Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2019-04-25, 14:55   #211
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 677
Sharp$: 2417
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Det är ingen som behöver köpa några andelar. Och ingen verkar ha några idéer om hur Kungs frukt skall omsätta en miljon i veckan på travspel på annat sätt. Det efterfrågas produkter som aldrig funnits, och som är svåra att förverkliga därför att spelläggare kommer och går, kunder kommer och går, efterfrågan förändras.

Kungs frukt omsätter mer pengar på travet än vad Svenska Spel gör totalt i sina potter. De omsätter mer pengar på trav än Legolas. De omsätter mer pengar än Toto2 gör på sitt travspel. Utan det här andelsspelandet hos stora Tillsammans-ombud hade V75 och V86 haft en enormt mycket lägre omsättning.

Hur länge man sedan kan driva på det här tåget (det har en del negativa konsekvenser på ATG:s andra travspel) återstår att se, men just nu betyder det här spelet rätt mycket för ombuden, för ATG, för spelarna och för travsporten. Det kanske sliras lite i marknadsföringen på sociala medier, det bombas för mycket "fantastiska" saker i min mailbox, men å andra sidan är det rätt friskt med SMS och mail från diverse andra spelbolag också.

Det borde finnas värre saker att sätta fokus på.
Skräcken att råka sätta en svår rad samtidigt som ett mångflervarvat också får alla rätt övervinner all lust att spela på de större spelformerna för mig. Det är givetvis osannolikt att jag nånsin sätter den svåra raden, men inte alls särskilt super-o-sannolikt att något ombud prickar fullträffen just då. Tekniken för att leta fram de spelvärda raderna är ju något de bästa spelläggarna är bra på och som jag försöker att efterlikna. Skräcken att det kan hända räcker långt för mig.

För spelarkollektivet har de där ombudstillsammans-miljonerna ingen större effekt annat än att de snedvrider utdelningen då och då.

Om det är 70M eller 60M eller 50M i V75-potten är helt egalt för mig och för
99% av alla enkelvarvade system. Så vad gäller spelarkollektivet så anser jag att du har fel.

Givetvis är det inte egalt för sporten och inte heller ombuden eller ATG. Men har inte renodlade spelombud spelat ut sin roll egentligen idag? De "stora" verkar mest online? Då är det något weird enligt mig.

De får klara sig utan min V75-omsättning istället. ( Som å andra sidan är minimal jämfört med förr om åren. )

När tillräckligt många tröttnat får vi summera hur mycket de här konstlade pissa-i-byxan-åtgärderna verkligen var värda.

Det minsta man kan begära av en sån här företeelse är att marknadsföringen är helt o-slirig. Om den sedan ändå omsätter enorma summor så har iaf andelsköparna tagit sina beslut på någorlunda genomlysta premisser.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fefaifb (+10)
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-25, 14:55   #212
 
