Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2019-04-10, 12:47   #1
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 122

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

V86 (10/4) - 22 kr andelen


https://www.atg.se/?sharedBet=true&c...c-a3dee1750c61

Hade från början inte tänkt att spela något eget idag, utan har köpt in mig i andra andelar. Dels kommer jag fokusera på att få ihop ett Europatips som ska lämnas in runt 18.30 samt är jag upptagen efter 19 ikväll med andra uppdrag.

Men jag kunde inte låta bli att gå igenom startlistorna likväl då det är Åby som står för hälften av loppen. Omgången kändes extremt spelvärd och dessutom jackpott med runt 14 miljoner till en ensam vinnare. Jag måste bara försöka plocka en större del av den kakan.

Systemet kommer gå för de större pengarna och jag kommer rata favoriten i första bl a. Men det finns en 77%-are i Perfect Dynamite som kanske blir svår att fälla och det kan vara en tänkbar spik. Men Nanny Mcphee till 60% känns som en annan favorit som kan ratas rakt av - eller blir det helgardering om den ska med.

Blir intressant att jobba ihop en uppbyggnad. Kommer lägga tid här nu i eftermiddag för att få ihop det. Inlämning kan dock ske tidigt, redan 17.30 till 18.00. Så den sista infon kommer jag ej få med på både gott och ont. Viktigt att veta ifall man nu vill ha sig en andel här.

Kör nog ingen vidare begränsning på hur många andelar det blir men gissar på runt 20-30 som max. Har varit snett på det på slutet men tar nya tag och idag blir det inte den minsta feghet. Så klaga inte efteråt att vi missade åtta rätt på en favorit. Möjligheterna att sopa hem det är det jag vill gå för även om förnuftet kommer vara med och se till så de med störst vinstchans också synas ordentligt.

Uppdateringar sker löpande med information samt kommer det vara möjligt att se den preliminära systemuppbyggnaden löpande.

https://www.atg.se/?sharedBet=true&c...c-a3dee1750c61
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-10, 13:33   #2
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 122

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Första avdelningen känns som ett bra lås på tre hästar. två riktigt bra vinstchanser men även en kantboll direkt som fäller många ifall Johnny Takter tar och vinner. Suger lite på om det är värt att slösa ett streck på innerspårets Ramon Dekker men i nuläget kommer den inte med.

I andra avdelningen borde jag spika nr 6 Valchiria O.P. som har bäst värde och vinner runt 50% av loppen ifall jag tror på oddsen. Detta då jag har svårt att hitta tre vettiga spikar idag. Samtidigt är jag inne på att låsa loppet på tre hästar då speciellt nr 5 Europhile AM är en häst som varit ute i tuffa lopp. Visserligen årsdebut och det kan väl krävas något lopp i kroppen där även om mitt spikförslag inte heller varit ute på några månader. Innerspårets Hevin Boko skulle vara den tredje hästen här ifall det inte blir spik eller lås på två.

I tredje avdelningen är jag väldigt försvirrad. Söker efter den riktiga tanken här som tål 3140 meter och som kommer äta upp övriga oavsett position. Den hästen hittar jag dock inte. Vet ej hur jag löser detta ens preliminärt.

Fjärde avdelningen är för mig antagligen den svåraste att reda ut. Har noll feeling här.

Spikar troligen Kennedy som har 20% i nuläget bara. Lär stiga upp mot 30%. Att den galopperade i sista sväng senast som vinnare, det får man ta när procenten är så här låg. Den ska vara lugnare enligt stallet åtminstone.

Sjätte avdelningen är Perfect Dynamite stor favorit. För stor egentligen. Jag lutar åt spik men ser några superfina streck här för att ta hem hela potten. Shereiff Bi och Ragazzo Da Sopra är de som jag gärna har råd att ta med. Finns fler som Vincent Chase och Valeur som också kan vara kul att ha med. Mycket i den här avdelningen styrs i hur jag lyckas lösa övriga avdelningar - främst de två jag i nuläget inte har någon vidare koll på.

Rata Nanny Mcphee eller ta hela fältet? Vet inte ännu. Det kan bli spik i brist på andra bättre spikar. Dock ej så troligt. Tror den måste bekänna färg snart. Visst, sett dunderfin ut vid två segrar men den möter tuffare nu.

I avslutningen kanske det är dags för Cash TJ nu? Finns en del intressanta här men antagligen kommer det bli få streck för att få ihop systemet inom ramen för budgeten!
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-10, 15:29   #3
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 122

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

I sista avdelningen har det snurrat mycket... Är den italienska hästen bara så bra som den ska vara. Det krävs ju dock lite för att runda 13 andra hästar ute i spåren. Speciellt om Örjan sitter i spets. Det är nämligen inte bara att trampa runt om det finns det minsta av motstånd på främre starten (vid vingen).

