Följande avdelningar känns "klara".
Avd 1: Här blir antagligen inte det lås på de tre som jag kände från början. Nu är jag uppe i fem hästar vilket kan ses som fegt. Men jag ser så många olika scenario här så det har blivit overload. Kanske är det så enkelt bara att det räcker med 3 och 5. Blir det någon ändring så lutar det nog åt det hållet, men nu har vi med tre riktigt fina lågprocentare som jag tycker har klart bättre chans än vad procenten säger.
Avd 3: Återigen ett stort lås på tre hästar. Feghet med att plocka fler potentiella vinnare? Men nog är sannolikheten hög att överleva här men procenten kunde varit trevligare. Dock 5%, 15% och 35%.
Avd 5: Jag har snöat in på att Kennedy vinner ifall den går felfritt och varför slösa streck då? Endast 24% just nu (lär stiga till 30%) känns som en bra spik då vinstchansen känns som hög - åtminstone vid felfritt. Här rubbar jag inte mina tankar.
Avd 8: Lutar starkt åt lås på 6 och 15 vilket ska vara heltäckt. Samtidigt är det väl här man ska spika då för att halvera systemet och få med fyra hästar till i ett lopp där vi redan har fyra bra skrällar? Men jag vet inte om nr 6 kan hålla undan från ledningen md Örjan eller om italienaren bara är bäst och leker hem det här? Vinner väl med en längd bara isf men kontrollerat.
Övriga avdelningar är det lite som en pendel just nu och då jag sagt jag inte ska fega ur med favoriter idag så kan lite vad som helst hända här. Ska vi rata både Nanny Mcphee och Perfect Dynamite? Hur många hästar har vi då råd att gardera loppen med? Blir det månne spik på en av dessa och där vi ratar den andra?
Den fjärde avdelningen kan ett lås på 4 och 6 räcka långt men det där är loppet jag vill "helgardera" med samtliga skrällar. Nu finns det en spelkassa att förhålla sig till.
Vad händer sen till sist i andra avdelningen? Jag har just nu tre olika spikförslag. Jag tror man överlever loppet med 1, 5 och 6 men vem vinner?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
|