Grants avatar
 
Reg.datum: okt 2012
Ort: Slättelynga
Inlägg: 2 442
Sharp$: 6099
Standard

"Lämnar Liberalerna men stannar i riksdagen
Riksdagsledamoten Emma Carlsson Löfdahl tog först timeout efter bostadsavslöjandet. Nu lämnar hon Liberalerna, som hon i ett inlägg på Facebook kallar för ett "fegt parti". Liberalerna kräver dock att hon även ska lämna sin riksdagsplats.
Det var i förra veckan som Aftonbladet avslöjade att Emma Carlsson Löfdahl under flera år hyrt sin makes lägenhet i Stockholm och fått ut maxersättning från riksdagen, trots att den faktiska avgiften för bostadsrätten var betydligt lägre.
Det ledde till att en åklagare nu tittar på fallet och att bland andra partiledaren Jan Björklund krävde hennes avgång. Carlsson Löfdahl väljer nu att lämna partiet, men sitter tills vidare kvar i riksdagen.
"Jag har haft helgen att fundera på hur jag ska göra och står fast vid mitt tidigare beslut då det gäller min riksdagsplats, jag behåller den till åklagaren kommer med sitt beslut", skriver hon i ett Facebookinlägg där hon kritiserar både medierna och sitt tidigare parti.
"Men jag tänker inte låta mig tvingas bort från riksdagen pga ett mediadrev och ett fegt parti som inte orkar hålla emot när det stormar."
Liberalerna kräver dock fortsatt att hon ska lämna även riksdagsplatsen – och partisekreterare Maria Arnholm tillbakavisar påståendet att partiet skulle vara fegt.
– Vi var tydliga mot Emma från allra första början att hon var tvungen att lägga alla korten på bordet, sedan uppmanade vi henne att avgå, säger Maria Arnholm till SVT Nyheter.
"Emma Carlsson Löfdahl måste ta konsekvenserna av sitt agerande och lämna sitt riksdagsuppdrag. Det handlar inte om ett regelverk, utan brist på förtroende", säger Christer Nylander, partiets gruppledare i riksdagen, i en skriftlig kommentar.
Även hemmadistriktet har krävt riksdagsledamotens avgång. Jimmy Ekström, vice ordförande i länsförbundet i Jönköpings län, hoppas att hon tar klivet fullt ut och lämnar riksdagen.
– Jag hade önskat att hon skulle besluta att lämna sitt riksdagsuppdrag och att vi hade kunnat konstatera det redan i förra veckan, säger Ekström.
Men än så länge sitter Emma Carlsson Löfdahl, 48, kvar på sin riksdagsplats som politisk vilde. Det innebär att hon också behåller riksdagsarvodet på 66 900 kronor i månaden. Tack vare riksdagens inkomstgaranti kan Carlsson Löfdahl, eftersom hon hinner fylla 50 år under mandatperioden, dessutom få behålla delar av arvodet ända fram till pensionen om hon sitter kvar till valet 2022.

Utöver uppmärksamheten kring bostadsavslöjandet har Liberalerna den senaste veckan också tampats med frågan kring EU-parlamentarikern Cecilia Wikström, som i helgen till slut petades från partiets EU-vallista.
"När jag sedan hör på nyheterna att Cecilia tvingats att lämna sin plats på EU-listan blir jag helt övertygad om att detta är ett parti med mycket stora bekymmer", skriver Emma Carlsson Löfdahl.
Enligt Jimmy Ekström är de båda fallen dock inte helt jämförbara.
– För mig är det två ganska olika frågor. Diskussionen kring Cecilia Wikström går ju vidare i partiet, där finns det tydligare argument både för och emot, säger han.
– I Emmas fall har det varit väldigt entydigt för oss."

Mvh Uffe
__________________
"Why "ATGtillsammans" is a model for future lottery games"
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-25, 15:02   #213
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 677
Sharp$: 2417
Standard

@Grant

Jag vet att det var du som startade tråden....men är inte dina två senaste inlägg lite väl långt OT? Eller finns det någon koppling man förväntas se? Myglare är de allihopa?
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-25, 15:43   #214
Super Moderator
 
Skaeggets avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Ort: Karlstad
Inlägg: 4 218
Sharp$: 8853
Standard

Två saker:
1 - Vad i hela friden var det där?
2 - Det jag skrev ovan.....
__________________
@skgget


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Skaegget är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-25, 16:49   #215
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-25, 17:21   #216
 
Grants avatar
 
Reg.datum: okt 2012
Ort: Slättelynga
Inlägg: 2 442
Sharp$: 6099
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Det borde finnas värre saker att sätta fokus på.
Mina 2 senaste inlägg var mest en blinkning till Sträng (Viroid).

Det finns säkert både värre och sämre och bättre saker att
fokusera på än ATG-Tillsammans.
Jag tyckte däremot att det passar att diskutera på ett travspelsforum.

Mvh Uffe
__________________
"Why "ATGtillsammans" is a model for future lottery games"

Senast redigerad av Grant den 2019-04-25 klockan 21:59.
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-26, 07:16   #217
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
För spelarkollektivet har de där ombudstillsammans-miljonerna ingen större effekt annat än att de snedvrider utdelningen då och då.

Om det är 70M eller 60M eller 50M i V75-potten är helt egalt för mig och för
99% av alla enkelvarvade system. Så vad gäller spelarkollektivet så anser jag att du har fel.

Givetvis är det inte egalt för sporten och inte heller ombuden eller ATG. Men har inte renodlade spelombud spelat ut sin roll egentligen idag? De "stora" verkar mest online? Då är det något weird enligt mig.

Det minsta man kan begära av en sån här företeelse är att marknadsföringen är helt o-slirig. Om den sedan ändå omsätter enorma summor så har iaf andelsköparna tagit sina beslut på någorlunda genomlysta premisser.
Snedvridningen har alltid funnits. "På den gamla goda tiden" var det tipsen i Aftonbladet, Expressen, Guiden, Ronden och några morgontidningar som var vägledande för en massa mindre spelare som inte hade koll på alla hästar från när och fjärran. När de satte rätt rad var utdelningen extremt låg.

Det här fortsatte sedan när betaltipsen kom. Väggtidningar hos ombuden, 071-nummer, tips på fax och vad som nu fanns. Kopierade man deras tips fick man aldrig rätt betalt.

När sedan ATG lanserade Harry Boy så uppträdde det då och då omgångar där Harry Boy hade extremt bra dagar, med flera miljonvinnare. Algoritmen bakom skapade flera i stort sett identiska kuponger som när de gick in var riktiga kanonkulor och raserade drömmen och riktigt hög utdelning.

Sedan kom då Tillsammans, som ytterligare spätt på den här effekten eftersom de är skickligare än Harry Boy.

Du glömmer ju gärna bort att det rent matematiskt i söndags, när "Jögga" satte sitt system som varvats 35 gånger, så skulle det rent matematiskt ha blivit 204,58 rätta rader med sju rätt, baserat på insatsprocenten. Det fanns nu 196 rätta rader, så det blev en bra betald omgång.

I Onsdags på V86 borde det funnits 3 682 rätta rader, men det blev bara 3 490, så det blev bra betalt där också. Tillsammanssystemen är så stort att de är med och gödslar en del också. De må vara duktiga och pålästa, men de är inte övermänskliga.

Ja, det skulle kunna marknadsföras snyggare och mindre aggressivt, men det finns rätt stora incitament hos dem som driver spelet att det skall maximeras. Och ibland får man leva med att andra spelar mer än vad jag gör, och att det optimeras enligt deras önskemål.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-26, 09:03   #218
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 677
Sharp$: 2417
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Snedvridningen har alltid funnits. "På den gamla goda tiden" var det tipsen i Aftonbladet, Expressen, Guiden, Ronden och några morgontidningar som var vägledande för en massa mindre spelare som inte hade koll på alla hästar från när och fjärran. När de satte rätt rad var utdelningen extremt låg.

Det här fortsatte sedan när betaltipsen kom. Väggtidningar hos ombuden, 071-nummer, tips på fax och vad som nu fanns. Kopierade man deras tips fick man aldrig rätt betalt.

När sedan ATG lanserade Harry Boy så uppträdde det då och då omgångar där Harry Boy hade extremt bra dagar, med flera miljonvinnare. Algoritmen bakom skapade flera i stort sett identiska kuponger som när de gick in var riktiga kanonkulor och raserade drömmen och riktigt hög utdelning.

Sedan kom då Tillsammans, som ytterligare spätt på den här effekten eftersom de är skickligare än Harry Boy.

Du glömmer ju gärna bort att det rent matematiskt i söndags, när "Jögga" satte sitt system som varvats 35 gånger, så skulle det rent matematiskt ha blivit 204,58 rätta rader med sju rätt, baserat på insatsprocenten. Det fanns nu 196 rätta rader, så det blev en bra betald omgång.