Cash TJ kanske jag får ge upp då de två favoriterna här kan räcka långt. Finns dock ytterligare hästar som är lite småintressanta. Främst kanske ytterligare en hyfsat högt streckad i Versailles U.S..

Som det ser ut blir det lås i sista på 6 och 15. Då har vi alltså en favoritbetonad avslutning samt en "högprocentare" i Kennedy som behöver vinna för full pott. Vidare kommer andra avdelningen också bli en av favoriterna. Dock finns det fem sköna avdelningar till för att hitta skrällarna.

Fortfarande inga tankar om tredje och fjärde avdelningen mer än att vi inte lär ha kassa för att helgardera här.

Strecken i loppet med Nanny Mcphee kan ändras mycket. Här svänger jag oerhört.
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-10, 15:33   #4
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AmaerildeRimfrost Visa inlägg
I sista avdelningen har det snurrat mycket... Är den italienska hästen bara så bra som den ska vara. Det krävs ju dock lite för att runda 13 andra hästar ute i spåren. Speciellt om Örjan sitter i spets. Det är nämligen inte bara att trampa runt om det finns det minsta av motstånd på främre starten (vid vingen).

Cash TJ kanske jag får ge upp då de två favoriterna här kan räcka långt. Finns dock ytterligare hästar som är lite småintressanta. Främst kanske ytterligare en hyfsat högt streckad i Versailles U.S..

Som det ser ut blir det lås i sista på 6 och 15. Då har vi alltså en favoritbetonad avslutning samt en "högprocentare" i Kennedy som behöver vinna för full pott. Vidare kommer andra avdelningen också bli en av favoriterna. Dock finns det fem sköna avdelningar till för att hitta skrällarna.

Fortfarande inga tankar om tredje och fjärde avdelningen mer än att vi inte lär ha kassa för att helgardera här.

Strecken i loppet med Nanny Mcphee kan ändras mycket. Här svänger jag oerhört.
Ser du att Kennedy ger 5,75 på svs?...5,85 nu...
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-10, 15:36   #5
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 122

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mikaels Visa inlägg
Ser du att Kennedy ger 5,75 på svs?
Japp, spelat den som vinnare till det oddset

Märkligt de ger den så mycket. Ligger de rätt så finns det inget spelvärde plus att den har relativt låg vinstchans.

Har svårt bedöma hur stor chansen är felfri. Tyckte den var bättre än jag förväntade mig senast. Då plockade jag bort den från systemet och var tacksam för galoppen men är den lika bra som jag fantiserar om så vinner den om den inte galopperar.

Tycker dock streckprocenten är trevlig vad gäller en spik här.
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-10, 15:38   #6
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 122

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Dontbreakthebankås i första ska alltså gå utan skor för första gången när den har bakspår. Är det verkligen värt det här? Blir verkligen att beakta det i första avdelningen. 2.76%! Känns väl inte värt att lägga till fler streck där...
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-10, 16:04   #7
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 122

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Just nu är den stora kampen ifall man ska spika Perfect Dynamite eller ifall det ska låsas i loppet på några hästar utan att plocka med storfavoriten. Det kommer i så fall vara upplagt för stora pengar.

Hästen är dock i toppform och gör det riktigt bra. Ante kör nu hästen själv igen men vet inte om det är ett så stort minus att det ska bli en rejäl flopp. Men jag tycker mig läsa övriga hästar här som ändå hyfsat värdiga motståndare. Men 1.40 i vinnarodds på de fasta ger en sannolikhet på runt 66% att den ska segra och det är ju oroväckande.

Dock har jag sagt att jag inte ska fega i systemet. Men jag tänker inte vara dumdristig heller. Kommer åtminstone inte strecka favoriter som jag både anser vara överstreckade samt ha relativt låg segerchans.

Vi kommer framåt med myrsteg även om det bara är drygt en timme kvar innan jag lämnar in. Så vill någon ha en andel börjar det ticka nedåt...
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-10, 16:27   #8
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 122

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Just nu testar jag att bygga utan att ta med favoriten Perfect Dynamite som är streckad på sanslösa 76%. Det blir dock tufft att få ihop det hela då jag är på G att samtidigt strecka nr 4 och 11 i första. Vidare vill jag strecka en 4-7 hästar i fjärde där jag börjar med de minst streckade typ.

Så jag funderar var vi ska hitta en lämplig spik till. Helst vill jag ha tre stycken men det ser nästintill omöjligt ut nu.

