Citat:
Ursprungligen postat av Shooter
Ofta är det fler faktorer än så inberäknade. Om man har två spikar som bägge åker på målsnöret mot de hästar man själv har satt som första reserver så kan man inte vara närmre och ändå torska i en omgång. Jag sätter med få undantag alltid ut egna reserver i händelse av strykningar. Har man då spikat i ett lopp så får man helt enkelt tänka som så, att om spiken inte kommer till start "vem vinner då"? "Hur blir loppet då kört?".
|
Det är ju precis tvärtom. Reserverna till spikarna är ju valda efter hur loppet ser ut med spiken struken.
Min poäng är just exakt detta....att man INTE är särskilt nära alls. Det är ju inte ens säkert att reserven är den häst man hade valt att dubblera med om man ens kommer på tanken att dubblera.
Det är ju bara om spiken blir struken som reserven är aktuell. Om spiken blir målfotoslagen av reserven är den nästan så långt ifrån struken den kan bli. Dvs inte särskilt nära alls.
Om du däremot har garderat ett lopp och en av dina ordinarie hästar får starta trots att hela världen ser att den är av på mitten i god tid innan start och sedan din förstareserv vinner loppet. DÅ....var du nära att få in en bra vinst på en förstareserv. ( Exakt detta hände mig på V75 till priset av ca 80000 kr. Inte superkul upplevelse, men svårglömd. )