I Onsdags på V86 borde det funnits 3 682 rätta rader, men det blev bara 3 490, så det blev bra betalt där också. Tillsammanssystemen är så stort att de är med och gödslar en del också. De må vara duktiga och pålästa, men de är inte övermänskliga.

Ja, det skulle kunna marknadsföras snyggare och mindre aggressivt, men det finns rätt stora incitament hos dem som driver spelet att det skall maximeras. Och ibland får man leva med att andra spelar mer än vad jag gör, och att det optimeras enligt deras önskemål.

Det var absolut inte så rimliga omgångar som de senaste V75&V86-omgångarna som jag avsåg i mitt "skräck-exempel".


( För nog vet du väl att jag vet att V75an i lördags var bra betald TROTS Jögga och att flervarvseffekten späds ut proportionellt med antalet vinstrader? )


Och ja. Stora delar av de system jag lämnar in vid jackpott-omgångar på V75 består av fler-/mång-miljonvinnar-rader och det är då det blir pannkaka om man råkar vinna samtidigt som flervarvning får in sin rad.

Det kan låta som att man är uppe i drömmarnas värld men för mig känns det iskallt att ens försöka om det finns risk för betydande nersidor den dagen när allt annat stämmer perfekt.

Näe...jag tror jag får krypa ner under min V5-V4-sten och lägga ner allt vad V75-spelande heter. För det handlar ju inte om att de spelar väldigt mycket större unika system än jag gör egentligen, bara att de nasar ut dem under premisser som gör folk blinda och köpgalna.


Och frågan är väl om inte rena spelombud har spelat ut sin roll när de mestadels verkar online?
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-26, 09:51   #219
 
Reg.datum: sep 2015
Inlägg: 72
Sharp$: 1273
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Snedvridningen har alltid funnits. "På den gamla goda tiden" var det tipsen i Aftonbladet, Expressen, Guiden, Ronden och några morgontidningar som var vägledande för en massa mindre spelare som inte hade koll på alla hästar från när och fjärran. När de satte rätt rad var utdelningen extremt låg.

Det här fortsatte sedan när betaltipsen kom. Väggtidningar hos ombuden, 071-nummer, tips på fax och vad som nu fanns. Kopierade man deras tips fick man aldrig rätt betalt.

När sedan ATG lanserade Harry Boy så uppträdde det då och då omgångar där Harry Boy hade extremt bra dagar, med flera miljonvinnare. Algoritmen bakom skapade flera i stort sett identiska kuponger som när de gick in var riktiga kanonkulor och raserade drömmen och riktigt hög utdelning.

Sedan kom då Tillsammans, som ytterligare spätt på den här effekten eftersom de är skickligare än Harry Boy.

Du glömmer ju gärna bort att det rent matematiskt i söndags, när "Jögga" satte sitt system som varvats 35 gånger, så skulle det rent matematiskt ha blivit 204,58 rätta rader med sju rätt, baserat på insatsprocenten. Det fanns nu 196 rätta rader, så det blev en bra betald omgång.

I Onsdags på V86 borde det funnits 3 682 rätta rader, men det blev bara 3 490, så det blev bra betalt där också. Tillsammanssystemen är så stort att de är med och gödslar en del också. De må vara duktiga och pålästa, men de är inte övermänskliga.

Ja, det skulle kunna marknadsföras snyggare och mindre aggressivt, men det finns rätt stora incitament hos dem som driver spelet att det skall maximeras. Och ibland får man leva med att andra spelar mer än vad jag gör, och att det optimeras enligt deras önskemål.
Finns det några siffror på att tillsammans presterar bättre än Harry Boy? Eller är det en känsla? Eller "måste" det vara så med tanke på hur framgångsrika Jögga och andra sägs vara. För som du skriver själv så gödslar ju tillsammans rätt duktigt också.
Vore intressant att se lite statistik - om det finns nån. Gärna uppdelat på ombud och övriga.
addictedtoraw är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-26, 09:56   #220
 
Grants avatar
 
Reg.datum: okt 2012
Ort: Slättelynga
Inlägg: 2 442
Sharp$: 6099
Standard

Och det jag hänger upp mej på att det är bedrägeri som ATG hjälper
till med och stöttar och eldar på.

5 pluttar röda eller gröna och ett lag har 5 gröna när dom spelat
in 5 rätt och 360:- på en sammanlagd insats av 50000:- på 5v.

När köpare klagar och ATG ändrar så blir det 0 - 3 stjärnor.
För ATG kom på att 99,9% av alla lag går back över tid och
det måste ju mörkas.

Det är lite som att sälja "alternativmedicin" och jag vill inte
att ATG ska vara ett lika sorgligt företag.

Sen kan man givetvis säga som Stekel: "Alla ljuger".
Men jag är ändå tveksam.

Mvh Uffe
__________________
"Why "ATGtillsammans" is a model for future lottery games"

Senast redigerad av Grant den 2019-04-26 klockan 09:57.
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-26, 10:48   #221
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Grant Visa inlägg
Och det jag hänger upp mej på att det är bedrägeri som ATG hjälper
till med och stöttar och eldar på.

5 pluttar röda eller gröna och ett lag har 5 gröna när dom spelat
in 5 rätt och 360:- på en sammanlagd insats av 50000:- på 5v.

När köpare klagar och ATG ändrar så blir det 0 - 3 stjärnor.
För ATG kom på att 99,9% av alla lag går back över tid och
det måste ju mörkas.

Det är lite som att sälja "alternativmedicin" och jag vill inte
att ATG ska vara ett lika sorgligt företag.

Sen kan man givetvis säga som Stekel: "Alla ljuger".
Men jag är ändå tveksam.

Mvh Uffe
Gröna och röda pluppar är inte särskilt snyggt. Något halvt obegripligt stjärnsystem är inte heller särskilt bra. Men det är spelbranschen, och den är kanske mer smutsig och oetisk än alternativmedicinen.

ATG har i alla fall den goda smaken att rätt så tydligt berätta återbetalningen på varje spelform. Försök hitta det hos Postkodlotteriet, Bingolotto, Kombilotteriet eller Leo Vegas. Jag är ganska ödmjuk vad gäller uppgiften att sälja spel. Det är inte lätt. Man får inte ha samvete. Därför är jag inte en del av spelindustrin längre. Det finns annat man kan ägna sitt liv åt än dopade hästar, cyniska spelbolag och sportchefer som tycker det är OK att skrika efter mer pengar när man släpper in 80% av publiken på stortrav med fribiljetter.

Men ATG är långt ifrån mest cyniska på marknaden. De kanske inte är bäst i klassen, men slåss om den positionen i alla fall. Det är det jag försöker förklara.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-26, 10:55   #222
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av addictedtoraw Visa inlägg
Finns det några siffror på att tillsammans presterar bättre än Harry Boy? Eller är det en känsla? Eller "måste" det vara så med tanke på hur framgångsrika Jögga och andra sägs vara. För som du skriver själv så gödslar ju tillsammans rätt duktigt också.
Vore intressant att se lite statistik - om det finns nån. Gärna uppdelat på ombud och övriga.
Inga officiella siffror, men det kom lite inofficiellt ut att Harry Boy över tid hade återbetalning på 20-25%. Och när det slog till var det enskilda personer som vann. Med andelsspel är det en grupp människor som vinner, och jag behöver inte siffror på papper för att veta att experterna som grupp slår Harry över tid, med väldigt många längder. Jag är dock långt ifrån säker på att det är många som över tid klarar av att generera spelvärde motsvarande spelavdraget plus provisionen till sina kunder.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-26, 10:58   #223
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Det var absolut inte så rimliga omgångar som de senaste V75&V86-omgångarna som jag avsåg i mitt "skräck-exempel".


( För nog vet du väl att jag vet att V75an i lördags var bra betald TROTS Jögga och att flervarvseffekten späds ut proportionellt med antalet vinstrader? )


Och ja. Stora delar av de system jag lämnar in vid jackpott-omgångar på V75 består av fler-/mång-miljonvinnar-rader och det är då det blir pannkaka om man råkar vinna samtidigt som flervarvning får in sin rad.

Det kan låta som att man är uppe i drömmarnas värld men för mig känns det iskallt att ens försöka om det finns risk för betydande nersidor den dagen när allt annat stämmer perfekt.

Näe...jag tror jag får krypa ner under min V5-V4-sten och lägga ner allt vad V75-spelande heter. För det handlar ju inte om att de spelar väldigt mycket större unika system än jag gör egentligen, bara att de nasar ut dem under premisser som gör folk blinda och köpgalna.


Och frågan är väl om inte rena spelombud har spelat ut sin roll när de mestadels verkar online?
Följer travet väldigt lite just nu, och läser ännu mindre, så jag har inte koll på allt du skriver.

Spelombuden har inte spelat ut sin roll, som synes är. För rätt små slantar genererar de en enorm massa marknadsföring och intresse som marknadsdirektörer i Silvergrisen aldrig skulle kunna åstadkomma.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-26, 11:32   #224
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 677
Sharp$: 2417
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Följer travet väldigt lite just nu, och läser ännu mindre, så jag har inte koll på allt du skriver.

Spelombuden har inte spelat ut sin roll, som synes är. För rätt små slantar genererar de en enorm massa marknadsföring och intresse som marknadsdirektörer i Silvergrisen aldrig skulle kunna åstadkomma.

Det är lite åt det hållet som är haken i det hela tycker jag.

Genom Ombudstillsammans-upplägget är det ombuden som får sköta den mer sliriga och aggressiva marknadsföringen som egentligen borde ligga på ATGs bord.

De rena spelombuden "fungerar" online genom i mitt tycke mer eller mindre tveksamma metoder.

I längden blir det svårt för ATG att vara "schysstaste bolaget i licens-klassen" samtidigt som man lägger ut det tveksamma på "entreprenad". Till slut faller korthuset.



Edit: Att jag ALLTID räknar på förväntad vs verklig utd trodde jag du tog för givet. Lika naturligt som morgonkaffet.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!

Senast redigerad av Strappa71 den 2019-04-26 klockan 11:33.
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-26, 11:53   #225
 
Reg.datum: sep 2015
Inlägg: 72
Sharp$: 1273
Standard

Jag har så oerhört svårt att förstå varför spelare som säger sig (och väl anses) vara skickliga ställer upp på att vara spelläggare hos ombud. När dessutom Viroid redogjorde för att även för dom som har en bra deal blir det inte mycket mer än kaffepengar, ja då blir det än mer obegripligt. Dessutom har dom ju inte ens köpt andelar själva många gånger...("Jag hann inte, det blev så stressigt" "Jag glömde bort"). Hmm... (Är det månne för att dom vet hur korkat det är att köpa in sig i ett system som kväver sin potential när det varvas åtskilliga gånger?)
Så varför ställer dom upp? Det är nåt som inte stämmer.

Varför lägga ut sina (goda?) ideer till Svenne banan i system som dessutom varvas åtskilliga gånger och tar död på de goda ideerna? Är man en "schysst snubbe" som vill dela med sig? Är det egot och berömmet som kommer när det går bra som måste få sitt en bekräftelsepräglad värld?

Jag pratar inte om spelare som går ihop och på det sättet får en pott och kan öka sina vinstchanser - tillsammans. Det är både vettigt och förståeligt. Bara om de hyllade spelläggarna som hissas. Okej om man äger en fysisk butik dit folk vallfärdar och köper tobak och godis (mervärde alltså) när man ska ha sitt system, men dom andra? Vad är deras drivkraft?
addictedtoraw är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td