Känner mig nöjd med Kennedy som spik samt låset i sista avdelningen. Jag tvekar om jag ska ha med både 8 och 11 i tredje avdelningen. Tudor är ju bästa hästen men barfota på Smevikens är intressant och det är en bra häst. Endast 4% på den. Vågar vi spika den? Är det dumdristigt eller är det fegt att gå på Tudor?
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-10, 16:48   #9
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 122

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Följande avdelningar känns "klara".

Avd 1: Här blir antagligen inte det lås på de tre som jag kände från början. Nu är jag uppe i fem hästar vilket kan ses som fegt. Men jag ser så många olika scenario här så det har blivit overload. Kanske är det så enkelt bara att det räcker med 3 och 5. Blir det någon ändring så lutar det nog åt det hållet, men nu har vi med tre riktigt fina lågprocentare som jag tycker har klart bättre chans än vad procenten säger.

Avd 3: Återigen ett stort lås på tre hästar. Feghet med att plocka fler potentiella vinnare? Men nog är sannolikheten hög att överleva här men procenten kunde varit trevligare. Dock 5%, 15% och 35%.

Avd 5: Jag har snöat in på att Kennedy vinner ifall den går felfritt och varför slösa streck då? Endast 24% just nu (lär stiga till 30%) känns som en bra spik då vinstchansen känns som hög - åtminstone vid felfritt. Här rubbar jag inte mina tankar.

Avd 8: Lutar starkt åt lås på 6 och 15 vilket ska vara heltäckt. Samtidigt är det väl här man ska spika då för att halvera systemet och få med fyra hästar till i ett lopp där vi redan har fyra bra skrällar? Men jag vet inte om nr 6 kan hålla undan från ledningen md Örjan eller om italienaren bara är bäst och leker hem det här? Vinner väl med en längd bara isf men kontrollerat.


Övriga avdelningar är det lite som en pendel just nu och då jag sagt jag inte ska fega ur med favoriter idag så kan lite vad som helst hända här. Ska vi rata både Nanny Mcphee och Perfect Dynamite? Hur många hästar har vi då råd att gardera loppen med? Blir det månne spik på en av dessa och där vi ratar den andra?

Den fjärde avdelningen kan ett lås på 4 och 6 räcka långt men det där är loppet jag vill "helgardera" med samtliga skrällar. Nu finns det en spelkassa att förhålla sig till.

Vad händer sen till sist i andra avdelningen? Jag har just nu tre olika spikförslag. Jag tror man överlever loppet med 1, 5 och 6 men vem vinner?
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-10, 17:31   #10
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 122

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Systemet har en hyfsad form just nu! Endast tre favoriter är med och det är 11 Tudor Kronos (35%) i tredje avdelningen, 6 Kennedy (24%) i femte avdelningen samt 15 Vincero' Gar (31%) i sista avdelningen.

Vinner endast tre favoriter är ju första frågan? Vidare har vi hoppat över de fyra största favoriterna. Samtidigt har jag tankar om att även plocka bort Tudor Kronos trots att hästen borde haft mycket mer pengar på sig. Men var står den i den här starten?

Börjar ta ordentlig form nu och inlämning sker snart ifall någon vill hugga en andel till. Just nu 22 andelar med på systemet!
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-10, 17:49   #11
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 122

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Skrällsystemet blev som följer till sist. Jag tror jag är riktigt bra på det idag, sen är frågan om det blev rätt spikar eller inte. Det var åtminstone noll feghet i systemet. Med reserver får vi åtta prickar, det tror jag. Eller är vi helt fel på det och Nanny Mcphee vinner enkelt samt QaQ i första. Men det är värt ett försök att gå för de större pengarna.

Nu jobbar vi in detta! BOL!

V86
Inlämnat: 2019-04-10, 18:47
Johan Salomonssons andelsspel
Solvalla, Åby
Onsdag 2019-04-10
Start: 20:30
Kostnad: 450,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 3, 4, 5, 10, 11 (9, 1)
2: 5 Europhile Am (1, 6)
3: 3, 8 (2, 11)
4: 1, 4, 6, 7, 10 (11, 8)
5: 6 Kennedy (7, 1)
6: 1, 6, 7 (2, 5)
7: 1, 2, 6, 7, 10, 13 (11, 14)
8: 6, 15 (4, 5)

5x1x2x5x1x3x6x2 = 1800 rader.
1800 x 1 x 0,25 kr = 450,00 kr.
Totalt: 450,00 kr.
Min kostnad: 450,00 kr x 5/22 = 102,27 kr
Rättningskod: GRF KHQ HVC
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td