spela någon roll för de andra om en sitter med 1/5 ( så länge alla som vill får köpa och ingen behöver sitta med mindre än 1/20 ).
Jag saknar några funktioner hos Svenska Spel. Om någon på Sharps har bra kontakt med Svenska Spels utveckling ( är beta-testare eller liknande ) ser jag gärna att följande skickas till dem.
1) Föranmälan till spelform upp till viss summa.
2) VALBART tak på antal andelar. ( Blir då först till kvarn, men genom föranmälan kan trogna få sina andelar. Tie-breaker skulle då vara tidpunkten när man gick med i laget. )
3) Slippa taket på 2200 kr. Det är ju rent löjligt. Blir ju max 22 andelar då om man kör 100kr/andel.
4) Fler spelformer.
5) Max 50 andelar är ju trams det med. Ska naturligtvis vara valbart för lagledaren.
Tackar för svaret hur som helst.
|
Det var ju det jag menade om någon köper en mängd andelar (rent hypotetiskt) att då blir varje andel endast värd kanske 1/40 och det är inte så jag vill att det ska vara om det inte är intressant att enbart sitta med en så liten andel dvs. Nu spelar det ju egentligen ingen roll om det är en person som tar 20 andelar eller om det är tjugo personer som tar en andel var - utöver de "normala". Resultatet blir detsamma. Hur man löser detta vet jag inte riktigt men antagligen blir det att ha andelarna för runt halva priset och tillåta fler andelar per person. Svenska Spel har inte lyckats göra en optimal bolagsspelstjänst trots att de hade ATG före sig som de kunde tagit mycket från och sen utvecklat det hela. Fördelarna nu jämfört med tidigare väger väl ändå över även om det inte är med mycket.
Jag saknar många funktioner men vet att Svenska Spel inte lyssnar mycket på bra tips utan de kör ofta sitt race och sen blir det vad det blir - men det är så med gamla dinosauriebolag som inte behövt förändra sig mycket för att ha marknadsandelar.
Jag håller med i samtliga dina punkter ovan men det finns även mycket mer att arbeta med!