Visa ett inlägg
Gammal 2019-04-26, 07:16   #217
Viroid
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
För spelarkollektivet har de där ombudstillsammans-miljonerna ingen större effekt annat än att de snedvrider utdelningen då och då.

Om det är 70M eller 60M eller 50M i V75-potten är helt egalt för mig och för
99% av alla enkelvarvade system. Så vad gäller spelarkollektivet så anser jag att du har fel.

Givetvis är det inte egalt för sporten och inte heller ombuden eller ATG. Men har inte renodlade spelombud spelat ut sin roll egentligen idag? De "stora" verkar mest online? Då är det något weird enligt mig.

Det minsta man kan begära av en sån här företeelse är att marknadsföringen är helt o-slirig. Om den sedan ändå omsätter enorma summor så har iaf andelsköparna tagit sina beslut på någorlunda genomlysta premisser.
Snedvridningen har alltid funnits. "På den gamla goda tiden" var det tipsen i Aftonbladet, Expressen, Guiden, Ronden och några morgontidningar som var vägledande för en massa mindre spelare som inte hade koll på alla hästar från när och fjärran. När de satte rätt rad var utdelningen extremt låg.

Det här fortsatte sedan när betaltipsen kom. Väggtidningar hos ombuden, 071-nummer, tips på fax och vad som nu fanns. Kopierade man deras tips fick man aldrig rätt betalt.

När sedan ATG lanserade Harry Boy så uppträdde det då och då omgångar där Harry Boy hade extremt bra dagar, med flera miljonvinnare. Algoritmen bakom skapade flera i stort sett identiska kuponger som när de gick in var riktiga kanonkulor och raserade drömmen och riktigt hög utdelning.

Sedan kom då Tillsammans, som ytterligare spätt på den här effekten eftersom de är skickligare än Harry Boy.

Du glömmer ju gärna bort att det rent matematiskt i söndags, när "Jögga" satte sitt system som varvats 35 gånger, så skulle det rent matematiskt ha blivit 204,58 rätta rader med sju rätt, baserat på insatsprocenten. Det fanns nu 196 rätta rader, så det blev en bra betald omgång.

I Onsdags på V86 borde det funnits 3 682 rätta rader, men det blev bara 3 490, så det blev bra betalt där också. Tillsammanssystemen är så stort att de är med och gödslar en del också. De må vara duktiga och pålästa, men de är inte övermänskliga.

Ja, det skulle kunna marknadsföras snyggare och mindre aggressivt, men det finns rätt stora incitament hos dem som driver spelet att det skall maximeras. Och ibland får man leva med att andra spelar mer än vad jag gör, och att det optimeras enligt deras önskemål.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat