Man skulle ju gärna ha Kihlströms taktik med Propulsion på papper inför starten imorrn, tror han kan bli sårbar om han börjar med att backa.
Cyber Lane har jag ofta med rätta dissat, men nu är han ju för en gångs skull lågt streckad och spelbar. Många pratar skit om hans insats senast, men det var ju precis som Proppens lopp i vintras på Valla ett som han inte hade en "hästlig" möjlighet att vinna. Långsam öppning, långsam varvning, fartökning hela vägen i mål. Propulsion hade kanske klarat det, men man ska ha klart för sig att det är jävligt svårt att klå en bra häst som får perfekt rygg ledaren och slut med det löpningsförloppet.
Det är alldeles för oklart vilken chans Cyber har till en bra löpning här dock, annars hade jag kunnat tänka mig att spika. Mycket talar för att han hittar till ledning efter en bit dock. Problem för Propulsion på det så borde det vara hygglig chans.
Summa summarum så landar jag på "fegisspiken" på personliga favoriten Propulsion som också har bästa vinstchansen. Spelvärdet är inget att hurra för, men det har jag redan byggt in i systemet med råge med min "tokspik" Cobbys Olifant som jag känner riktigt starkt för på förhand!